تبریک رئیس سازمان سینمایی به نرگس آبیار


تبریک رئیس سازمان سینمایی به نرگس آبیار

تهران - ایرنا - رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی کسب جایزه زنان برتر جهان اسلام توسط نرگس آبیار را تبریک گفت.

براساس اعلام روز دوشنبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیام حسین انتظامی خطاب به خانم نرگس آبیار آمده است: کسب جایزه زنان برتر جهان اسلام و دریافت نشان زنان راهبر ۲۰۲۰ مهر تاییدی است بر نقش انقلاب اسلامی در بالندگی زنان در همه عرصه‌ها و تلاش هنرمندانه سینماگران ایرانی در جهت الگو سازی برای بانوان مسلمان در سراسر جهان.

جای این نشان ارزشمند در مجموعه افتخارات سینمای نجیب و فاخر ایران خالی بود که با درخشش یک کارگردان زن نصیب ملت ایران بویژه بانوان هنرمند کشورمان شد.

وی در این پیام این موفقیت را به وی تبریک گفت و برای او تداوم‌ توفیق را مسألت کرد.

جایزه بخش بین‌المللی زنان راهبر در یک نگاه

به گزارش ایرنا، نرگس آبیار ۲۹بهمن ماه 98 در پاکستان جایزه بخش بین‌المللی زنان راهبر را در مراسمی ویژه دریافت کرد.

نرگس آبیار از زنان رمان‌نویس موفق دو دهه اخیر ایران است که از یک دهه قبل با ساخت فیلم‌هایی براساس زنان قهرمان داستان‌هایش توانست به کارگردانی سرشناس در سینمای ایران بدل شود.

او با فیلم های «شیار ۱۴۳»، «نفس» و «شبی که ماه کامل شد» از مرزهای سینمای ایران فراتر رفت و به جوایز معتبر بین‌المللی بسیاری دست یافت.

جایزه زنان راهبر هام توسط کمپانی بزرگ hum network limited طراحی و ابداع شده و اولین دوره آن فردا با حضور مقامات کشوری و بانوی اول پاکستان برگزار شد.

در این مراسم از نرگس آبیار کارگردان مطرح ایرانی در بخش بین‌الملل و از فوزیا سعید نویسنده و فعال اجتماعی زنان، سیمین جمالی، رئیس اورژانس jPMC و جلیلا هایدر وکیل و فعال حقوق بشر در بخش ملی پاکستان تقدیر شد.

کمپانی بزرگ hum network limited که از سال ۲۰۰۴ فعالیت خود را آغاز کرده، یکی از بزرگترین مجموعه شبکه‌های تلویزیونی در جنوب آسیا است که دارای بیش از ۱۰ کانال تلویزیونی و شبکه‌های تلویزیونی اروپایی و آمریکایی است. این کمپانی همچنین عضو Asia-Pacific Broadcasting Union (ABU) دارای چهار مجله در حال چاپ نیز هست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)