تعداد داوطلبان انصرافی نمایندگی انتخابات مجلس در گیلان به 98 نفر رسید


تعداد داوطلبان انصرافی نمایندگی انتخابات مجلس در گیلان به 98 نفر رسید

رشت - ایرنا- رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: تاکنون 98 نفر از داوطلبانی که برای نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات در گیلان ثبت نام کرده بودند ، انصراف داده اند.

محمود قاسم نژاد پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از بررسی صلاحیت ها تعداد بانوان به ۲۳ نفر رسیده بود که سه نفر دیگر از آنان طی چندین روز گذشته انصراف داده اند.

وی با بیان اینکه داوطلبانی که قصد انصراف دارند ،باید تا ساعت ۲۴ امشب ، انصراف خود را اعلام کنند، افزود: تاکنون ۱۶۸ نفر از داوطلبان آماده هستند تا در ۱۱ حوزه انتخابیه برای اخذ آرای مردم جهت ۱۳ کرسی نمایندگی مجلس گیلان باهم به رقابت بپردازند.

گیلان با ۱۶ شهرستان و ۱۱ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد.

۴۶۵ نفر برای نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان ثبت نام کردند که ۴۱۵ نفر از این تعداد مرد و ۵۰ نفر زن بودند و پس از مراحل مختلف بررسی صلاحیت ها ، ۱۸۲ نفر تایید صلاحیت نهایی شد.

در این دوره از انتخابات؛ یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۷۳ نفر واجد شرایط شرکت هستند که از این تعداد؛ ۹۱ هزار و ۴۹۸ نفر رأی اولی به شمار می روند. دو هزار و ۵۵۹ شعبه اخذ رأی نیز در استان در نظر گرفته شده که از این تعداد یک هزار و ۶۵۴ شعبه روستایی و ۹۰۵ شعبه شهری است و از مجموع این تعداد؛ دو هزار و ۲۱۴ شعبه ثابت و ۳۴۵ شعبه سیار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا