شمار قربانیان کرونا ویروس در ساوه به سه تن رسید


شمار قربانیان کرونا ویروس در ساوه به سه تن رسید

ساوه - ایرنا- رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: با فوت یک خانم 78 ساله، شمار قربانیان کرونا ویروس در این شهرستان به سه نفر افزایش یافت.

دکتر «عباس نیکروش» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: متوفا، خانمی ۷۸ ساله و اهل افغانستان بود که در روزهای اخیر تحت مراقبت های ویژه قرار داشت و فرایندهای مربوط به دفن بهداشتی و مطابق با پروتکل های وزارت بهداشت برای این فرد در حال انجام است.

وی گفت: اکنون پنج نفر با علائم مثبت کرونا در بیمارستان شهید مدرس تحت مراقبت های ویژه در اتاق های ایزوله قرار دارند که در سابقه آنها سفر و ارتباط با شهر قم وجود دارد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا ویروس تا امروز، هشت فرد با علائم مثبت ابتلا به این بیماری در ساوه شناسایی و تحت مراقبت های ویژه قرار گرفتند که از این تعداد، سه تن جان خود را از دست داده اند.
وی همچنین از منفی بودن نتیجه آزمایش ۱۰ فرد مشکوک به کرونا و خروج آنها از قرنطینه در بیمارستان های شهر ساوه خبر داد.
نیکروش گفت: شواهد موجود نشان می دهد که دست کم تا یک هفته آینده روند صعودی این بیماری ادامه یابد اما در حالت خوشبینانه با گرم شدن هوا این امیدواری وجود دارد که تا پایان بهار، مدیریت و کنترل شود.

اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی در ساوه

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه گفت: برای پیشگیری و کنترل شیوع کرونا ویروس از ماهها قبل اقداماتی در سطح اطلاع رسانی، پیشگیری و بهداشت و درمان دست اجرا قرار گرفت.
وی اظهار داشت: هماهنگی های بین بخشی با سایر ادارات از جمله فرمانداری و سایر ارگان ها در کنار اقدامات داخلی دانشکده در دست پیگیری است و جلسات زیادی در این زمینه تشکیل شد.
به گفته دکتر نیکروش، اطلاع رسانی وسیعی از سوی این دانشکده در فضای مجازی و هم در رسانه های رسمی انجام شده که آثار و تبعات مناسبی از جمله افزایش حساسیت افکار عمومی نسبت به این بیماری را به همراه داشته است.
وی گفت: تلاش می کنیم در عین حال که حساسیت عمومی را افزایش می دهیم از ایجاد استرس در جامعه نیز بکاهیم و در همین راستا چتر خدمات را ارتقا داده ایم.
رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه در مورد کنترل مبادی ورودی و خروجی میان شهرهای ساوه و قم، اظهار داشت: نظارت و مدیریت مسافران ورودی از قم در قالب تریاژ، اطلاع رسانی و بررسی وضعیت آنها با همکاری سازمان هایی چون ناجا، هلال احمر و... در دستور کار قرار گرفته است و در این زمینه از دستگاههای تب سنج نیز استفاده می شود.
به گفته او، شهروندان باید همه اقدامات پیشگیرانه از جمله رعایت موازین بهداشتی و شست و شوی دست ها و ضدعفونی کردن منازل و محیط کار و نیز استفاده از ماسک، دستکش را رعایت کنند و با حضور نیافتن در تجمعات غیرضروری به سلامت خود و خانواده شان کمک کنند زیرا ویروس کرونا اگرچه نسبت به آنفلوآنزا قدرت مرگ و میر کمتری دارد اما می تواند به سرعت شیوع یابد.
نیکروش گفت: در نامه ای به روسای ادارات ساوه از آنها درخواست شده که نسبت به ضدعفونی کردن محیط کار و تامین سلامت همکاران و ارباب رجوع اقدام کنند و سفیر سلامت باشند.
وی در مورد اقدامات انجام شده در مراکز صنعتی ساوه، گفت: با انجمن مدیران صنایع شهرستان جلساتی با هدف توجیه و ارایه دستورالعمل های بهداشتی برگزار کردیم و قرار شد ایستگاه های تریاژ و کنترل در ورودی مراکز صنعتی برای بررسی سلامت کارگران و انجام غربالگری مستقر شود ضمن اینکه ضدعفونی کردن اتوبوس و مینی بوس های حامل کارگران و رستوران های کارخانه نیز در دستور کار قرار دارد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه در مورد تامین وسایل بهداشت شخصی مانند ماسک، گفت: شب گذشته نخستین محموله ماسک جراحی به تعداد پنج هزار عدد با کمک خیرین سلامت از یک نمایندگی فروش در اراک خریداری و وارد ساوه شد که باید زیر نظر کمیته ای زیر نظر قرارگاه پدافند زیستی شهرستان در میان مناطق روستایی و شهری توزیع شود.
نیکروش گفت: برای تهیه مواد شوینده و ضدعفونی نیز این دانشکده آمادگی دارد تا چنانچه کارخانه ای بخواهد خط تولید این مواد را راه اندازی کند، در زمینه فرایندهای اداری تسهیلگری کنیم.

شهرستان ساوه دارای ۳۰۰ هزار نفر جمعیت با چهار شهر و ۲۳۰ روستا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...