توجه به ورزش جوانان بی‌تفاوتی این قشر را کمرنگ می‌کند


توجه به ورزش جوانان بی‌تفاوتی این قشر را کمرنگ می‌کند

بندرعباس- ایرنا- ورزش روحیه استکبارستیزی، استقلال‌طلبی و مطالبه‌گری را در جوانان تقویت و بی‌تفاوتی آنان را نسبت به مشکلات اجتماعی جامعه کمرنگ و از بین می‌برد.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگانگفت: امر به ورزش طبق تعالیم دینی و اسلامی یکی از مصداق‌های مهم و از اساسی‌ترین معروفات در جامعه است، زیرا جامعه‌ای که دارای جسم سالم باشد از روحیه سالم نیز برخوردار است.

حجت‌الاسلام حسن کریمی اظهارداشت: ظرفیت‌های بالقوه‌ای در زمینه فعالیت‌های امر به معروف و نهی منکر درحوزه ورزش وجود دارد که تحقق آن نیاز به پشتکار، مسوولیت‌پذیری و تلاش مضاعف دارد.

وی افزود: وجود نیروهای جوان و پرانرژی در امور فرهنگی و ورزشی یک سرمایه است و رویکرد اصلی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز بوجود آوردن روحیه مطالبه‌گری و احساس مسوولیت است.

کریمی ادامه داد: اگر روحیه مطالبه‌گری افزایش یابد، آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌ها نیز کمرنگ می‌شوند.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان ابرازداشت: در خانواده‌ها سالم انحراف جایگاهی ندارد و اگر انحرافی نیز وجود داشته باشد افرادی مطالبه‌گر جلوی تندروی‌ها را می‌گیرند.

کریمی یادآور شد: قشر عظیمی از جامعه ارتباط عمیقی با ورزش دارند و به همین علت استفاده از ورزش در اشاعه معروفات برای الگوسازی مناسب با امور فرهنگی جامعه ارتباط مستقیمی دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان نیز با بیان این‌که امر توصیه به سلامت و توسعه ورزش‌های عمومی نیاز به مروج‌های ورزشی دارد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر بحث بسیار مهمی است و باید در جایگاه‌های عمومی نمود بیشتری داشته باشد.

محمود رضا امیاری افزود: براساس عمل به واجبات در حوزه ورزش و جوانان برنامه‌های متعددی در کنار فعالیت‌های ورزشی در حوزه آموزش‌های امر به معروف برگزار شده است.

وی اضافه کرد: هم‍‌چنین برای ترویج و توسعه ورزش همگانی در سطح استان و بر اساس توان و ظرفیت این اداره کل کارهای خوبی با رویکرد توجه به معروفات انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟