عشق به امام زمان(عج) و قرآن امانت معنوی الهی است


 عشق به امام زمان(عج) و قرآن امانت معنوی الهی است

حجت الاسلام خلج گفت: عشق به امام زمان(عج) و قرآن امانت معنوی الهی است، این امانت به هرکسی داده نمی‌شود. مومن حق امانت الهی را رعایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام حاج شیخ «ناصر خلج» در مهدیه تهران به سخنرانی پرداخته و گفت: خداوند در سوره مومنون فرمودند به تحقیق رستگاری برای اهل ایمان است.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از امام رضا(ع) عنوان کرد: ایمان یک علاقه و کشش معنوی قلبی است که با خداوند و اهل‌بیت(ع) برقرار می‌شود.

حجت‌الاسلام خلج با استناد به آیه ۸ آل عمران، اظهار کرد: مومنان کسانی هستند که امانات و عهد و پیمانی که خدا با آنها بسته است را رعایت می‌کنند.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: طبق روایات اهل‌بیت(ع) ارزش افراد تنها به نماز و روزه نیست بلکه اضافه بر آن به میزان امانتداری و صداقت او باید توجه کرد اگر کسی همه شئونات زندگی صداقت داشت او صدیق محسوب می‌شود، در قرآن کریم حضرت مریم(س) صدیقه معرفی شدند. حضرت زهرا(س) نیز صدیقه محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه همه شیعیان دوست دارند که امام زمان(عج) را مشاهده کنند که شاید بر ایمان آنها افزوده شود، گفت: امام رضا(ع) فرمودند امام از والدین انسان بر او دلسوزتر و مهربان‌تر است؛ اگر کسی در آخرالزمان زندگی کند در حالی مومن در مسیر اهل بیت(ع) باشد بهترین انسان در همه روزگاران است.

حجت‌الاسلام خلج با بیان اینکه ما چند نوع امانت داریم، اظهار کرد: برخی امانات همچون والدین، همسر، فرزند یا اموال امانت مادی هستند، رای ما امانت الهی است که نمایندگان منتخب باید درباره آن در آخرت پاسخگو باشند. انسان به هر میزان خیر و شر به مردم برساند در آخرت باید پاسخگو باشد.

استاد حوزه علمیه افزود: جمهوری اسلامی ایران امانت الهی است که انبیاء الهی برای آن خون دل خوردند تا چنین حکومتی درست شود، گرفتاری، فقر تبعیض و رانت است اما ما با اسلام و قرآن درگیری ندرایم.

وی ادامه داد: ما توسل به اهل‌بیت(ع) و قرآن و دعاها به همه دنیا پیروز شدیم، امروز مسئولان درباره امانتی که مردم به آنها سپردند مراقب باشند و به مردم خالصانه خدمت کنند.

حجت‌الاسلام خلج گفت: هیچ کشوری در دنیا به اندازه مردم ما رای ندادند اما باید به کسی رای بدهیم که انقلابی و دردکشیده باشد که قصد خدمت به مردم را داشته باشد. امروز ستون فقرات جمهوری اسلامی ایران مردم هستند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دومین امانت معنوی است، عنوان کرد: عشق به امام زمان(عج) و قرآن امانت معنوی الهی است، این امانت به هرکسی داده نمی‌شود. مومن حق امانت الهی را رعایت می‌کند.

وی افزود: برای اینکه خداوند محبت امام زمان(عج) را در قلب شما قرار داده است او را شاکر باشید و دعا کنید که عهد و امانت الهی را رعایت کنید.

پایان پیام/487


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاکچری‌ترین SUV بی‌ام‌و به خیابان‌های ایران آمد/فیلم