حضور مردم خراسان شمالی با عکس‌های شهید سلیمانی در پای صندوق‌ها


حضور مردم خراسان شمالی با عکس‌های شهید سلیمانی در پای صندوق‌ها

بجنورد- ایرنا- بسیاری از مردم امروز با در دست داشتن تصاویری از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در پای صندوق های رای حاضر شدند و اعلام کردند که به عشق سردار دل ها و دفاع از ارزش های انقلاب آمده اند.

انتخابات امسال با توجه به جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی از اهمیت ویژه تری نسبت به دوره های پیش برخوردار است زیراکه دشمنان بعد از این جنایت بزرگ خود بارها و به عناوین مختلف اعلام کرده اند که کشورمان رو به زوال می رود اما، مردم ما با حضور مقتدرانه در پای صندوق های رای و با تصویری بزرگ از سردار دل ها می توانند به استکبار جهانی و هم پیمانانشان ثابت کنند که در همه حال پشتیبان نظام و گوش به فرمان رهبری هستند.

این عده از مردم در بیان علت حضور خود در صحنه انتخابات به وصیت نامه سردار سلیمانی که "جمهوری اسلامی حرم است و باید با تمام توان از این حرم دفاع کنیم" اشاره کردند و از این مساله به عنوان مهم ترین علت حضور خود یاد کردند.

آنها شرکت در انتخابات را وظیفه شرعی و قانونی خود اعلام کردند و در این راستا به تاسی از سردار دل ها با شرکت در انتخابات خواستند به نحوی انتقام سختی از آمریکای جنایتکار و ایادی استکبار جهانی بگیرند.

عاشقان حاج قاسم سلیمانی می گویند با شرکت در انتخابات راه این سردار بزرگ را ادامه می دهیم و با رأی به نمایندگان مخالف آمریکا بر دهان قاتل حاج قاسم می‌زنیم.

این در حالی است که برخی در شبکه‌های اجتماعی نیز عشق به حاج قاسم سلیمانی را دلیلی برای شرکت در انتخابات و مصداق انتقام سخت از آمریکا و قاتلان این سردار بزرگ دانسته اند.

حدود ۱۸ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و امنیتی برگزاری این دوره از انتخابات را در استان برعهده دارند.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی ستاد انتخابات تا ساعت ۲۰ امشب ۳۳۳ هزار نفر در این استان رای خود را به صندوق‌ها انداخته اند که این رقم بیش از ۵۰ درصد واجدان شرایط رای را شامل می‌شود.

۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر در استان در این انتخابات واجد شرایط رای دادن هستند که ۳۷ هزار و ۴۷۴ تن آنان را رای اولی ها تشکیل می دهند.

یک میلیون و ۶۰۰ هزار برگه تعرفه رای برای برگزاری انتخابات در استان تامین شده است که ۸۰۰ هزار تعرفه مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۸۰۰ هزار تعرفه نیز مربوط به انتخابات خبرگان رهبری است.

۸۴۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای خبرگان رهبری در خراسان شمالی کار جمع آوری آرای را انجام می دهد.

استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

همزمان با یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز در این استان برای تعیین جایگزین مرحوم آیت الله حبیب الله مهمان‌نواز، نماینده فقید ادوار این استان در خبرگان رهبری، در حال برگزاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان