2 جشنواره فرهنگی و هنری در البرز برگزار می‌شود


2 جشنواره فرهنگی و هنری در البرز برگزار می‌شود

کرج - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: نخستین جشنواره نشاط و امید و سومین جشنواره مد و لباس البرز اواسط اسفند ماه همزمان با هفته فرهنگ و هنر استان با افزون بر 100 برنامه متنوع فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآنی برگزار می‌شود.

ناصر مقدم روز چهارشنبه در نشست خبری و رونمایی از پوستر نخستین جشنواره نشاط و امید و سومین جشنواره مد و لباس در البرز افزود: برنامه‌های متنوع این جشنواره‌ها از ۱۲ تا ۱۸ اسفند همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۲۱ در فرهنگسرای جوان البرز اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: ایجاد نشاط و امید در جامعه یکی از سیاست‌های دولت و جزو برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور جلوگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

مقدم خاطر نشان کرد: مهمترین هدف برگزاری این جشنواره‌ ایجاد نشاط و امید در بین مردم در روزهای پایانی سال با بهره‌مندی از ظرفیت اقوام ایرانی و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی و هنری البرز به عنوان «ایران کوچک» است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز همچنین با بیان اینکه سومین جشنواره مد و لباس نیز در ۲ بخش رقابتی و نمایشگاه برگزار می‌شود، اظهار داشت: در برنامه‌های فرهنگی و هنری استان توانمندی همه شهرستان‌ها مدنظر قرار می‌گیرد.

مقدم با یادآوری سه وظیفه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل حمایت، هدایت و نظارت افزود: باید به حوزه نظارت بیش از پیش توجه شود و دستگاه‌های ناظر بر عملکرد زیرمجموعه خود نظارت بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر نظارت مناسبی نباشد، حتی با بهترین قانون‌گذاری باز هم به مشکلات عدیده‌ای برخواهیم خورد.

این مسوول فرهنگی و رسانه‌ای در ادامه اظهار امیدواری کرد که فراخوان جشنواره رسانه‌های استان البرز که سال ۱۳۹۹ همزمان با روز خبرنگار ( ۱۷مرداد) برگزار می‌شود به زودی منتشر شود.

مقدم همچنین با اشاره به در پش بودن انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (دوم اسفند) از رسانه‌ها خواست که در راستای خنثی کردن توطئه‌های بدخواهان نظام جمهوری اسلامی تلاش مضاعفی داشته باشند.

سرپرست معاونت هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد البرز نیز خاطر نشان کرد: کارگروه مد و لباس به تازگی تشکیل شده و جشنواره مد و لباس نخستین حرکن پس از شکل‌گیری این کارگروه است.

محمود دهقان هراتی با بیان اینکه رویکرد اصلی جشنواره مد و لباس در بخش رقابتی است، اظهار امیدواری کرد که سال آینده فارغ از بخش رقابتی، زمینه عرضه توانمندی‌های فنی و علمی مد و لباس هم فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات انجمن نمایش استان البرز خاطر نشان کرد: اعضای منتخب به مدت ۲ سال تصدی امور نمایشی استان را بر عهده دارند.

از این نشست از پوستر نخستین جشنواره نشاط و امید و سومین جشنواره مد و لباس در البرز رونمایی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این ویدیو مناسب افراد زیر 18 سال نیست!