پایگاه آموزش پیشگیری از کرونا در آستارا دایر شد


پایگاه آموزش پیشگیری از کرونا در آستارا دایر شد

آستارا - ایرنا - پایگاه آموزش پیشگیری از کرونا برای ارائه اطلاعات علمی و ایمنی در برابر ویروس آن بیماری، با همکاری شبکه بهداشت و درمان و جمعیت هلال احمر در چهارراه حکیم نظامی شهر آستارا دایر شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا روز سه شنبه در آئین افتتاح این پایگاه گفت: این پایگاه به صورت چادر برپا شده است و دو کارشناس بهداشت هر صبح و عصر آموزش های لازم و پیشگیرانه را به مردم ارائه می دهند.

دکتر نظام عباسی اظهار کرد: نحوه شستن صحیح دست ها به عنوان مهمترین عامل پیشگیری از سرایت ویروس آموزش داده می شود و شهروندان، نحوه استفاده از دستمال و ماسک در مواقع عطسه و سرفه و قرار نگرفتن در کنار بیمار را آموزش می بینند.

وی بیان کرد: دفترچه های آموزش و آگاه سازی در خصوص نحوه پیشگیری از کرونا تا اواخر اسفندماه در این پایگاه توزیع خواهد شد و شهروندان و گردشگران از پایگاه استفاده و مفاهیم علمی را به دیگران منتقل کنند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، با جمهوری آذربایجان سه مرز زمینی، دریایی و ریلی دارد و سالانه نزدیک به ۸۰۰ هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان