سناتور گراهام وزیر دفاع آمریکا را تهدید کرد،« روزگارت را سیاه می کنم»


سناتور گراهام وزیر دفاع آمریکا را تهدید کرد،« روزگارت را سیاه می کنم»

تهران–ایرنا– رسانه‌های آمریکایی اخبار ضد و نقیضی از تهدید رئیس پنتاگون به وسیله یکی از سناتورهای برجسته جمهوریخواه برای تداوم حضور نیروهای نظامی این کشور در آفریقا منتشر کرده‌اند که از اختلاف نظر میان مقامات واشنگتن درخصوص سیاست کاخ سفید در قبال آفریقا حکایت دارد.

تارنمای شبکه خبری ان بی سی دیروز (۲۹ بهمن) گزارش داد که لیندزی گراهام سناتور جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی در جریان حضور در کنفرانس امنیتی مونیخ وزیر دفاع آمریکا را تهدید کرد که اگر دستور خروج نیروهای آمریکایی از غرب آفریقا را صادر کند، "روزگارش را سیاه خواهد کرد. "

در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ که ۲۵ تا ۲۷ بهمن برگزار شد، علاوه بر وزیران امور خارجه و دفاع آمریکا، رئیس مجلس این کشور به همراه تنی چند از اعضای کنگره حضور یافتند.

در گزارش ان بی سی آمده که سناتورها در حاشیه این کنفرانس وزیر دفاع را تحت فشار قرار دادند تا حضور نظامی آمریکا در این قاره برای مقابله با تروریست ها و نفوذ چین و روسیه حفظ شود.

ان بی سی نوشت که گراهام به مارک اسپر گفته بود که می توان در بودجه ۷۰۰ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۰ پنتاگون ۵۰ میلیون دلار برای تامین مخارج نیروهای آمریکایی مستقر در قاره سیاه اختصاص داد.

با این حال گراهام با انتشار بیانیه ای ضمن تکذیب اظهارات منتسب به خود از ماموریت نیروهای آمریکایی و فرانسوی در آفریقا حمایت کرد.

آلیسا فرح دبیر مطبوعاتی پنتاگون نیز خبر ان بی سی را تکذیب کرد.

با وجود صدور تکذیبیه ها، انتشار چنین اخباری در رسانه های مطرح آمریکایی می تواند بیانگر اختلاف نظر میان مقامات واشنگتن درباره سیاست های کاخ سفید درباره آفریقا باشد.

ماه پیش گراهام و کریس کونز سناتور دموکرات ایالت دلاوِر به اسپر نامه ای نوشته و وی را تحت فشار قرار دادند تا نیروهای آمریکایی را در آفریقا حفظ کند. تمایل واشنگتن برای کاهش حضور نظامی فرامرزی آمریکا با اوج گیری رقابت های انتخابات ۲۰۲۰ و خلف وعده ترامپ در زمینه خروج نیروهای این کشور از "جنگ های بی پایان" همزمان شده است.

از سوی دیگر مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا پس از سفر به آلمان تور آفریقایی خود را آغاز کرد و تاکنون از سنگال، آنگولا و اتیوپی دیدار کرده است. وی قرار است روز پنج شنبه به ریاض پایتخت عربستان سعودی و پس از آن به مسقط پایتخت عمان برود.

تارنمای وزارت امور خارجه آمریکا خبر داده است که پمپئو در دیدار با رییس جمهوری و وزیر خارجه سنگال درباره موضوع های مختلف از جمله ایران گفت‌ و گو کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج