4 کتاب جدید از ماکس فلت‌هاوس منتشر شد


4 کتاب جدید از ماکس فلت‌هاوس منتشر شد

کتاب‌های داستانی تصویریِ «

کتاب‌های داستانی تصویریِ «آقاکوچولو به یک دوست کمک می‌کند»، «آقاکوچولو خانه‌اش را از دست می‌دهد» «آقاکوچولو خوش‌بختی را پیدا می‌کند» و «پسر کوچک، ماهی بزرگ» به نویسندگی و تصویرگری «ماکس فلت‌هاوس»، چهار عنوان کتابی است که به‌تازگی بخش «انتشارات مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان (کتاب‌های تاک)، منتشر کرده است.

ماکس فلت‌هاوس (۱۹۲۳ - ۲۰۰۵)، تصویرگر و نویسنده‌ شناخته‌شده‌ و پدیدآورنده‌ی مجموعه «کتاب‌های قورباغه»،‌ در شهر لاهه‌ کشور هلند به‌دنیا آمد. او که از خردسالی دوست داشت نقاشی کند و خودش قصه بسازد، در یک دوره‌ی بیست‌وپنج ساله، دوازده داستان درباره‌ی قورباغه و دوستانش نوشت و تصویرگری کرد.

ماکس فلت‌هاوس در سال ۲۰۰۴، برای مجموعه آثارش «جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن» را از آن خود کرد. جایزه هانس کریستین اندرسن با هدف بالا بردن سطح ادبی و هنری کتاب‌های کودکان، هر دو سال یک‌بار، از سوی «دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان»، به مجموعه آثار یک نویسنده و یک تصویرگر که سهم ماندگاری در ادبیات کودکان جهان داشته باشند، اهدا می‌شود.

داستان‌های فلت‌هاوس درباره‌ی تجربه‌های کودکی و ارزش‌های زندگی برای کودکان سه سال به بالاست و تاکنون به بیش از چهل زبان در جهان منتشر شده است. در ایران نیز، پیش از این مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، پنج عنوان کتاب‌ «قورباغه دوست پیدا می‌کند»، «قورباغه و گنج»، «قورباغه می‌ترسد» و «قورباغه غریبه» و «قورباغه و آواز پرنده» فلت‌هاوس را با خرید حق کپی‌رایت منتشر کرده است.

«ویکتوریا فاتحی» و «توبا صابری و آرش برومند» این کتاب‌ها را به فارسی برگردانده‌اند و حق انتشار این کتاب‌ها با همکاری «آژانس کیا» از سوی ناشر اصلی آن «nurdsud»، به انتشارات مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان (کتاب‌های تاک)، و برنامه «با من بخوان» اهدا شده است.

کتاب‌های داستانی تصویریِ آقاکوچولو به یک دوست کمک می‌کند، آقاکوچولو خانه‌اش را از دست می‌دهد، آقاکوچولو خوش‌بختی را پیدا می‌کند، و پسر کوچک، ماهی بزرگ، هریک با شمارگان ۳۰۰۰ نسخه منتشر شده، و مناسب برای خردسالان و کودکان و سه تا نُه سال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید