مطبوعات ترکیه پنجشنبه 27 فوریه 2020


رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در مورد منطقه ادلب سوریه پیام واضحی داد

روزنامه خبر ترک طی گزارشی با عنوان " مهلت شناخته شده به اسد به پایان می رسد " می نویسد، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در مورد منطقه ادلب سوریه پیام واضحی داد. اردوغان در خطاب به بشار اسد که به توافق سوچی عمل نمی کند، گفت، مهلت شناخته شده به پایان می رسد. رئیس جمهور اظهار داشت، از ادلب عقب نشینی نکرده و نیروهای رژیم را به مرزهایی که مشخص کرده ایم، عقب خواهیم راند.

روزنامه حریت در گزارشی با عنوان توجه لاتین ها به ترکیه، شرکت هواپیمایی ترک را به پرواز در آورد " می نویسد، توجه و علاقه وافر لاتین ها به ترکیه موجب افزایش سفرهای شرکت هواپیمایی ترکیه به مکزیک که در در ماه اوت سال گذشته آغاز شده بود، گردید. در این چهارچوب شرکت هواپیمایی ترکیه سفرهای استانبول - مکزیکوسیتی – کانکون – استانبول که در هر هفته 3 بار انجام می گیرد، با آغاز از 8 ام ژوئن به 4 سفر در هفته افزایش داده خواهد شد. شرکت هواپیمایی ترکیه در نظر دارد که در خط مکزیک سالانه 100 هزار مسافر حمل بکند.

" سومین کشتی حفاری ترکیه به حرکت درآمد " تیتر گزارشی ست که روزنامه وطن در شماره امروز به چاپ رسانده است.

براساس این گزارش، فاتح دونمز وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه اظهار داشت، سومین کشتی حفاری ترکیه دیروز براه افتاد. دونمز طی پیامی که در توییتر به اشتراک گذاشت، گفت، سومین کشتی حفاریمان که آقای رئیس جمهور مژده داده بودند، براه افتاد. کشتیمان با حمایت ملتمان بسوی کشورمان بادبان باز کرده است. انشالله خیر و برکت بهمراه بیاورد.

روزنامه صباح طی گزارشی تحت عنوان " سفارش ها به ترکیه خواهد آمد " می نویسد، شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان چین که موجب توقف تولید در این کشور شده است، مارکها را به پیدایش بازارهای تولید آلترناتیف سوق می دهد. مصطفی وارناک وزیر صنایع و فناوری ترکیه در رابطه با این موضوع گفت، بخشی از تدارک کالا از سوی چین به ترکیه انتقال خواهد یافت.

و روزنامه استار در گزارشی با عنوان " ترکیه در رده های نخست لیگ کشورهای صاحب درآمد بالا جای خواهد گرفت " می نویسد، ناجی آغبال رئیس بخش استراتژی و بودجه ریاست جمهوری ترکیه اظهار داشت، ترکیه در آینده، در رده های نخست لیگ کشورهای صاحب درآمد بالا جای خواهد گرفت. آغبال ضمن اشاره براینکه، مناطق ثروتمند تغییر یافته و سهم درآمد جهانی پیشرفته ترین کشورها چنان امریکا، انگلستان، فرانسه، ایتالیا و کانادا کاهش خواهد یافت، گفت، کشورهایی چون ترکیه، چین، هندوستان، برزیل و افریقای جنوبی در روند آتی، از تجارت جهانی سهم بیشتری بدست خواهند آورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی