فضای مجازی عرصه ای برای شناخت نامزدهای مجلس


فضای مجازی عرصه ای برای شناخت نامزدهای مجلس

بندرعباس– ایرنا - در حالی که کمتر از 2روز به آغاز یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده تبلیغات کاندیداها از یک سو و برگزاری اجتماع هواداران آنان در نقاط مختلف شهر500هزارنفری بندرعباس از سوی دیگر باعث رونق کارزار انتخاباتی شده طوریکه اگر بگوییم 90درصد مطالب مورد استفاده در فضای مجازی به نوعی به انتخابات در ارتباط است به گزافه نگفته...

اگر بپذیریم که بخشی از تبلیغات و اطلاع رسانی با تاکید بر فضای مجازی باعث احتمال مشارکت حداکثری افراد در انتخابات می شود باید گفت: بخش دیگر آن بستگی به معرفی درست کاندیداها از سوی هواداران ، عملکرد آنان (دوره نمایندگی سابق و مدیریت فعلی)وهمچنین سخنرانی های آنان داردکه این هم برمی گردد به انتشار اخبار و تصاویر از گوشی های تلفن همراه که این روزها اکثریت قریب به اتفاق رای دهندگان از آن بهره مندند.

اما اکثریت مدرسان مراکز آموزش عالی در بندرعباس و دانشجویان از "فضای مجازی" به عنوان بهترین وسیله اطلاع رسانی نام برده و در تایید ادعای خود از دسترسی آسان اقشار مردم به گوشی های تلفن همراه و استفاه از آن درجاهای مختلف نام بردند.

از آنجایی که حرف اصلی را مردم با حضور در پای صندوق های رای می زنند این بار ایرنای هرمزگان با طرح سوالاتی در زمینه راههای جلب مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای و انتخاب کاندیدای اصلح به سراغ تعدادی از دانشگاهیان در بندرعباس رفته ایم.

مجلسی می خواهیم که عصاره فضائل ملت ایران باشد

یکی از مدرسان مراکز آموزش عالی در بندرعباس اظهار داشت:نمایندگان می توانند با استفاده از ظرفیت های قانونی مجلس ضمن مسدود کردن بسیاری از بیراهه ها نسبت به تنبیه متجاوزان به حقوق بیت المال و مردم وهمچنین متوقف کردن ادامه کارهای غیر قانونی و رانتی آنان اقدام وحتی فعالیت آنها را متوقف کنند.

محمد شاهمرادی افزود: مردم و به خصوص دانشگاهیان بطورطبع به نمایندگانی رای می دهند که با داشتن این شاخصه ها، پاکدستی و تلاش برای وضع قوانین کارگشا را در سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

وی، از انتخابات به عنوان یکی از مهم ترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی نام برد و با تاکید بر میزان مشارکت حداکثری مردم افزود: رای دهندگان بایستی افراد متخصص، آگاه به قانونگذاری، مدیرو مدبر را انتخاب کنند تا بتوانند به خوبی ازحقوق آنان دفاع کند.

یکی دیگر از مدرسان مراکز آموزش عالی در بندرعباس با اشاره به حجم بالای تبلیغات کاندیداهای مجلس یازدهم در سطح شهرها و حتی روستاهای هرمزگان و همچنین موقعیت سرنوشت ساز مجلس یازدهم، از مردم این استان خواست فریب این تبلیغات را نخورند و از روی شناخت افراد مورد نظر خودشان را انتخاب کنند.

محمد خادمی پور با تاکید براین مطلب که همه باید خود را در برابر سرنوشت و آینده کشور مسوول بدانیم خاطرنشان ساخت: مردم می توانند با حضور پرشمار در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخاب افراد اصلح نقش مهمی را در تحقق اهداف کلان کشور ایفا کنند.

دانشجویان: مشارکت حداکثری سازنده است

عده ای از دانشجویان مراکز آموزش عالی بندرعباس، نقش دانشگاهیان در میزان افزایش مشارکت مردم در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی(فضای مجازی)بسیار سازنده توصیف کرده و از آنان خواستند با روشنگری؛ به رای دهندگان کمک کنند تا مردم به دور از طایفه و فامیل بازی بهترین ها را انتخاب و روانه ساختمان بهارستان کنند.

یکی از آنان تاکید کرد: با توجه به تاثیر پذیری سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی مردم از دانشگاهیان به‌عنوان مهم‌ترین بخش از جامعه علمی از رای دهندگان انتظار دارم از راه های مختلف از جمله فضای مجازی و حتی حضوری در زمینه معرفی افراد شایسته نمایندگی مجلس به اقشار مختلف مردم تلاش کنند تا بتوانیم آینده ای بهتر از امروز داشته باشیم.

تشکل های یک بارمصرف

علیرضا نجابت از مردم خواست با بصیرت و آگاهی به تشکل های یک بار مصرفی که با آمدن هر انتخابات همچون قارچ از خاک سر برمی آورند و با خاتمه آن ناپدید می شوند توجهی نکنند زیرا اینها بدون توجه به خواسته های اصلی مردم تنها به دنبال کسب آرای مردم برای افراد و اهداف مورد نظر تشکل خودشان هستند.

یکی دیگر از دانشجویان نیز با اشاره به فراوانی منابع اطلاع رسانی ( نوشتاری، شنیداری و تصویری) ابراز داشت: با مراجعه به سوابق افراد می توان این موضوع را به خوبی دریافت که کدامیک از کاندیداها برای احقاق حق و حقوق مردم و یا برای برآورده شدن تشکل مورد نظر و حتی شخص خودشان کارمی کنند.
از کدام دسته از نمایندگان می توان انتظار مبارزه با فساد را داشت؟

یکی از کارکنان پردیس دانشگاه هرمزگان با تاکید بر شرکت دانشگاهیان در انتخابات و انتخاب افراد شایسته گفت: نماینده ای را باید انتخاب کنیم که به دور از جار و جنجال های سیاسی تنها در فکر وضع قانون هایی باشد که بتواند مشکلات اقتصادی و فرهنگی مردم را برطرف و حل کند.
به گفته ناصر خورشیدی، از آنجایی که قانون گذاری وپیگیری آن از وظایف اصلی نمایندگان مجلس محسوب می شود بر همین اساس نمایندگان آن نیز باید با اشراف داشتن بر برنامه های چند ساله اقتصادی و حتی سند چشم انداز و مواردی از این دست نسبت به ارائه طرح وتصویب لوایح و قوانین راهگشا فعالان عرصه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را به آینده خوشبین و دلگرم کنند.

وی اظهار داشت: نبود شناخت ما از کاندیداها باعث می شود عده ای وارد مجلس شورای اسلامی بشوند که برخی (هرچند اندک) از آنان حتی با اصول ابتدایی برنامه ریزی و وظایف ذاتی نمایندگی آشنایی ندارند و این باعث سرگشتگی و درنتیجه روی آوردن آنها به کارهایی می شود که در شان نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیست و نمی توان از آن انتظار مبارزه با فساد و رانت خواری را داشت.

در اطلاعات منتشره تعداد مراکز آموزش عالی هرمزگان ۷۲ واحد با دارا بودن ۷۶هزار دانشجو اعلام شده است که اکثریت آنان را دانشجویان بومی تشکیل می دهند.

براساس اعلام کمیته اطلاع رسانی انتخابات هرمزگان اسامی ۴۷ نفر از افراد تایید صلاحیت شده برای رقابت انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس و شورای اسلامی را در استان مجوز تبلیغات دارند و می‌توانند برنامه‌های خود را با مردم درمیان بگذارند.

ازبین کل نامزدهای تایید صلاحیت شده ۲۷نفر از حوزه انتخابیه حوزه مرکزی شامل بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و بوموسی، ۱۱ نفرحوزه غرب هرمزگان شامل بندرلنگه، بستک و پارسیان و ۹ نفر درحوزه شرق هرمزگان شامل میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد است.

دراین دوره از ۴۷ نفرداوطلب نمایندگی مجلس، هشت نفر زن بوده که چهار نفر از حوزه انتخابیه بندرعباس مرکز استان، سه نفر از شرق و یک نفر هم از غرب نامزد نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شده‌اند که نسبت به دوره‌های گذشته کم سابقه است.

استان هرمزگان دارای پنج کرسی نمایندگی درمجلس شورای اسلامی شامل حوزه مرکزی بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و بوموسی سه نفر، حوزه شرق هرمزگان شامل میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد یک نفر و درحوزه غرب هرمزگان شامل بندرلنگه، بستک و پارسیان یک نفر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه