داور ال‌کلاسیکو مشخص شد؛ قاضی نه چندان دوست داشتنی!


داور ال‌کلاسیکو مشخص شد؛ قاضی نه چندان دوست داشتنی!

آنتونیو متئو لاهوز بعد از 5 سال، دوباره یک ال‌کلاسیکو را در لالیگا قضاوت خواهد کرد.

آنتونیو متئو لاهوز بعد از 5 سال، دوباره یک ال‌کلاسیکو را در لالیگا قضاوت خواهد کرد.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از مارکا، در آستانه برگزاری ال‌کلاسیکوی یکشنبه یک مارچ میان دو تیم رئال مادرید و بارسلونا در سانتیاگو برنابئو، مشخص شده که آنتونیو متئو لاهوز، داور 42 ساله و مطرح اسپانیایی قضاوت این مسابقه را به عهده خواهد داشت.

نکته عجیب آن است که آلخاندرو هرناندز هرناندز به عنوان مسئول VAR این مسابقه برگزیده شده است. این اتفاق در حالی رخ داده که هرناندز داور مسابقه رئال مادرید در جریان شکست 1-0 برابر لوانته بود که مورد انتقادات بسیاری قرار گرفت و سرخیو راموس نیز در سخنانی تند به او حمله کرد.

به لطف تساوی 2-2 رئال مادرید برابر سلتاویگو در هفته گذشته، بارسلونا به یک قدمی رئال در لالیگا رسید و بعد از پیروزی 5-0 مقابل ایبار در بازی روز شنبه، به لطف پوکر لیونل مسی، منتظر لغزش رئال مادرید در والنسیا برابر لوانته بود.

لوانته پاکو لوپز نیز که 20 روز قبل بارسا را در نیوکمپ اسیر کرده بود، کیکه ستین را ناامید نکرد و با پیروزی 1-0 برابر رئال، رسما بارسلونا را به عنوان صدرنشین مسابقات در هفته بیست و پنجم معرفی کرد. اکنون بارسلونا به عنوان صدرنشین، ال‌کلاسیکوی یکشنبه ساعت 23:30 (به وقت تهران) را آغاز خواهد کرد و اگر شکست نخورد، صدرنشینی خود را برای حداقل یک هفته دیگر تداوم خواهد بخشید.

لاهوز 42 ساله که نماینده داوری اسپانیا در جام جهانی 2018 هم بود، برای اولین بار بعد از حدود 5 سال قضاوت یک ال‌کلاسیکوی لالیگایی را به عهده خواهد گرفت. او در هفته بیست و هشتم فصل 15-2014 (22 مارچ 2015) ال‌کلاسیکوی نیوکمپ را قضاوت کرد و بارسای انریکه با گل های ژرمی متیو و لوئیس سوارز، موفق به پیروزی 2-1 در این دیدار شد. (رونالدو زننده تک گل رئال مادرید بود)

لاهوز در آن مسابقه شب پرکاری را پشت سر گذاشت و مجموعا به 11 بازیکن دو تیم کارت زرد نشان داد. سوارز، آلبا، ماسکرانو، اینیستا و دنی آلوز بازیکنان بارسا بودند که با کارت های لاهوز جریمه شدند و په‌په، رونالدو، راموس، کارواخال، مودریچ و ایسکو بازیکنان اخطاری رئال در این مسابقه بودند.

البته لاهوز آنقدرها هم با قضاوت ال‌کلاسیکو بیگانه نیست و به جز این بازی، 3 ال‌کلاسیکوی دیگر در سایر رقابت ها را نیز سوت زده است؛ بازی برگشت سوپرجام اسپانیا در فصل 13-2012، که با برتری 2-1 رئال به پایان رسید و کهکشانی ها در نهایت به لطف گل زده در خانه حریف قهرمان سوپرجام شدند؛ فینال کوپا دل‌ری 2014 که با برتری 2-1 رئال مادرید بر بارسا در مستایا به پایان رسید و سرانجام بازی رفت مرحله نیمه نهایی کوپا دل‌ری فصل 19-2018 که با تساوی 1-1 دو تیم در نیوکمپ همراه بود.

به این ترتیب آمار لاهوز در 4 ال‌کلاسیکویی که تاکنون (در تمامی رقابت ها) سوت زده، یک برد برای بارسا، 2 برد برای رئال مادرید و یک تساوی بوده است.

لاهوز که از سال 2008 در لالیگا سوت زده و در سال 2011 وارد لیست فیفا شده، تاکنون 37 بار برای بارسلونا و 38 بار برای رئال مادرید به میدان رفته است. رئال مادرید در این 38 بازی 26 بار برده، 5 بازی را با تساوی به پایان رسانده و در 7 بازی شکست خورده است. لاهوز در این مسابقات 88 کارت زرد به بازیکنان رئال نشان داده و 4 بار نیز بازیکنان لوس بلانکوس را اخراج کرده است.

آمار بارسلونا در این 37 مسابقه نیز 26 برد، 8 تساوی و 3 شکست بوده است. لاهوز به بازیکنان بارسا 84 بار کارت زرد نشان داده و 6 بار نیز آن ها را اخراج کرده است. نکته جالب آن که او تنها برای اتلتیکومادرید (42 بار) بیش از رئال و بارسا قضاوت کرده است.

7712

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403/ هر گه که یاد روی تو کردم جوان شدم