از اختلافات کمیسیون های انتخاباتی مطلع شوید


اختلاف میان کمیسیون انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی وضعیت انتخابات ریاست جمهوری را پیچیده تر می کند. براساس گزارش رسیده از کمیسیون شکایات انتخاباتی، برخی از اعضای اصلی این کمیسیون با تصامیم و اظهانظرهای رییس دبیرخانه کمیسیون...

اختلاف میان کمیسیون انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی وضعیت انتخابات ریاست جمهوری را پیچیده تر می کند.

براساس گزارش رسیده از کمیسیون شکایات انتخاباتی، برخی از اعضای اصلی این کمیسیون با تصامیم و اظهانظرهای رییس دبیرخانه کمیسیون انتخابات مخالفت کرده و او را متهم به جعل و فساد کرده اند.

مولوی دین محمد عظیمی عضو کمیسیون شکایات انتخابات مدعی شد که حبیب الرحمن ننگ یکی از تصمیمات خود را در مورد ارزیابی اوراق رای گیری در برخی از سایت های انتخاباتی تحریف کرده است.
عظیمی تأکید می‌کند که فیصله تحریف شده است و باید در متن دستور ننگ به کمیسیون‌های ولایتی، به جای «موجودیتQR کُد» در عقب برگه‌های رأی دهی، «تصدیق QR کُد» در برگه‌های رأی می‌آمد.

اما پاسخ رییس دبیرخانۀ کمیسیون انتخابات به آقای عظیمی اینکه در آخر متن «دستور» را مطالعه کند که در آن آمده «سایر مندرج فیصلۀ کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی» اما پاسخ حبیب‌الرحمان ننگ قناعت عظیمی را فراهم نمی‌کند. او با اشاره به دستور ننگ به کمیسیون‌های ولایتی می‌گوید که اول و آخر متن را خوانده و این دستور در افغانستان مشکل ایجاد خواهد کرد.

در همین حال گزارش می رسد که مولانا عبدالله کمیشنر کمیسیون انتخابات نیز کاملا از کمیسیون انتخابات کنار رفته و دیگر محل کار خود حاضر نمی شود. در همین حال یکی از اعضای کمیسیون انتخابات در اینباره می گوید که شاید عبدالله پول گرفته که سکوت کند و خود را کنار بکشد.

این جنجال ها در حالی انفاق می افتد که تیم های انتخاباتی بجان هم افتاده و هرکدام به طریقی با کمیسیون انتخابات و تصامیم شکایات انتخاباتی مخالفت کرده اند.

کد (4)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه