کنترل جو روانی جامعه در مقابله با کرونا مهم است


کنترل جو روانی جامعه در مقابله با کرونا مهم است

مراغه - ایرنا - معاون فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: کنترل جو روانی جامعه در مقابله با کرونا و پیشگیری از شیوع آن مهم است.

موسی شعفی روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه پدافند زیستی اظهار داشت: جو روانی ایجاد شده ناشی از کرونا به مراتب خطرناک‌تر از خود ویروس است و باید تمامی امکانات را برای پیشگیری از این ویروس و همچنین جلوگیری از شایعه پراکنی بسیج کنیم.
وی افزود: استفاده از ظرفیت رسانه ها به خصوص در فضای مجازی از جمله ابزاری است که می تواند در ایجاد آرامش در میان مردم نقش موثری را ایفا کند.
شعفی گفت: آموزش همگانی نکات پیشگیری و دیگر ملزومات مقابله با کرونا ویروس از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: نباید به اطلاعاتی که از سوی منابع غیرموثق و غیر معتبر در خصوص گسترش بیماری کرونا در فضای مجازی منتشر می شود اعتماد کرد و بهترین راه کسب اطلاعات و اخبار روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی است.
وی گفت: تاکنون هیچ مورد مشکوک به بیماری کرونا در این شهرستان مشاهده نشده است.
به گزارش ایرنا، کرونا، ویروسی شایع است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کرونا ویروس جدید نشان داده که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس سردرد و گاهی با اسهال و استفراغ همراه است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید