چلسی 2-1 تاتنهام؛ آبی‌های دست نیافتنی!


چلسی 2-1 تاتنهام؛ آبی‌های دست نیافتنی!

چلسی فاصله خود با تاتنهام را به 4 امتیاز رساند.

چلسی فاصله خود با تاتنهام را به 4 امتیاز رساند.

به گزارش وبسایت نود، در نخستین مسابقه از هفته بیست و هفتم لیگ برتر انگلیس دو تیم چلسی و تاتنهام از ساعت 16 روز شنبه (به وقت تهران) در ورزشگاه استمفوردبریج به مصاف هم رفتند که این مسابقه با برتری 2-1 چلسی به پایان رسید.

چلسی که در 4 بازی اخیر لیگ برتری خود به پیروزی نرسیده (2 تساوی و 2 شکست) و در حال سپری کردن ضعیف ترین روند خود از دسامبر 2012 به این سو است، با ترکیب اولیه زیر به میدان آمد:

کابایرو؛ آزپیلیکوئتا (کاپیتان)، کریستنسن، رودیگر؛ جیمز، جورجینیو، کواچیچ، آلونسو؛ بارکلی، مانت؛ ژیرو

تاتنهام نیز که بدون هری کین و سون هیونگ مین، زننده 20 گل از مجموع 43 گل خود در این فصل از لیگ برتر به زمین آمده بود، با ترکیب ثابت زیر در مقابل آبی ها قرار گرفت:

لوریس؛ سانچز، آلدرویرلد، فرتونگن؛ تانگانگا، اندومبله، وینکس، لوسلسو، دیویس؛ برخواین، مورا

چلسی بازی را بهتر از اسپرز آغاز کرد و سرانجام در دقیقه 15 به گل نخست رسید. پاس جورجینیو از میانه های میدان در عمق دفاع تاتنهام به ژیرو رسید اما کنترل ضعیف ژیرو، زاویه او را برای ضربه زدن بسته تر کرد. شوت پای راست ژیرو با دفع ناقص لوریس همراه بود و این توپ در ریباند به بارکلی رسید. ضربه پای راست بارکلی نیز به تیر عمودی دروازه اصابت کرد و در برگشت دوباره به ژیرو رسید. مهاجم فرانسوی این بار توپ را روی پای چپ آورد و از فاصله 10 یاردی توپ را به زاویه موافق شلیک کرد تا دروازه لوریس باز شده و ژیرو نیز اولین گل خود در فصل 20-2019 لیگ برتر را به ثمر رسانده باشد.

ژیرو اکنون در 14 بازی اخیر خود در تمامی رقابت ها که به شکل ثابت در ترکیب چلسی حضور داشته روی 14 گل تاثیر مستقیم داشته است. (10 گل، 14 پاس گل)

پس از گل نخست تاتنهام برای لحظاتی بازی را به دست گرفت اما نتوانست خطر قابل ملاحظه ای را روی دروازه چلسی ایجاد کند. در دقیقه 35 ضربه سر سانچز روی کرنر ارسالی لوسلسو با واکنش مناسب کابایرو دفع شد و ثانیه هایی بعد، ارسال بلند آلدرویرلد به سمت راست برای تانگانگا، مدافع 20 ساله را با کابایرو تک به تک کرد. تانگانگا با کنترل خود آلونسو را از جریان بازی خارج کرد و کابایرو نیز ااز این توپ جا ماند اما سرعت توپ به قدری زیاد بود که خود تانگانگا نیز به توپ نرسید و این توپ از کنار دروازه بیرون رفت. نیمه اول مسابقه با برتری 1-0 چلسی به پایان رسید.

بازی در نیمه دوم نیز با یک گل برای چلسی در دقایق ابتدایی (48) همراه بود. ضربه سر ژیرو روی سر مدافع مستقیمش توپ را برای حرکت از فضای سمت راست در اختیار مانت قرار داد. مانت با حرکت در عرض بارکلی را پا به توپ کرد و بارکلی نیز تک ضرب، پاس را به آلونسو سپرد تا مدافع اسپانیایی با شلیک سرضرب پای چپ، دروازه لوریس را باز کند.

از آگوست 2016 تاکنون آلونسو 17 بار در لیگ برتر گلزنی کرده تا بیش از هر مدافع دیگری در این بازه زمانی گلزنی کرده باشد. (مدافع بعدی، فن‌آنهولت با 15 گل است) آلونسو در 6 بازی اخیر خود در لیگ برتر 3 گل زده و یک پنالتی نیز برای آبی ها گرفته است.

در دقیقه 52 لوسلسو با خطای وحشتناک خود روی آزپیلیکوئتا، مچ پای کاپیتان چلسی را هدف گرفت تا VAR احتمال کارت قرمز داشتن این خطا را بررسی کند. با این حال، VAR رای ابتدایی مایکل اولیور را تایید کرد و خطا را مستحق کارت قرمز ندانست.

در دقیقه 82 چلسی روی یک ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه صاحب یک موقعیت شد اما شلیک آلونسو به تیر دروازه اصابت کرد.

تاتنهام در دقیقه 89 یکی از گل ها را جبران کرد. پاس مورا به عمق مدافعان به لاملا رسید و بازیکن تعویضی آرژانتینی نیز بعد از حرکت به درون محوطه جریمه تصمیم به ارسال زمینی توپ گرفت اما ضربه او با برخورد به پای رودریگر تغییر مسیر داد و در شرایطی که کابایرو از دروازه خارج شده بود، وارد دروازه شد تا حساب کار 2-1 شود.

این مسابقه در نهایت با برتری 2-1 چلسی به پایان رسید تا فرانک لمپارد به فاصله 2 ماه، ژوزه مورینیو را دبل کرده باشد. چلسی با این پیروزی 44 امتیازی شد و با تثبیت جایگاه چهارم، اختلاف خود با تاتنهام رده پنجمی را به 4 امتیاز رساند. تاتنهام نیز 40 امتیازی ماند تا اکنون جایگاه خود را توسط شفیلدیونایتد و منچستریونایتد در معرض تهدید ببیند.

7712

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!