مازندرانی‌ها مراکز انتقال خون را تنها نگذارند


مازندرانی‌ها مراکز انتقال خون را تنها نگذارند

ساری - ایرنا- مدیرکل انتقال خون مازندران با اظهار اینکه مراجعه اهداکنندگان برای اهدا خون به صورت محسوسی کم شده ،گفت: برای جلوگیری از کاهش ذخایر خونی به اهدای خون شهروندان نیاز است.

دکتر اسماعیل پوریانی روز چهارشنبه با اطمینان خاطر اعلام کرد که تمامی ضوابط و مقررات خونگیری طبق آخرین استانداردهای بهداشتی بین‌المللی انجام می شود و هیچ گونه تهدیدی متوجه اهداکنندگان خون نمی شود.

وی تصریح کرد: هر چند هم اکنون کمبود خون وجود ندارد و نیازهای خونی مراکز درمانی و بیمارستان ها تامین است، اما کاهش مراجعه کنندگان اهدا خون ،ذخایر خونی استان را کم کرده است.

مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان این که ویروس کرونا سبب شد تا اهداکنندگان مستمر خون نیز در استان کم شوند، ادامه داد: از آن جایی که مازندران در تبادل خونی با ۲ کشور آلمان و اتریش ارتباط دارد، همه ضوابط و مقررات بهداشتی در فرایند خونگیری تا فرآوری به صورت دقیق و بدون خطا انجام می شود.

پوریانی توضیح داد: همه امکانات و تجهیزات در فرایند خونگیری مطابق با استانداردهای بهداشت جهانی است و اهدا کنندگان یقین داشته باشند مشکل بهداشتی متوجه آنان و پزشکان و کادر انتقال خون نیست.

از آن جایی که برای تولید فاکتورهای خونی به تکنولوژی پالایشگاه خونی نیاز است، خون مازندرانی ها به عنوان سالم ترین خون دنیا قابلیت به دست آوردن انواع فاکتورهای خونی را دارد و برای این منظور به کشور آلمان و اتریش ارسال می شود.

قرارداد سازمان انتقال خون ایران با شرکت های آلمانی و اتریشی در موضوع گرفتن فاکتورهای مختلف از پلاسمای خون اهداء کنندگان مازندرانی ، اهمیت ویژه ای برای کشور دارد.

پوریانی با تاکید بر این نکته که اکنون وضعیت اهدای خون در استان مازندران خیلی مناسب نیست، از وجود ۶ مرکز جراحی قلب باز و حوادث ناشی از رانندگی و وجود بیش از چهار هزارو ۵۰۰ بیمار خاص اعم از تالاسمی ،هموفیلی ،دیالیزی و سرطانی در استان اشاره کرد و افزود : بیماران خاص سالانه بیش از ۶۰ درصد از خون های اهدایی فراوری شده در استان را مصرف می کنند.

وی از افراد سالم و تندرست استان خواست تا برای اهدا خون به پایگاههای ثابت و سیار انتقال خون مراجعه کنند.
مدیر کل انتقال خون مازندران ضمن قدردانی از مردم استان خواست تا با اهدا یک واحد خون جان یک هم نوع خود را نجات بدهند.

۱۳پایگاه ثابت و سیار انتقال خون در مازندران وجود دارد.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکنون در این استان ابتلای سه بیمار به ویروس کرونا تایید شده است.

همچنین دانشگاهها و مراکز آموزش عالی ، مراکز توانبخشی و مهدهای کودک مازندران هم تا پایان هفته تعطیل شدند تا ضریب شیوع احتمالی این بیماری در استان کاهش یابد.

مازندران بیش از سه میلیون و ۲۸۵هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟