زیرساخت‌های صنعتی سیستان و بلوچستان در حال توسعه است


زیرساخت‌های صنعتی سیستان و بلوچستان در حال توسعه است

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: با توجه به جاذبه سیستان و بلوچستان برای سرمایه‌گذاری، زیر ساخت‌های صنعتی این استان به منظور افزایش تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی، کیفی سازی زیرساخت‌ها و امکانات زیربنایی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حال توسعه است.

محسن صالحی نیا روز پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری از واحد تولیدی محمد صنعت شرق زاهدان اظهار داشت: این سازمان همچنین از واحدهای تولیدی حمایت‌های نرم افزاری بعمل می‌آورد که از آن جمله می‌توان به استقرار کلینیک صنعت برای عارضه یابی واحدهای تولیدی از طریق ارائه خدمات مشاوره نام برد.

وی گفت: تامین مالی واحدهای تولیدی از طریق ارائه تسهیلات بانکی به واحدهایی که دارای بیش از ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی هستند و یا واحدهایی که با نوسازی و بهسازی ماشین آلات می‌توانند صادرات گرا باشند از دیگر حمایت‌های این سازمان به شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به بهره‌برداری واحد تولیدی محمد صنعت شرق افزود: این واحد مفتول گالوانیزه و تورهای فلزی با ظرفیت سالانه ۱۸ هزار تن تولید می کند.

وی بیان کرد: تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال برای این واحد سرمایه گذاری شده است.

صالحی‌نیا ادامه داد: گستره این واحد تولیدی ۱۲ هزار متر مربع است که توانسته برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کند.

وی یاد آور شد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته و نیاز بازار، واحد تولیدی محمد صنعت شرق صادرات به کشورهای همسایه و فروش به استان‌های همجوار خود از جمله خراسان جنوبی، کرمان و یزد را در برنامه‌ریزی خود قرار داده است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت تاکید کرد: هم‌اینک در سیستان و بلوچستان ۲۷ شهرک و ناحیه صنعتی با گستره چهار هزار و ۴۲۷ هکتار در استان مستقر هستند.

وی گفت: ۲ هزار و ۶۳۴ فقره قرارداد با کارآفرینان و سرمایه گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان منعقد شده است.

صالحی نیا افزود: همچنین تاکنون هزار و ۲۸۷ واحد تولیدی و صنفی در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی با سرمایه گذاری پنج هزار و ۳۱۸ میلیارد ریال بهره‌برداری شده است.

وی اظهار داشت: این تعداد واحد توانستند برای ۱۳ هزار و ۷۶ نفر براساس ارقام دفتری اشتغال ایجاد کنند.

مدیر حراست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در این مراسم بیان کرد: هدف از سفر به سیستان و بلوچستان بررسی مشکلات صنعتگران مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

رضا کیوانفر گفت: با توجه به رویکرد حمایتی سازمان، مشکلات احصا و در چارچوب وظایف نسبت به مرتفع کردن و یا ارائه راهکار اقدام می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار داشت: این شرکت در کنار ایجاد امکانات زیربنایی و بسترسازی برای صنعتگران استان به منظور کم کردن مشکلات صنعتگران و انتقال واحدهای آلاینده به محدوده غیرمسکونی شهرها از سال ۷۷ ساخت واحدهای کارگاهی در شهرک‌های صنعتی منطقه را آغاز کرده است.

علیرضا راشکی افزود: هم‌اینک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان ۱۱ مجتمع کارگاهی ایجاد شده که تاکنون ۳۱۴ واحد کارگاهی تکمیل و از این تعداد ۲۹۶ واحد کارگاهی واگذار شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران/ عکس