ثبت نزدیک به 1 میلیون و 200 هزار فعالیت در سامانه بچه‌های مسجد


ثبت نزدیک به 1 میلیون و 200 هزار فعالیت در سامانه بچه‌های مسجد

سعادتی با بیان اینکه تا کنون بالغ بر یک میلیون و 113 هزار و 495 فعالیت در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شده است، گفت: همچنین تعداد اعضای ثبت شده در این سامانه به دو میلیون و 332 هزار و 65 نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، مرحله نهایی داوری رویداد ملی «فهما» در بخش خلاقیت و نوآوری، امروز (سه شنبه، 29 بهمن) در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آغاز شد.

بر پایه این گزارش، «سعید سعادتی» در بخش ابتدایی این نشست با اشاره به برخی فعالیت‌های صورت گرفته در رویداد ملی فهما، گفت: در راستای تحقق اهداف این رویداد سامانه بچه های مسجد راه اندازی و با استقبال وسیعی از سوی اعضای کانون‌ها مواجه شد.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور افزود: تاکنون 25 هزار و 261 کانون در سامانه بچه های مسجد ثبت شده است، همچنین تعداد اعضای ثبت شده در سیستم دو میلیون و 332 هزار و 65 نفر است.

وی با اشاره به آمار ثبت شده از فعالیت‌ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سامانه «بچه های مسجد»، تصریح کرد: تاکنون بالغ بر یک میلیون و 113 هزار و 495 فعالیت در این سامانه ثبت شده که میزان استقبال از این رویداد ملی را نشان می دهد.

سعادتی در ادامه تاکید کرد: در رویداد ملی فهما 98 درصد کانون های مساجد یعنی بیش از 24 هزار کانون شرکت کرده اند.

همچنین در بخش دیگری از این نشست «مرتضی انقانی» طی سخنانی اظهار کرد: بخش اول بخش طرح ها است. در ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور سابقا اعلام می شد که هر کانون طرح فرهنگی خود را ارائه و مبلغی را دریافت کند و بر اساس سیاست هایی که این ستاد داشت، به فعالیت‌های خود می پرداختند و به نوعی رویکرد سنتی جاری بود. اما در رویکرد جدید طی بازه زمانی 110 روزه 3518 طرح فرهنگی در سامانه بچه های مسجد ثبت شد یعنی 3518 کانون که پس از بررسی استانی این تعداد به 1859 طرح تایید شده کاهش یافت.

مدیر دفتر آموزش، مطالعات و کتابخانه های ستاد هماهنگی کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد ادامه داد: از این میان 160 اثر در مرحله نیمه نهایی و در بخش طرح ارزیابی می شوند، امروز نیز طی داوری 14 پرونده از مجموع 160 طرح جمع بندی شده، بررسی شد و در اختیار داوران مرحله نهایی قرار گرفت..

گفتنی است، روح الله رازینی، علی آقابابا و حجت الاسلام روح الله حریزاوی، داوران بخش خلاقیت و نوآوری نخستین رویداد ملی «فهما» در مرحله نهایی هستند.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پادشاه انگلیس مرد!