توصیه‌های پلیس آگاهی در خصوص پیشگیری از سرقت منزل


توصیه‌های پلیس آگاهی در خصوص پیشگیری از سرقت منزل

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا تاکید کرد: افزایش ضریب امنیتی درب‌های ورودی، پشت بام، بالکن و حیاط منازل گامی مهم در جلوگیری از سرقت به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سرهنگ شهاب امینی در گفتگو با پایگاه خبری پلیس با اشاره به خرید‌های پایان سال و احتمال انجام مسافرت در نوروز، اظهار داشت: بنا به دلایل متعدد، نگهداری مقادیر زیاد پول نقد، ارز، سکه، طلا و اشیاء قیمتی و اسناد با ارزش در منزل به صلاح نیست و شهروندان می‌بایست سپرده گذاری و صندوق امانات بانک‌ها را به عنوان جایگزینی مناسب و امن مورد توجه قرار دهند.
وی با اشاره به نقش و اهمیت تجهیز منازل، پارکینگ‌ها و راهرو‌های ورودی به دوربین‌های مداربسته و سیستم‌های هشدار دهنده استاندارد در پیشگیری و حتی کشف سرقت توسط کارآگاهان پلیس آگاهی، افزود: افزایش ضریب امنیتی درب‌های ورودی، پشت بام، بالکن و حیاط منازل گامی مهم در جلوگیری از سرقت به شمار می‌رود.
رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا گفت: در گذشته‌های نه چندان دور، افراد وقتی می‌خواستند به مسافرت بروند، منزل خود را به همسایه‌های مورد اعتماد و امین می‌سپردند و با خیال راحت شهر و دیار خود را ترک می‌کردند. بر همین اساس، سپردن منزل به همسایه یا بستگان مورد اطمینان می‌تواند در کاهش وقوع سرقت منزل موثر باشد.
وی در پایان از هموطنان خواست نیرو‌های خدماتی و نظافتی مورد نیاز خود را از شرکت‌های معتبر درخواست کرده و قبل از شناسایی کامل افراد و رویت کارت شناسایی آنان، درب منزل یا آپارتمان را باز نکنند.
تدابیر لازم برای پیشگیری از کرونا در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها
معاون بهداشت، امداد و درمان ناجا از پیش بینی تدابیر لازم برای پیشگیری از کرونا در کلانتری‌ها و پاسگاه ها، پلیس‌های تخصصی و کلیه یگان‌هایی که در ارتباط مستقیم با مردم هستند، خبر داد.
سردار محمدرضا حسینی در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری پلیس با اشاره به تشکیل قرارگاه بهداشت و درمان ناجا ویژه کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا در یگان‌های ناجا با مرکزیت اداره کل بهداشت معاونت بهداشت، امداد و درمان ناجا در تشریح تدابیر و اقدامات پیشگیرانه در مقابل شیوع بیماری کرونا در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها اظهار کرد: کلانتری ها، پاسگاه ها، پلیس‌های تخصصی، بازداشتگاه ها، تحت نظرگاه‌ها و کلیه یگان‌هایی که در ارتباط مستقیم با مردم هستند تحت کنترل و مراقبت‌های بهداشتی و پیشگیرانه قرار دارند.
وی با اشاره به این که رعایت اصول بهداشت فردی و بهداشت محیط زیربنای پیشگیری از همه بیماری‌های واگیر از جمله کرونا است، اضافه کرد: اجرای برنامه‌های مستمر آموزشی و نظارت‌های بهداشتی از اولویت‌های معاونت بهداد استان‌ها به شمار می‌رود که در جریان شیوع ویروس کرونای جدید در کشور، این برنامه‌ها با جدیت و قوت بیشتری در یگان‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
معاون بهداشت، امداد و درمان ناجا ادامه داد: در همین راستا بسته‌های بهداشتی حاوی مواد ضد عفونی و گندزدا، ماسک FFP۲، کلر جامد و دستکش به مقدار کافی در اختیار یگان‌های هدف که در ارتباط مستقیم با مردم هستند قرار گرفته است و ضدعفونی و گندزدایی کلیه اماکن کلانتری ها، پاسگاه‌ها، پلیس‌های تخصصی، بازداشتگاه‌ها و تحت نظرگاه‌ها با حضور مسئولان و کارشناسان بهداشت معاونت‌های بهداد استان‌ها در حال انجام است.
دکتر حسینی خاطرنشان کرد: اخیرا با برگزاری همایش آموزش مجازی از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با مسئولان و کارشناسان بهداشت یگان‌ها و رده‌های سراسر کشور، نکات کلیدی و کاربردی در خصوص پیشگیری از کرونا ویروس و وظایف مسئولان و کارشناسان بهداشت در این رابطه تشریح و سرفصل‌های اصول گندزدایی و اصول بهداشت محیط، بهداشت فردی و نحوه شست و شوی صحیح دست‌ها و بهداشت تهیه و توزیع غذا در اماکن تهیه و پخت غذا بر اساس آخرین پروتکل‌های وزارت بهداشت، مرور و مورد بازآموزی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در همین راستا کارشناسان و مسئولان بهداشت موظف شدند با حضور در همه رده‌های ناجا از دفاتر فرماندهی تا سرپنجه ها، آموزش‌های مرتبط با پیشگیری و خودمراقبتی در برابر ویروس کرونا را به صورت چهره به چهره به کارکنان ارائه کنند.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به لزوم تدابیر پیشگیرانه از بیماری کرونا در اماکن تجمعی از احتمال تعطیلی اماکن رفاهی و ورزشی ناجا سراسر کشور تا پایان سال خبر داد و تعطیلی این اماکن در ایام تعطیلات نوروزی را تابع تصمیم گیری‌های بعدی قرارگاه بهداشت و درمان ناجا عنوان کرد.
دکتر حسینی در پایان یادآور شد: دبیرخانه قرارگاه بهداشت و درمان ویژه کنترل و پیشگیری از کرونا با خط امین ۸۲۲۲۶ (از ساعت ۷ تا ۱۹) و ۳۵۶۴۶ (از ساعت ۱۹ تا ۷) آماده پاسخگویی به سوالات و ابهامات یگان‌های ناجا است.
دستگیری ۴ سارق منزل مسلح
رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۴ سارق منزل مسلح که از منازل شمال غرب پایتخت با تهدید سلاح سرد و گرم اموال با ارزش آن‌ها را سرقت می‌کردند، خبر داد.
سردار علیرضا لطفی گفت: با وصول سه پرونده مشابه سرقت منزل با تهدید سلاح سرد و گرم در محدوده‌های سعادت آباد، جنت آباد و شهرک غرب به پایگاه دوم پلیس آگاهی دستگیری اعضای این باند در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.
وی بیان داشت: کارآگاهان در تحقیقات میدانی از محل‌های وقوع جرم دریافتند، سارقان با تخریب درب ورودی و یا از طریق بالکن وارد اتاق خواب مال باختگان شده و اموالی با ارزشی از قبیل: طلاجات، ارز، سکه، لوازم صوتی و تصویری (پلی استیشن) و... را سرقت کرده اند و در صورت روبرو شدن با مال باخته با تهدید سلاح سرد و یا گرم اموال را سرقت کرده اند.
این مقام ارشد انتظامی پلیس پایتخت بیان داشت: در پایش‌های اطلاعاتی کارآگاهان هویت سرکرده باند بنام هاشم ۳۰ ساله که دارای سوابق متعدد کیفری است شناسایی کردند و دریافتند وی چند ماه گذشته به اتهام قتل عمد به حبس محکوم شده است و با اخذ رضایت از اولیای دم از زندان آزاد شده است و پس از رهایی از زندان با تشکیل باندی اقدام به سرقت منزل با همکاری ۳ تن از همدستانش می‌کند.
سردار لطفی با بیان اینکه اطلاعات بدست آمده در اختیار بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران قرار گرفت و دستور دستگیری هاشم و سه همدستانش صادر شد، اضافه کرد: بیست و هشتم بهمن ماه هاشم و به همراه همدستانش در محدوده شهریار و اندیشه در عملیات‌های همزمان و هماهنگ دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان تعدادی لوازم و تجهیزات ارتکاب سرقت از قبیل: چند قبضه سلاح سرد و گرم، کشف کردند.
رئیس پلیس آگاهی پایتخت، گفت: با اعتراف صریح متهمان، هر ۴ سارق با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرایم احتمالی و دستگیری خریداران اموال مسروقه در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.
سارقان لوازم تأسیسات ساختمانی شمال غرب تهران، دستگیر شدند
معاون مبارزه با جرایم سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت، از دستگیری ۳ سارق حرفه‌ای و یک مالخر لوازم تاسیسات ساختمانی خبر داد و گفت: این سارقان از ساختمان‌های نوساز خالی از سکنه پیکج، شیرآلات، کولرگازی و اجاق گاز سرقت می‌کردند.
سرهنگ احمد نجفی گفت: دی ماه امسال طی تماس تلفنی مرد میانسالی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ ماموران کلانتری ۱۴۵ کن در جریان بسرقت رفتن لوازم تاسیسات ساختمان ۴ طبقه در محدوده شهران قرار گرفتند.
معاون مبارزه با جرایم سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت بیان داشت: پرونده با موضوع سرقت اماکن تشکیل و برای رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم قرار گرفت.
این مقام انتظامی عنوان کرد: شاکی با حضور در اداره هفدهم به کارآگاهان اظهار کرد، من یک ساختمان چهار طبقه نوساز تجهیز شده در منطقه شهران ساخته ام و روزی که برای سرکشی به ساختمان مراجعه کردم دیدم درب ورودی واحد‌ها تخریب و کلیه لوازم تاسیساتی از قبیل: پکیج، کولر گازی، شیرآلات و اجاق گاز به ارزش یک میلیارد ریال توسط سارق یا سارقان بسرقت رفته است.
وی ابراز داشت: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی راهی محل وقوع سرقت شدند و با بررسی میدانی و تحقیقات پلیسی دریافتند، سارقان راننده و ۲ سرنشین یک دستگاه وانت پیکان باری می‌باشند.
این مقام پلیسی با اشاره به اینکه در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، کارآگاهان با وانت پیکانی مشابه وانت پیکان سارقان در همان حوالی روبرو می‌شوند، تصریح کرد: مالک خودرو وانت پیکان اظهار گرد، شغلم وانتی هست (حمل بار) است چندی پیش، سه نفر آقا حدوداً یکی ۴۰ ساله و دو نفر ۲۷ ساله به من مراجعه کردند و گفتند تعداد لوازم هست می‌خواهیم به سمت شوش ببریم و بر سر قیمت کرایه توافق کردیم و اموال را به مقصد بردم.
نجفی با اشاره به این که با این سرنخ، کارآگاهان موفق شدند سرکرده باند بنام یاور ۴۲ ساله را شناسایی و به دست بیاورند وی سابقه دار و به تازگی از زندان آزاد شده است، گفت: نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و دستگیری یاور و همدستانش اخذ شد.
این مقام انتظامی افزود: مخفیگاه یاور در محدوده مولوی (دروازه غار) شناسایی شد و در هجدهم بهمن طی یک عملیات پلیسی یاور به همراه دو همدستش دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان ۱۰ پکیج، دستگاه جوش و شیرآلات بهداشتی ساختمانی کشف شد. متهمان به همراه اموال کشف شده به اداره هفدهم منتقل شدند.
نجفی با اشاره به اینکه در ادامه تحقیقات پلیسی مالخر اموال سرقتی نیز دستگیر شد، اظهار کرد: از مخفیگاه وی تعداد ۱۱ پکیج، ۹ دستگاه رادیاتور و شیرآلات ساختمانی کشف شد.
معاون مبارزه با جرایم سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت گفت: تا کنون ۷ تن از مال باختگان شناسایی و هر چهار متهم با قرار صادره از سوی بازپرس شعبه هفتم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم می‌باشند.
کشف یک کیلو و ۱۵۰ گرم هروئین و شیشه در ترمینال غرب
رئیس کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب از دستگیری مرد جوانی که یک کیلو هروئین و ۱۵۰ گرم شیشه همراه داشت، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری پلیس، سروان "مهدی کیا شمشکی" گفت: ماموران کلانتری جلوی یکی از تعاونی‌های پایانه غرب به مرد جوانی که به حالت مضطربی در حال راه رفتن بود و در صورت وجود مامور در جلوی راهش مسیر را تغییر می‌داد، مشکوک شدند و وی را به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند.
وی افزود: ماموران در یک فرصت مناسب وی را دستگیر و در بازرسی از کیسه مشکی رنگی که در دستش بود ۲ بسته سفید رنگ حاوی شیشه و هروئین کشف کردند.
کلانتر پایانه غرب تهران ادامه داد: در بررسی دقیق‌تر یک کیلو هروئین و ۱۵۰ گرم مواد مخدر شیشه به دست آوردند.
سروان کیاشمشکی گفت: متهم در اعترافاتش عنوان کرد که قصدداشته این مواد را از طریق اتوبوس به یکی از شهرستان‌های اطراف تهران منتقل کند.
این مقام پلیسی در پایان گفت: متهم همراه مواد مخدر کشف شده برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پایگاه پنجم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران قرار گرفت.

دستگیری ۲ موبایل قاپ قیام دشت
رئیس کلانتری ۱۷۴ قیام دشت از دستگیری ۲ موبایل قاپ در منطقه قیام دشت خبر داد.
سرهنگ مصطفی اسکندری گفت: در پی افزایش پرونده‌های موبایل قاپی در محدوده استحفاظی کلانتری تیمی از ماموران تجسس برای شناسایی سارقان وارد عمل شدند و در گام نخست تحقیقات با کمک شاکیان، مشخصات ظاهری دزدان که ۲ جوان موتور سوار بودند به دست آمد.
وی با اشاره به افزایش گشت زنی‌های هدفمند، افزود: تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا اینکه تیمی از ماموران کلانتری هنگام گشت زنی در سطح حوزه ۲ موتور سوار جوان را که با مشخصات موبایل قاپ مطابقت داشت شناسایی و بلافاصله موتورسیکلت آن را متوقف کردند.
رئیس کلانتری ۱۷۴ قیام دشت ادامه داد: در بازرسی از متهمان ۲ گوشی سرقتی و یک قبضه سلاح سرد کشف و هردم متهم به کلانتری منتقل شد.
این مقام پلیسی با اشاره به اینکه یکی از سارقان از اتباع بیگانه بوده، گفت: متهم ایرانی سابقه دار بوده و پیش‌تر با همین عنوان مجرمانه به دفعات مختلف دستگیر و روانه زندان شده است.
سرهنگ اسکندری گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

دستگیری دزد جوان در صحنه سرقت
رئیس کلانتری ۱۳۷ نصر از دستگیری سارق گوشی قاپ در صحنه سرقت خبر داد.
سرهنگ ابراهیم قاضی پور گفت: تعدادی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از به محاصره در آوردن یک سارق در ضلع جنوب شهرآرا خبر دادند که خیلی زود تیمی از ماموران برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
وی افزود: ماموران با حضور در محل مشاهده کردند جوانی قمه به دست با تهدید مردم سعی بر فرار از حلقه محاصره شهروندان دارد که تیم پلیسی موفق به دستگیری این سارق قمه به دست شدند و در بازرسی بدنی از متهم یک گوشی سرقتی که داخل جیبش بود به دست آوردند.
کلانتر محله ۱۳۷ نصر ادامه داد: مرد جوان که راننده خودروی پژو ۲۰۶ بود با دستگیری سارق مسلح به سمت ماموران رفته و در خصوص به سرقت رفتن گوشی موبایل و کیف دستی اش اعلام کرد که از بانک خارج شدم و داخل خودرویم سرگرم کارکردن با گوشی موبایلم بودم که ناگهان این جوان اقدام به قاپیدن گوشی موبایل و کیف دستی ام از داخل خودرو کرد.
این مقام پلیسی اظهار داشت: شاکی پرونده عنوان کرد که ۲ جوان دیگر در فاصله ۱۰ متری خودرو سوار بر یک موتور منتظر همدستشان بودند که این سارق پس از سرقت سوار بر موتور همدستانش شد که در همان صحنه فرار دزدان با یک خودروی دیگر تصادف کردند که ۲ پسر جوان با در اختیار داشتن کیف دستی ام موفق به فرار شدند و این متهم که مچ پایش پیچ خورده بود و روی زمین افتاد با حضور مردم او را در محاصره قرار دادند تا اینکه پلیس با حضور به موقع موفق به دستگیری او شد.
سرهنگ قاضی پور گفت: متهم پس از دستگیری و انتقال به کلانتری به ۲ همدست خود را معرفی و به ۱۰ فقره زورگیری اعتراف کرد.
وی در پایان گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته است و تحقیقات برای دستگیری ۲ همدست وی ادامه دارد.

دستگیری ۳ سارق معتاد در منطقه کیانشهر
رئیس کلانتری ۱۵۸ کیانشهر از دستگیری ۳ سارق لوازم خودرو که به مصرف مواد مخدر اعتیاد داشتند، در منطقه کیانشهر خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسین حسین زاده" گفت: در پی افزایش پرونده‌های سرقت لوازم داخل خودرو دستگیری عاملان این سرقت‌ها در دستور کار تیم عملیات کلانتری قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با حضور در محل‌های سرقت و تحقیقات میدانی پی بردند که ۳ مرد سوار بر خودروی پراید دست به سرقت لوازم داخل خودرو می‌زنند که با توجه به اطلاعات به دست آمده تیم‌های گشت کلانتری به صورت نامحسوس در محل‌هایی که سرقت صورت گرفته بود تردد خودرو‌ها را تحت نظر قرار دادند.
رئیس کلانتری ۱۵۸ کیانشهر ادامه داد: تحقیقات ادامه داشت تا اینکه شامگاه، ماموران خودروی پراید سفید رنگ را که با مشخصات خودروی سارقان مطابقت داشت شناسایی کردند و دستور ایست برای راننده صادر شد، اما راننده بدون توجه به دستور پلیس تصمیم به فرار گرفت.
این مقام پلیسی اظهار داشت: ماموران پس از یک تعقیب و گریز ۱۰ دقیقه‌ای موفق به مهار و متوقف کردن خودروی پراید شدند و در ادامه هر سه متهم را دستگیر کردند.
سرهنگ حسین زاده گفت: در بازرسی از خودروی دزدان، مقدار زیادی لوازم سرقتی داخل خودرو، تعدادی ابزار و آلات سرقت به دست آمد.
وی اعلام کرد: متهمان که معتاد بوده به ۵ سرقت در جنوب شرق تهران به ویژه منطقه کیانشهر اعتراف کردند که هر سه سارق برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

اعتراف به ۶۰ فقره زورگیری
رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی از دستگیری ۲ سارق قاپ زن زورگیر و اعتراف آنان به ۶۰ فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ کارآگاه "بهزاد اختیاری" گفت: خانم جوانی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کرد راننده و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت مشکی رنگ با تهدید سلاح سرد گوشواره طلا و کیف دستی اش را سرقت و از محل فرار کرده اند.
رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت بیان داشت: پرونده با دستور قاضی کشیک دادسرای ناحیه ۱۵ تهران برای رسیدگی تخصصی به پایگاه ششم پلیس آگاهی ارجاع شد و کارآگاهان در تحقیقات میدانی پلاک موتورسیکلت سارقان را شناسایی و مشخص می‌شد موتورسیکلت مشکی رنگ متعلق به شخصی ۳۰ ساله است.
وی تصریح کرد: مالک موتورسیکلت پس از احضار به پلیس آگاهی اظهار داشت، موتورسیکلتش را به دلیل نداشتن پارکینگ، در منزل خواهرش پارک می‌کرده و موتورسیکلتش از پارکینگ ساختمان سرقت شده است.
این مقام انتظامی اظهار کرد: کارآگاهان در ادامه تحقیقات به محل سرقت موتورسیکلت مراجعه و دریافتند یکی از اهالی ساختمان از کیف قاپان حرفه‌ای است و در همان ساختمان به صورت مجردی سکونت دارد. وی به همراه یکی از دوستانش موتورسیکلت مشکی رنگ را از ساختمان خارج کرده است.
سرهنگ اختیاری با اشاره به اینکه تصویر سارق و همدستش به شاکی نشان داده شد، گفت: شاکی هر دو متهم راه به عنوان سارقان اموالش معرفی کرد.
این مقام انتظامی افزود: هنگام انجام تحقیقات پلیسی پرونده دیگری نیز به پایگاه ششم پلیس آگاهی واصل و در این پرونده شاکی مدعی شد، موتورسوار و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت مشکی رنگ وی را در ابتدا ضرب و جرح و سپس گوشی موبایلش را سرقت کرده اند.
وی با اشاره به اینکه شاکی این این پرونده نیز چهره سارقان را تایید کرد، گفت: با هماهنگی‌های قضائی متهم ردیف اول در یک عملیات پلیسی در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از منزل وی تعدادی سلاح سرد و ابراز آلات سرقت کشف شد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه ناصر پس از انتقال به پایگاه ششم علاوه بر قبول بزه انتسابی به ۶۰ فقره سرقت با همکاری همدستش اعتراف کرد، گفت: در ادامه تحقیقات پلیسی متهم دوم پرونده نیز دستگیر و در مخفیگاه وی موتورسیکلت مشکی رنگ سرقتی کشف شد.
رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی گفت: کارشناسان ارزش اموال سرقتی که توسط این دو سارق به سرقت رفته بیش از دو میلیارد ریال برآورد و کارآگاهان تا کنون ۴۸ تن از مال باختگان را شناسایی کرده اند. متهمان با دستور قضائی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل