فضا برای متکدیان در گناوه ناامن شود


فضا برای متکدیان در گناوه ناامن شود

گناوه - ایرنا - معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری گناوه گفت: دستگاه‌های مرتبط حوزه اجتماعی باید فضا را برای متکدیان در این شهرستان ناامن کنند.

دانیال اسفندیاری روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی با دستورکار جمع‌آوری متکدیان افزود: حضور متکدیان در شهر معضل و علاوه بر تهدید اجتماعی و بهداشتی و زشت کردن چهره شهرستان امکان انتقال بیماری از آنان وجود دارد که بایدجمع‌آوری شوند و اجازه فعالیت به آنها داده نشود.

وی اظهارداشت: جمع‌آوری متکدیان نباید به صرف تذکر باشد بلکه باید از آنان تعهد گرفته شود و اگر مجدد مرتکب شدند به دستگاه قضایی معرفی شوند.

اسفندیاری گفت: باتوجه به اینکه ویروس کرونا جهان را تحت شعاع خود قرار داده، امکان خطر در بین آنان بیشتر است که درصورت انتشار برای مردم این شهرستان خطرآمیز و مشکل جدی ایجاد خواهد کرد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری گناوه افزود: با وجود اینکه شهرداری چندین بار اقدام به جمع آوری آنان کرده است اما بخاطر امن بودن فضا مجدد به شهر بازمی گردند که باید با جدیت و قاطعیت بیشتری با آنان برخورد شود.

وی بیان کرد: ماموران شهرداری در هنگام جمع‌آوری متکدیان برخورد شایسته داشته باشند و کرامت انسانی را حفظ کنند.

اسفندیاری اظهارداشت: براساس بررسی‌های صورت گرفته متکدیان در شهر بیشتر ایرانی هستند که به این شغل کاذب روی آورده‌اند و وظیفه داریم آنان را جمع‌آوری کنیم.

وی از دستگاه‌های مرتبط و نیروی انتظامی خواست تا شهرداری را در هنگام جمع‌آوری متکدیان همراهی و همکاری کنند.

معاون شهردار گناوه گفت: تکدی گری در یک فصول خاصی بویژه پایان سال در این شهر افزایش و شدت بیشتری می‌گیرد.

کرامت الله طاهری افزود: شهرداری بارها اقدام به جمع‌آوری متکدیان کرده اما مجدد به شهر باز گشته و شغلی را که درپیش گرفتند ادامه می‌دهند.

وی گفت: متکدیانی نیز که از اتباع بیگانه هستند در چند نوبت جمع‌آوری و به مرکز استان انتقال داده شده‌اند.

شهرستان گردشگری گناوه در شمال استان بوشهر از شهرهای مهاجرپذیر کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی