40 درصد مردم استان مرکزی در انتخابات خانه ملت شرکت کردند


40 درصد مردم استان مرکزی در انتخابات خانه ملت شرکت کردند

اراک - ایرنا - رییس ستاد انتخابات و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: 40 درصد از مردم واجد شرایط رای این استان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کردند.

« بهروز اکرمی» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: واجدان شرایط اخذ رای در استان مرکزی یک میلیون و ۷۸ هزار و ۳۶۷ نفر بود که ۴۲۷ هزار و ۷۵۷ نفر از آنان ارای خود را به صندوق‌ها ریختند و در این آزمون سیاسی شرکت کردند.

وی بیان کرد: ۵۳ درصد واجدان شرایط شرکت کننده در این دوره از انتخابات مرد و ۴۷ درصد زن بودند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: با وجود نگرانی‌های مردم در خصوص شیوع ویروس کرونا، میزان مشارکت در سطح کشور ۴۲ درصد بود و میزان مشارکت در ۱۰ شهرستان استان مرکزی بالاتر از میانگین کشوری بوده است.
اکرمی، از حضور مردم در انتخابات تقدیر کرد و گفت: تمامی دست اندرکاران انتخابات بر پایه قانون‌مداری، تعهد و با حساسیت بالا از آرای مردم صیانت کرده و روند برگزاری انتخابات سالن را به پیش بردند .

هفت منتخب ۶ حوزه انتخابیه استان مرکزی دوم اسفند ماه راهی خانه ملت شدند.

«علی اکبر کریمی» با مجموع ۷۶ هزار و ۲۶۶ رای و «محمدحسن آصفری» با ۵۴ هزار و ۹۲۱ رای به عنوان ۲ منتخب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب برگزیده شدند و در حوزه انتخابیه «تفرش، آشتیان و فراهان » ، «سینا کمالخانی با مجموع ۱۳ هزار و ۷۵۲ رای به عنوان منتخب مجلس یازدهم گوی رقابت را از سایر رقبا ربود.

در حوزه انتخابیه خمین «علیرضا نظری» با مجموع ۱۵ هزار و ۱۵۷ رای و در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه «محمد سبزی» با ۲۷ هزار و ۵۴۴ رای منتخب این دوره از انتخابات شدند و «محمود احمدی بیغش » با مجموع آرای ۲۴ هزار و ۴۵۲ رای درحوزه انتخابیه شازند و «علیرضا سلیمی» در حوزه انتخابیه محلات و دلیجان با کسب ۱۰ هزار و ۴۷۱ رای به عنوان منتخبان ملت راهی بهارستان شدند.

انتخابات مجلس یازدهم در استان مرکزی در یک‌هزار و ۱۷ شعبه اخذ رای شامل ۶۸۸ شعبه ثابت، ۳۲۹ شعبه سیار و یک شعبه نیز برای اقلیت‌های مذهبی در اراک برگزار شد.

۱۴۴ نامزد انتخابانی در گردونه رقابت‌های مجلس شورای اسلامی استان مرکزی حضور داشتند و ۲۵ هزار عوامل اجرایی، بازرسی و نظارتی و سه هزار و ۵۰۰ عامل انتظامی در جریان انتخابات فعالیت داشتند.

استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که ۲ کرسی متعلق به حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب و پنج حوزه دیگر هرکدام یک نماینده در بهارستان دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!