برنامه نویس و توسعه دهنده: رمزگشایی از تفاوت ها


برنامه نویس و توسعه دهنده: رمزگشایی از تفاوت ها

اگر کسانی را در حوزه فناوری اطلاعات استخدام می‌کنید، ضروری است که این تفاوت ها را بدانید و این کار را به درستی انجام دهید. کسانی که اطلاعات کافی ندارند در نگاه اول این عناوین برایشان تفاوتی ندارند. برای کمک به شما ما نکاهی دقیق تر به چگونگی تعریف این نقش ها، آنچه که بین آنها مشترک است و تفاوت آنهارا با هم می‌بینیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حتما هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه باید یک برنامه نویس نرم افزار یا یک توسعه دهنده نرم افزار استخدام کنید ممکن است به این فکر کنید که نقش ها بسیار شبیه هم هستند اما درواقع تفوات های بسیار مهم و بزرگی دارند. اگر کسانی را در حوزه فناوری اطلاعات استخدام می‌کنید، ضروری است که این تفاوت ها را بدانید و این کار را به درستی انجام دهید. کسانی که اطلاعات کافی ندارند در نگاه اول این عناوین برایشان تفاوتی ندارند. برای کمک به شما ما نکاهی دقیق تر به چگونگی تعریف این نقش ها، آنچه که بین آنها مشترک است و تفاوت آنهارا با هم می‌بینیم.

تفاوت نقش ها:

در دنیای فناوری خطوط مبهمی بین کار برنامه نویسان و توسعه دهندگان نرم افزار وجود دارد. برای بدست آوردن نتایج عالی مهم است که فرد مناسبی را برای کار تخصصی بدست آورید بنابراین شما باید تفاوت نقش های مختلف بین برنامه نویس و توسعه دهنده را درک کنید. این اطلاعات برای استخدام شخص مناسب برای هر کدام از این نقش ها ضروری است به دلیل اینکه هر کدام از این نقش ها مهارت های منحصر به فرد خود را می‌طلبد به عبارت دیگر شما نمی‌توانید یک برنامه نویس را برای انجام کار توسعه دهنده استخدام کنید.
برنامه نویسان کامپیوتر را می‌توان به عنوان حرفه ای های فناوری تعریف کرد که کدی را می‌نویسند که نرم افزار ها تولید می‌کنند. آنها از زبان های مختلف برنامه نویسی استفاده می‌کنند و خطاها ار آژمایش می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که همه موارد کد نویسی شده به درستی کار می‌کنند از طرف دیگر توسعه دهندگان نرم افزار بیشتر شبیه به طراحان برنامه تعریف می‌کنند آنها مسئولیت کل مراحل توسعه را بر عهده دارند و غالبا در مورد نحوه تعامل کاربر نهایی با نرم افزار خود فکر می‌کنند. به عبارت دیگر توسعه دهندگان نرم افزار معمارانی هستند که یک نقشه ساختمان را ایجاد می‌کنند و متخصصانی که می‌توانند آن را اجرا کنند دور یکدیگر جمع می‌کنند.
در واقع برنامه نویسان ایده های گرفته شده را ترجمه کرده و آنهارا به یک کد تمیز و کارآمد تیدیل می‌کنند.

وظایف شغلی:
وقتی صحبت از وظایف روزانه یک برنامه نویس می‌شود بی شک اولین موردی که به ذهن می‌آید کد نویسی است. آنها بیشتر وقت خود را صرف ایجاد کد، آزمایش های کد های جدید، رفع اشکالات، و ساده سازی کدبرای کاهش احتمال خطا می‌کنند. آنها همکاری بسیار نزدیکی با توسعه دهندگان می‌کنند و اغلب وظایف خود را با یکدیگر به اشتارک می‌گذارند. در مقابل توسعه دهندگان زمان بیشتری را صرف طراحی می‌کنند زیرا عملکرد و نیاز های امنیتی آن را تعیین می‌کنند آنها برنامه خود را طراحی کرده و سپس آنرا به برنامه نویسان واگذار می‌کنند. با این حال توسعه دهندگان نرم افزار هنوز هم نیاز به پیش زمنیه قوی در کد نویسی دارند زیرا نیاز به یافتن راه حل هایی برای مشکلات در طراحی و عملکرد دارند.

محیط های کاری:

برنامه نویسان رایانه و توسعه دهندگان نرم افزار ، فضای کاری مشابهی با یکدیگر دارند. هر دو می‌توانند تمام کارهای خود را از داخل خانه انجام دهند و هیچ محدودیتی ندارند، زیرا بسیاری از کارها در هر کجا قابل انجام است. بنابر این شما می‌توانید یک استخدام برنامه نویس دور کاری داشته باشید.
صرف نظر از محل کار ، برنامه نویسان رایانه و توسعه دهندگان نرم افزار برای همکاری در پروژه ها ، باید با تیم خود ارتباط برقرار کنند.




مهارت های لازم:
همانطور که تصور می کنید ، هم برنامه نویسان رایانه و هم توسعه دهندگان نرم افزار باید در چندین زبان برنامه نویسی کاملاً آگاه باشند. علاوه بر این مهارت هایی مانند ساختارهای پایگاه داده مدیریت پروژه و اطلاعات در مورد فرآیندهای توسعه معمولاً مورد توجه قرار می گیرند.
با این حال ، این مشاغل همه چیز درمورد مهارت های فنی نیست. مهارت های قابل انتقال نقش مهمی در این نقش های فناوری ایفا می کنند. هر دو نقش به توانایی حل مسئله ، کار تیمی ، برنامه ریزی و ارتباط بسیار متکی هستند. توسعه نرم افزار و برنامه نویسی کار مشترکی است ، به این معنی که شما باید در همکاری ، برقراری ارتباط و همکاری به عنوان یک تیم راحت باشید تا به مسائل موجود در طی مراحل توسعه و برنامه ریزی بپردازید.

با توجه به توضیحات داده شده تفاوت های میان یک برنامه نویس و توسعه دهنده را متوجه شدیم و حالا با توجه به دانشی که داریم به راحتی می‌توانیم اقدام به استخدام برنامه نویس در تهران یا شهرستان کنیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!