دوکاتی می خواهد که استایل کیسی استونر را به موتورسوارانش دهد!


موتو جی پی ایران – احتمالا تا به الان ویدیو ها و تصاویر زیادی از سیستم holeshot دیده اید که تیم های متفاوت از آن استفاده می کنند. ما نیز در پستی قبلا به استفاده تیم دوکاتی از این تکنولوژی پرداختیم، اما مسئله جالب تری دیده شده که از چشم رسانه های خبری دور ماند که اینجا می خواهیم به آن بپردازیم. گسترش تکنولوژی Holeshot به تیم های متفاوتی رسیده و...

موتو جی پی ایران – احتمالا تا به الان ویدیو ها و تصاویر زیادی از سیستم holeshot دیده اید که تیم های متفاوت از آن استفاده می کنند. ما نیز در پستی قبلا به استفاده تیم دوکاتی از این تکنولوژی پرداختیم، اما مسئله جالب تری دیده شده که از چشم رسانه های خبری دور ماند که اینجا می خواهیم به آن بپردازیم.

گسترش تکنولوژی Holeshot به تیم های متفاوتی رسیده و عقیده کلی بر این است که زمانی که روی این دکمه فشار داده می شود، سیستم تعلیق فشرده و قفل می شود تا بهترین و بالاترین شتاب ممکن حین شروع مسابقه برای موتور سوار امکانپذیر شود و پس از اینکه به پیچ اول ورود کرد این سیستم به طور اتوماتیک از حالت فعال خارج شود.

اما در تست های سپانگ چیزی که از دوکاتی دیده شد می توان گفت که فقط مسئله بهبود شروع مسابقه نبود، بلکه وفق پذیری به سبک موتور سواری کیسی استونر از موتور سواران دوکاتی دیده می شد…

در تصویر زیر می بینید که دوکاتی 2020 فقط در لحظه استارت و شروع مسابقه از این سیستم استفاده نمی کند. در هر دوری از تست به نظر می رسید که دوکاتی از این سیستم استفاده می کند و موضوع فقط شروع مسابقه نیست، بلکه در حین خروج پیچ نیز از این تکنولوژی استفاده می کنند. در تصویر زیر، موقعیت جک و دوی در مقایسه با پکو (فرانچسکو باگنایا) کمی متفاوت است و این نوع موقعیت موتور چیز عادی و نرمالی نیست…

دوکاتی می خواهد که استایل کیسی استونر را به موتورسوارانش دهد!دوکاتی می خواهد که استایل کیسی استونر را به موتورسوارانش دهد! جک میلر، آندره دویزیوسو، فرانچسکو باگنایا و مارک مارکز

آیا این مسئله امکانپذیر است که در حین مسابقه و در میانه دور از این تکنولوژی استفاده شود؟

برخی از موتورسواران گفته اند که دوکاتی از این تکنولوژی حتی در حالتی که واقعا موتورسوارانش در حال ثبت دورهای فشاری هستند نیز استفاده می کنند که معقولانه است چونکه به قول معروف نیروی پرتاب و رانش بیشتری را ایجاد می کند.

اما سوالی که هست این می باشد که چطور این مسئله امکانپذیر است؟ باید در نظر داشت که وجود یک سیستم دستی/مکانیکی/هیدرولیکی فقط مجاز و قانونی است. آیا سیستم مکانیکی جدیدی در کار می باشد که دوکاتی در حال تست آن است؟ نمی دانیم… ولی وجود یک سیستم هیدرولیکی امکانپذیر می باشد، دوکاتی ممکن است که از فشار سیال ترمز استفاده کند تا دوباره این تکنولوژی را فعال کند؛ وقتیکه موتور در حین شتابگیری در خروجی پیچ است و پس از ریست این سیستم مجددا با فشار دادن دکمه “ON” دوباره این سیستم فعال شود و موتور به قدرتمندترین شکل ممکن شتابگیری کند.

دوکاتی می خواهد که استایل کیسی استونر را به موتورسوارانش دهد!دوکاتی می خواهد که استایل کیسی استونر را به موتورسوارانش دهد! سیستم holeshot دوکاتی

کانسپت قدیمی دوکاتی به قول معروف “ماشه رو بکش”

استفاده از این طرح و کانسپت یک چیز غیر ممکن نیست، در تئوری این تکنولوژی Holeshot در واقع در حین خروج از پیچ فعال می شود و نه در حین ورود به پیچ! این روش درست به شکل همان روش سنتی است که دوکاتی استفاده می کرده: (Pull the Trigger)

دوکاتی موتور سیکلت هایی را می سازد که به موتورسوار اجازه می دهد تا با حداکثر سرعت ممکن وارد پیچ شوند و در پیچ بمانند و وقتیکه نوبت به خروج پیچ که رسید ماشه را بکشند (Pull the Trigger) و شلیک کنند تا بدون اینکه چرخ جلوی آنها بلند شود به مسیرشان ادامه دهند.

کانسپت ماشه را بکش یک طرح قدیمی دوکاتی است و تنها کسی که می توانست روی دوکاتی بنشیند و این سیستم را فعال نکند و مسابقه را ببرد کسی نبود جز کیسی استونر!

کیسی فوق العاده در زمینه شتابگیری عالی عمل می کرد، او می توانست دوکاتی فعلی را در حین پیچ به شکل استادانه ای براند و کنترل کند. یک میزان گاز ایده ال و چیزی دیگر که همانچیزیست که استونر را به عنوان یکی از با استعدادترین موتورسوارهای تاریخ موتو جی پی می شناسند؛ همان استعداد ذاتی. با خواندن داده های تلمتری مشخص می شود که استونر موتور را به کاملترین شکل ممکن در کنترل خودش دارد. او می توانست مناسب ترین چسبندگی را پیدا کند و حس ششم عالی در این موضوع داشت که سیستم های کنترل الکترونیکی تا چه حد می توانند تایرها را به سر حد محدودیت ها برسانند و همینطور کنترل گاز وی همیشه عالی بود.

دوکاتی می خواهد که استایل کیسی استونر را به موتورسوارانش دهد!دوکاتی می خواهد که استایل کیسی استونر را به موتورسوارانش دهد! کیسی استونر

چرا اینقدر دوکاتی به کیسی استونر علاقه دارد؟

فارغ از اینکه استونر تنها کسی بود که می توانست موتور دوکاتی را رام کند و با آن قهرمان شود ولی دوکاتی سالها بعد که استونر به عنوان موتورسوار تست آنها برایشان کار می کرد سه جمله در وصف استونر بکار برد:

“اسلحه محرمانه دوکاتی”،”ستون اصلی”، “نعمتی بزرگ برای دوکاتی”.

آیا دوکاتی می تواند این فصل طلسم را بشکند و قهرمان بشود؟ نظر شما چیست؟

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موتورسواری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیکر 4 شهید حادثه تروریستی حرم شاهچراغ تحویل پزشکی قانونی شد