ممنوع شدن ملاقات با بیماران در دو بیمارستان کاشمر/ تاکنون مورد مبتلا به کرونا نداشتیم


ممنوع شدن ملاقات با بیماران در دو بیمارستان کاشمر/ تاکنون مورد مبتلا به کرونا نداشتیم

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر از ممنوع شدن ملاقات با بیماران بستری در دو بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) و شهید مدرس این شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام برای حفظ سلامت بیماران صورت گرفته، اگرچه تا این لحظه هیچ مورد مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان گزارش نشده است.

محمدجواد یزدانی در گفت‌وگو با ایسنا از ممنوع شدن ملاقات با بیماران بستری در دو بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) و شهید مدرس این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: این اقدام برای حفظ سلامت بیماران صورت گرفته است؛ اگرچه تا این لحظه هیچ مورد مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان کاشمر گزارش نشده اما تدابیر لازم اتخاذ گردیده و یک بخش‎ از بیمارستان شهید مدرس کاشمر ویژه پذیرش بیماران مشکوک به کرونا مشخص شده است، همچنین از مردم درخواست داریم به شایعاتی که در فضای مجازی پخش می‎شود توجه نکنند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین توصیه به مردم این است که آرامش خود را حفظ کرده، موارد و نکات بهداشتی فردی را رعایت کنند و از دست دادن پرهیز کرده و روبوسی نکنند و فاصله یک متری با دیگران به ویژه آن‌ها که علائم تنفسی دارند، رعایت شود.

یزدانی بیان کرد: شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون مایع به مدت ۲۰ ثانیه در هر بار، از نکات جدی و الزامی در سطح پیشگیری از ویروس کرونا است، در این راستا جلسات آموزشی برای پرسنل بهداشت و درمان و همچنین برای حوزه‎های آموزشی، ائمه جماعات، اعضای شورای سلامت، مسئولان ادارات، بانک‌ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا و... برگزار شده است.

همچنین فرماندار کاشمر افزود: تمامی اطلاع رسانی‎های لازم از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان انجام می‌شود، از شهروندان می‌خواهیم به شایعاتی که در خصوص ویروس کرونا پخش می‌شود توجهی نکنند، هشدارها و مواردی که لازم باشد از سوی مسئولان مربوطه و منابع موثق اطلاع رسانی می‎گردد.

مسلم ساقی اظهار کرد: در راستای اعلام تمامی موارد پیشگیرانه برای دهیاران، نیروهای خدماتی ادارات، نیروهای مساجد و... جلساتی برگزار شده است، اگرچه برخی افراد اقدام به پخش شایعه در شهرستان مبنی بر مبتلا شدن افرادی به ویروس کرونا می‎کنند اما ضمن هشدار به این افراد اعلام می‎کنیم توسط دستگاه‌های امنیتی و پلیس فتا به طور مداوم فضای مجازی رصد می‎شود و اگر کسی اقدام به پخش اطلاعات دروغ کنند، بدون هیچ اغماضی با این اشخاص برخورد جدی خواهد شد.

وی گفت: اگرچه باید نسبت به این بیماری حساس باشیم اما آرامش جامعه برای ما بسیار مهم است.

جمعه بازار کاشمر تعطیل شد

شهردار کاشمر نیز از تعطیلی جمعه بازار این شهر برابر مصوبه شورای سلامت و امنیت غذایی و کمیته بحران شهرستان تا اطلاع ثانوی خبر داد.

جعفر سلیمانی اظهار کرد: بازگشایی مجدد جمعه بازار که به علت پیشگیری از انتقال ویروس کرونا بوده براساس ابلاغ شورای سلامت و امنیت غذایی و کمیته بحران شهرستان خواهد بود و تا آن زمان هیچ فردی اجازه فعالیت در این مکان را ندارد.

وی گفت: به منظور مقابله هر چه بیشتر با شیوع ویروس کرونا، نسبت به توزیع محلول ضد عفونی کننده بین رانندگان ناوگان تاکسی شهری اقدام شده است، در همین راستا تمامی رانندگان تاکسی مکلف هستند در روز چند نوبت نسبت به گندزدایی و ضد عفونی کردن تاکسی خود اقدام کنند، حدود 450 تاکسی داریم که برای هر تاکسی 1.5 لیتر مایع ضدعفونی در نظر گرفته شده که هر روز توزیع می‎شود.

سلیمانی مطرح کرد: تمامی ایستگاه‌ها و اتوبوس‎های درون شهری در طی روز سه مرتبه گندزدایی خواهند شد، همچنین دوره آموزشی برای تمامی پرسنل و نیروهای شهرداری برگزار شده است.

شهردار کاشمر تاکید کرد: رانندگان ناوگان حمل و نقل درون‌شهری هر روز با شمار زیادی از شهروندان در ارتباط هستند به همین دلیل آگاهی به اصول پیشگیری از بیماری و تجهیز خودروی آنان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی همچنین از به حالت تعلیق در آمدن تمامی برنامه‎های فرهنگی و اجتماع محور شهر کاشمر خبر داد و گفت: نمایشگاه‌ها، سینما، همایش‎ها و سالن تئاتر تعطیل هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری