خراسان شمالی سردتر می‌شود


خراسان شمالی سردتر می‌شود

هواشناسی خراسان شمالی با صدور اخطاریه‌ای از آغاز بارش برف و باران در استان از روز پنجشنبه اول اسفند خبر داد و نسبت به کاهش 8 درجه‌ای دما در روز جمعه 2 اسفندهشدار داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، هواشناسی خراسان شمالی با صدور اخطاریه‌ای از آغاز بارش باران، برف و کاهش محسوس دما از نقاط مختلف استان خبر داد.

در اخطاریه شماره ۱۸ هواشناسی خراسان شمالی با اشاره به آغاز وزش باد شدید، بارش باران، برف و وقوع پدیده مه گرفتگی از بعدازظهر پنج شنبه، یکم اسفندماه آمده است: از اوایل پنج‌شنبه‌شب بارش باران در شهرستان‌های اسفراین، فاروج و بخش‌هایی از شیروان آغاز می‌شود.

در ادامه به بارش رگبار برف و باران از اوایل صبح جمعه تا جمعه‌شب اشاره‌ شده و نسبت به کولاک در ارتفاعات و پدیده مه گرفتگی اطلاع‌ ‌رسانی شده است.

بر اساس این گزارش حداکثر بارش برف در ارتفاعات تا ۳۰ سانتی‌متر و در سایر نقاط استان به ۱۰ سانتی‌متر نیز خواهد رسید و بارش نیز نزدیک به ۲۰ تا ۳۰ میلی‌متر خواهد بود.

وزش باد بسیار شدید لحظه‌ای در جنوب شرق، جنوب و بخش‌هایی از شمال غرب خراسان شمالی تا سرعت ۱۵ متر بر ثانیه نیز از دیگر بخش‌های اخطاریه هواشناسی استان است.

بر این اساس دما تا ۸ درجه طی روز جمعه کاهش می‌یابد و اغلب نقاط استان با تأکید بر مناطق نیمه جنوبی تحت تأثیر این سرما و کاهش دما قرار می‌گیرند.

در پایان این اخطاریه نسبت به لغزندگی معابر و جاده‌ها، کاهش دید افقی و کولاک برف در ارتفاعات و همچنین احتمال اختلال تردد در معابر شهری و جاده‌های مواصلاتی به‌خصوص در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی و همچنین آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها هشدار داده‌ شده است.

کد خبر 485251

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا