عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!


اگر هشتگ foodphotography در اینستاگرام سرچ یا دنبال کنید. بیش از سی میلیون پست پیدا می‌شود. وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی دارای عکس‌ها و تصاویر بسیار زیبا در مورد انواع غذاها هستند. عکاسی از غذا همان طور که لذت بخش است، می‌تواند دشواری‌های خاص خود را نیز داشته باشد. با این حال، اگر به برخی از […] نوشته عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم...

عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!
۱+

اگر هشتگ foodphotography در اینستاگرام سرچ یا دنبال کنید. بیش از سی میلیون پست پیدا می‌شود. وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی دارای عکس‌ها و تصاویر بسیار زیبا در مورد انواع غذاها هستند. عکاسی از غذا همان طور که لذت بخش است، می‌تواند دشواری‌های خاص خود را نیز داشته باشد. با این حال، اگر به برخی از تکنیک‌ها و فوت و فن‌های عکاسی از غذا آشنایی داشته باشید، در این صورت می‌توانید عکس‌های زیبا و به یاد ماندنی تهیه کنید. برای آشنایی با فوت و فن‌های عکاسی از غذا همراه با نت نوشت باشید.

عکاسی از غذا

امروزه بسیاری از مردم از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و غیره استفاده می‌کنند. استفاده از این گونه شبکه‌های اجتماعی که هدف آنها اشتراک گذاری عکس می‌باشد، سبب شده است، که بخش زیادی از عکس‌های به اشتراک گذاشته شده، مربوط به غذا باشد. انتشار تصاویر مختلف از انواع غذاها برای همه لذت بخش و شیرین است. غذا بخش مهمی از زندگی انسان را تشکیل می‌دهد. برای اشتراک گذاری عکس ها، دانستن فوت و فن‌های عکاسی از غذا به اندازه پختن غذا مهم است. با تهیه بهترین و جذاب ترین عکس‌ها می‌توان نما و جلوه ویژه به غذاها و عکس‌ها داد.

با توجه به حجم بالای عکس هایی که در اینستاگرام، وبلاگ‌ها و به طور کلی در فضای مجازی انتشار یافته است، می‌توان متوجه شد، عکسبرداری از غذاهای خوشمزه و خوش آب و رنگ تنها دغدغه متخصصان و عکاسان این حوزه نیست. بلکه به جرات می‌توان گفت که امروزه هر کسی که در اینستاگرام حضور دارد، به ویژه خانم‌ها عکس برداری از غذاها را دوست دارند.

بسیاری از جوانان ها، وقتی دور هم هستند و یا حتی وقتی مهمانی هستید و یا مهمانی دارند، از غذاهای خود عکس تهیه کرده و در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند. اشتراک گذاری عکس‌های گرفته شده از غذا اگر چه از محبوبیت زیادی در میان مردم برخوردار است. ولی با این حال، نحوه و چگونگی عکاسی از غذا بسیار مهم است. اگر به دنبال گرفتن یک عکس ایده آل و به یاد ماندنی از غذا هستید، در این صورت بهتر است، به توصیه‌های زیر دقت کنید.

۱- استفاده از نور طبیعی برای عکاسی

کافی بودن نور برای عکاسی از غذا بسیار مهم است. اولین و مهم ترین نکته‌ای که در زمان عکسبرداری از غذاهای مختلف باید مدنظر داشته باشید، وجود نور طبیعی به اندازه کافی است. اگر چه می‌توان برای عکاسی از نور چراغ و غیره استفاده کرد. ولی در نظر داشته باشید، که نورهای غیر طبیعی بر روی رنگ غذا تاثیر می‌گذارد و رنگ آنها را تغییر می‌دهد. پس در درجه اول سعی کنید، برای عکس گرفتن از غذا، از نور طبیعی استفاده کنید.

عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!

کافی بودن نور برای عکاسی از غذا بسیار مهم است. اولین و مهم ترین نکته‌ای که در زمان عکسبرداری از غذاهای مختلف باید مدنظر داشته باشید

برای این منظور می‌توانید از میزهایی که در کنار پنجره قرار دارند و یا محیط هایی که نور کافی دارد، استفاده کنید. بنابراین در خانه هم سعی کنید، که میز را در کنار پنجره بگذارید تا از نور طبیعی استفاده کنید.

۲- چیدمان میز و سفره آرایی

غذا پختن هنری است، که بسیاری از آقایان و خانم‌ها به داشتن آن افتخار می‌کنند. با این حال، باید در نظر داشت که سفره آرایی و تزئین و چیدمان سفره به اندازه، غذا پختن اهمیت دارد. برای این که بهترین و جذاب ترین عکس‌ها را از غذاهای خود تهیه کنید و آنها را در شبکه‌های اجتماعی بگذارید، باید به چیدمان میز و سفره آرایی دقت ویژه‌ای داشته باشیم.

عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!

باید به چیدمان میز و سفره آرایی دقت ویژه‌ای داشته باشیم

برای این که چیدمان عکس‌ها را جذاب تر کنید و همه را به وجد آورید. می‌توانید از یک پس زمینه ساده برای سفره آرایی استفاده کنید. در انتخاب ظرف‌ها برای غذاهای خود دقت کنید، از انتخاب ظرف‌های هم رنگ غذا، اجتناب کنید. ظرف هایی را برای غذاهای خود انتخاب کنید، که بتواند نمایی ویژه‌ای به غذا بدهد. در چیدمان و سفره آرایی دقت داشته باشید و با سیلقه و حوصله این کار را انجام دهید.

۳- هارمونی رنگ‌ها و دقت به پس زمینه

اگر می‌خواهید با اسمارت فون خود از غذا عکس برداری کنید. در این صورت به هارمونی و هماهنگی رنگ‌ها دقت زیادی داشته باشید. رنگ هایی که با هم دیگر تضاد دارند، در سفره آرایی خود استفاده نکنید. این گونه رنگ‌ها موجب بدتر شدن عکس‌های گرفته شده از غذا می‌گردد. علاوه بر این رنگ ها، بر روی غذاها تاثیر می‌گذارد و موجب می‌شود، که در عکس‌های گرفته شده، غذا رنگ اصلی و طبیعی خود را نداشته باشد و به رنگ هایی مانند رنگ نارنجی و یا زرد تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: عکاسی از کودک با دانستن این ۲۴ نکته ساده است!

عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!

اگر می‌خواهید با اسمارت فون خود از غذا عکس برداری کنید. در این صورت به هارمونی و هماهنگی رنگ‌ها دقت زیادی داشته باشید.

علاوه بر این ها، از نبود تضاد در پس زمینه عکس اطمینان حاصل کنید. میان مواد غذایی و پس زمینه باید هماهنگی و هارمونی وجود داشته باشد. ساده و بدون زرق و برگ نگه داشتن پس زمینه بسیار مهم است و می‌تواند در نتیجه نهایی بسیار اثرگذار باشد.

بنابراین دقت داشته باشید که توازن رنگ‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. توازن رنگ ها، زمانی که نور طبیعی برای عکاسی ندارید، بسیار مهم است، چرا که در این حالت ممکن است عکس‌ها زرد رنگ و یا نارنجی رنگ شوند. بنابراین بهتر است از تنظیمات white balance دوربین عکاسی استفاده کنید و یا بعدا عکس‌ها را به صورت دیجیتال تنظیم کنید.

۴- لرزش دست و تکان خوردن ممنوع

ثابت نگه داشتن دوربین و عدم لرزش دست در زمان عکسبرداری بسیار مهم است. این اهمیت در همه موارد صادق است و تنها برای عکسبرداری از غذا نیست. ولی با این حال، چون در زمان عکسبرداری از غذا، افراد سعی می‌کنند، جا به جا شده و از نماها و زوایای مختلف عکس برداری کنند، بنابراین احتمال لرزش دست‌ها و تار شدن عکس‌ها بیشتر است.

عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!

ثابت نگه داشتن دوربین و عدم لرزش دست در زمان عکسبرداری بسیار مهم است.

به همین دلیل، باید تا جایی که می‌توان از لرزش دست‌ها و یا تکان خوردن و جا به جا شدن‌های ناگهانی خودداری کرد. البته برای این منظور می‌توانید از ابزارهایی مانند سه پایه و یا ابزارهای مشابه استفاده کنید، تا احتمال لرزش و تار شدن عکس‌ها را به حداقل برسانید.

۵- گرفتن عکس‌های متعدد

یکی از تکنیک‌های رایج در عکاسی، گرفتن عکس‌های متعدد از یک سوژه و یا موضوع است. به این صورت می‌توان این امکان را به وجود آورد، که از بین انواع عکس ها، بهترین را انتخاب کرد. بنابراین بهتر است، همه ابعاد و زوایای میز و یا سفره را بررسی کنید و بهترین و مناسب ترین زوایه را برای عکسبرداری پیدا کنید.

عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!

یکی از تکنیک‌های رایج در عکاسی، گرفتن عکس‌های متعدد از یک سوژه و یا موضوع است.

برای این منظور می‌توانید زوایایی مانند زوایه مایل، از بالا به پایین، هم سطح و غیره را بررسی و امتحان کنید. در صورتی که زوایه مناسب را پیدا کردید، در این صورت عکس‌های متعدد و زیادی را از این زوایه تهیه نماید. بعد از عکسبرداری، عکس‌ها را بررسی کنید و بهترین عکس را برای اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی انتخاب کنید.

۶- بزرگ نمایی و فوکوس کردن

بزرگ نمایی و زوم کردن می‌تواند در عکاسی از غذا بسیار کار آمد باشد. با بزرگ نمایی غذاها می‌توان جزئیات ریزتری از آن‌ها را ثبت کرد و به این صورت، عکس‌های دقیق تری را گرفت.

عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!

بزرگ نمایی و زوم کردن می‌تواند در عکاسی از غذا بسیار کار آمد باشد.

این گونه عکس برداری سبب می‌شود، که بیننده بتواند به حتی طعم و مزه غذاها را زیر زبان خود حس کند. با بزرگ نمایی می‌توانید تمام قاب عکس را با غذا پر کنید و از این که حواس مخاطب به حاشیه‌ها جلب شود، جلوگیری شود.

۷- بلافاصله عکسبرداری کنید.

در نظر داشته باشید، که در زمان عکس گرفتن از غذا، بهتر است، بلافاصله و بعد از این که غذا آماده شد و دیزاین آن تمام شد، عکس برداری را شروع کنید. به این صورت غذاها شادابی و تازگی خود را دارند و در عکس‌ها جلوه زیبایی پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ایده عکس گروهی: ۲۱ روش جذاب برای ثبت دورهمی‌های دوستانه

عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!

در نظر داشته باشید، که در زمان عکس گرفتن از غذا، بهتر است، بلافاصله و بعد از این که غذا آماده شد و دیزاین آن تمام شد، عکس برداری را شروع کنید.

ولی اگر در عکس گرفتن از غذاها، تعلل کنید، در این صورت احتمال دارد، رنگ غذاها تغییر کند و یا حتی بی رنگ و یا بد رنگ به نظر برسند. این گونه عکس‌ها برای هیچ کسی جالب و زیبا نخواهند بود.

۸- در صورت امکان از سه پایه استفاده کنید

بیشتر عکس گرفتن‌ها از غذا در داخل خانه انجام می‌شود. بنابراین در این شرایط برای عکس گرفتن بهتر است، از یک سه پایه استفاده کنید. نیاز نیست که مدتی را سرپا بایستاد و از غذا عکس بگیرید. بلکه می‌توانید برای این منظور یک مینی سه پایه خریداری کنید و به راحتی با استفاده از اسمارت فون‌ها از غذای خود عکسبرداری کنید.

عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!

بیشتر عکس گرفتن‌ها از غذا در داخل خانه انجام می‌شود. بنابراین در این شرایط برای عکس گرفتن بهتر است، از یک سه پایه استفاده کنید.

استفاده از سه پایه برای عکس گرفتن از مواد غذایی در بسیاری از مواقع لازم است. سه پایه‌ها به ما کمک می‌کنند که تصاویر ثابت و بدون لرزش بگیریم. علاوه بر این موجب می‌شود، که دست‌ها آزاد باشند و دیزاین و میزآرایی را بتوان مطابق با میل و سلیقه خود انجام داد و حتی در صورت نیاز تغییراتی در آن به وجود آورد. بزرگترین دلیل و علت نیاز به سه پایه در عکس گرفتن از غذا ثبات است.

البته سه پایه باید بتواند وزن دوربین را تحمل کند. بنابراین در زمان خرید سه پایه، به دنبال سه پایه‌ای باشید، که علاوه بر مقاوم بودن ارتفاع آن نیز قابل تنظیم باشد. و برای جلوگیری از لرزش از کفی پلاستیکی و ظرفیت بار زیادی را داشته باشد. منظور از ظرفیت باز، مقدار وزنی است، که سه پایه می‌تواند آن را تحمل کند.

۹- جزئیات کوچک تفاوت‌های بزرگی ایجاد می‌کند

از موارد و جزئیات هر چند کوچک غافل نشوید. به خاطر داشته باشید که استفاده از کارد، چنگال، بشقاب و یا کاسه سرویس تمیز می‌تواند در عکسبرداری شما تاثیر زیادی بگذارد و عکاسی تان را به یک عکس زیبا و به یاد ماندنی تبدیل نماید. پس در استفاده از این وسایل و جزئیات دقت داشته باشید، تا عکسی خارق العاده به دست آورید.

عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!

در استفاده از این وسایل و جزئیات دقت داشته باشید، تا عکسی خارق العاده به دست آورید.

با توجه کردن به جزئیات می‌توان سبک مخصوص به خود را در عکاسی ایجاد کرد. در زمان عکاسی کردن خود را با دیگران مقایسه نکنید. بلکه سعی کنید، منحصر به فرد باشید و سبک مختص به خود را ایجاد کنید. برای این منظور به جزئیات غذا توجه کنید و چیدمان آن را خاص طراحی نماید.

۱۰- از نمای نزدیک عکس بگیرید

برای داشتن عکس‌های زیبا و متفاوت بهتر است، از نمای نزدیک هم عکسبرداری کنید. به جای این که سعی کنید از یک بشقاب پر از غذا عکس بگیرید، می‌توانید چند عکس ماکرو هم از خود غذا تهیه کنید.

عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!

برای داشتن عکس‌های زیبا و متفاوت بهتر است، از نمای نزدیک هم عکسبرداری کنید.

با نزدیک شده به سوژه مورد نظر برای عکاسی می‌توان بافت‌ها و جزئیات ظریف تری را ثبت کرد و آن را جالب تر و مهیج تر نمود. بنابراین چند عکس هم از نمای نزدیک و از خود غذا تهیه کنید.

۱۱- برش کنید! تکیه کنید و مزه کنید!

در حین بریدن غذا غذا گرفتن و یا تکه کردن آن و مزه نمودنش ژست زیبایی را ایجاد می‌کند. مانند چیزهای دیگر نباید، تنها به ظاهر و رنگ و لعاب غذا اهمیت داد. بلکه می‌توانید با بریدن آن و یا مزه کردن آن حس خوشمزگی و لذیذ بودن غذا را در عکس‌ها ثبت کنید و آن‌ها را ماندگار نماید.

عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!

در حین بریدن غذا غذا گرفتن و یا تکه کردن آن و مزه نمودنش ژست زیبایی را ایجاد می‌کند.

در این حالت، کمی به هم ریختگی می‌تواند بر جذابیت عکس بیفزاید. بنابراین از این که در زمان برش کردن غذا و یا مزه کردن آن کمی بهم ریختگی مشاهده شود، نترسی نداشته باشید. این گونه عکس‌ها کمی واقعی تر نیز به نظر می‌رسند و می‌توانند بیشتر جذابیت و کشش ایجاد نمایند.

مزه کردن و گاز زدن به غذا می‌توان یک راه بسیار موثر برای دلچسب، خوشمزه و اشتها آور نشان دادن غذا باشد. این کار می‌تواند در مخاطب این حس را ایجاد کند، که کاش او نیز می‌توانست کمی از غذا را بچشد. اگر این حس را بتوانید، منتقل کنید، در این صورت، در عکاسی و عکس گرفتن از غذا بسیار موفق عمل کرده اید.

بیشتر بخوانید: ژست عکاسی دخترانه / ژست عکاسی مردانه / ایده عکاسی عاشقانه / ایده عکس گروهی

۱۲- از همه زوایا عکس بگیرید

در زمان عکس گرفتن از غذا به خاطر داشته باشید، که تنها از یک زاویه و یا نما عکس برداری نکنید. سعی کنید از زوایای مختلف عکس‌های متعدد داشته باشید.

عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!

در زمان عکس گرفتن از غذا به خاطر داشته باشید، که تنها از یک زاویه و یا نما عکس برداری نکنید.

بنابراین همه زوایایی که می‌توان عکس گرفت را امتحان کنید. زوایایی مانند چپ، راست، بالا، پایین و غیره می‌تواند عکس‌های متفاوت و متنوعی را به دنبال داشته باشد. بنابراین از همه جهات و زوایا عکس بگیرید.

۱۳- داستان بگوید

اضافه کردن یک صوت و یک روایت به تصویر می‌تواند سبب جذابیت بیشتر آن شود. بنابراین به یاد داشته باشید، که در عکس گرفتن از غذا، داستان و روایتی از آن را تعریف کنید. به این صورت مخاطب درگیر عکس‌ها شده و بیشتر به آن‌ها جذب می‌شود. همه عاشق یک داستان خوب هستند.

عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!

اضافه کردن یک صوت و یک روایت به تصویر می‌تواند سبب جذابیت بیشتر آن شود.

داستانی را مطرح کنید، که گسترده آن خارج از محدوده قاب عکاسی رخ می‌دهد. ولی ارتباط مستقیم با عکس دارد. به عنوان مثال، می‌توانید از نحوه و یا چگونگی خطور این ایده به ذهن صحبت کنید و یا در مورد حواشی و اتفاقاتی که برای درست کردن این غذا و یا در حین درست کردن غذا تجربه کرده اید، شروع کنید. این گونه روایت ها، سبب ایجاد جذابیت بیشتر و همراهی مخاطب با عکس می‌شود. همچنین زمان صرف غذا و عکس گرفتن از صرف کردن غذا می‌تواند روایت و داستان جالبی از غذا ایجاد کند، که برای دوستان و آشنایان خود تعریف می‌کنید.

۱۴- به ترکیب بندی عکس‌ها دقت کنید

به ترکیب بندی عکس‌ها بی نهایت دقت کنید. برای این که به چه منظور عکاسی می‌کنید، می‌توانید از حالت پرتره و یا لند اسکیپ استفاده کنید. بنابراین باید به خاطر داشته باشید، که عکس‌های گرفته شده بعد از اشتراک گذاری توسط افراد مختلفی مشاهده می‌شود. بنابراین ترکیب بندی آنها و رعایت ترکیب درست از اهمیت بسیار برخوردار است.

عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!

به ترکیب بندی عکس‌ها بی نهایت دقت کنید. برای این که به چه منظور عکاسی می‌کنید، می‌توانید از حالت پرتره و یا لند اسکیپ استفاده کنید.

علاوه بر این سعی کنید، عکس‌ها در کمال سادگی باشند. از هر چیزی که در قاب تصویر سبب ایجاد ناهماهنگی می‌شود و با آن سنخیت ندارد، پرهیز کنید. عکس‌های ساده جذابیت بیشتری دارند. برای داشتن یک ترکیب بندی عالی در عکاسی از غذا می‌توانید از قانون یک سوم استفاده کنید.

۱۵- کراپ کنید

کراپ کردن عکس ترفندی است، که بسیاری از مردم انجام می‌دهند. آنچه در کراپ کردن عکس‌ها اهمیت دارد، دقت و درست عمل کردن است. بعد از عکس گرفتن می‌توانید عکس‌ها را به دقت بررسی کنید. زوایا و یا مواد و ابزارهایی که نیازی به حضورشان در عکس نیست، را می‌توانید با کراپ کردن از عکس‌ها جدا کنید. در زمان کراپ کردن تصویر تنها به عکس اصلی و آنچه که می‌خواهید در عکس باشد، توجه کنید. باقی موارد را می‌توانید با کراپ کردن از عکس‌ها جدا کنید.

عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!

کراپ کردن عکس ترفندی است، که بسیاری از مردم انجام می‌دهند. آنچه در کراپ کردن عکس‌ها اهمیت دارد، دقت و درست عمل کردن است.

کراپ کردن تصویر در صورتی که نیاز به اصلاحات جزئی دارد، ضروری است. برای این منظور می‌توانید از اپلیکشن هایی که در این زمینه وجود دارند، استفاده کنید. این برنامه‌ها می‌توانند تا حدودی مشکلات مربوط به نورپردازی، کادر بندی و غیره را بر طرف کنند و عکس‌ها را بی عیب و نقص نشان دهد.

۱۶- به روند درست کردن غذا توجه کنید

برای داشتن عکس‌های جالب و ایده آل از غذا لازم نیست، که تنها از بشقاب و غذا عکس بگیرید. بلکه می‌توانید از وسایل و ابزارهایی که در زمان تهیه و پختن غذا استفاده شده و یا به محل پختن غذا رفته و عکس هایی از چگونگی تهیه و پخت غذا تهیه کنید. علاوه بر این می‌توانید از مواد اولیه هم عکسبرداری کنید و آنها را هم به عنوان سوژه مورد نظر برای عکاسی انتخاب کنید.

عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!

برای داشتن عکس‌های جالب و ایده آل از غذا لازم نیست، که تنها از بشقاب و غذا عکس بگیرید.

مواد و وسایلی که برای تهیه غذا استفاده شده اند و یا مکانی که در آن غذا تهیه شده است، می‌تواند همگی سوژه مناسب و خوبی برای عکاسی باشد.

۱۷- قانون یک سوم را فراموش نکنید

قانون یک سوم، یکی از قانون‌های مهم و اساسی در عکاسی است. در این قانون عکس‌ها به صورت مقاطع و در خط‌های مساوی تقسیم می‌شوند. عناصر مهم عکس‌ها باید در امتداد سطرها و یا در نقاطی که متقاطع هستند، خودنمایی کند. دوربین اسمارت فون ها، حالت شبکه‌ای مانند قانون یک سوم دارند. می‌توانید از این حالت استفاده کنید و نقطه کانونی را پیدا کنید.

عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!

قانون یک سوم، یکی از قانون‌های مهم و اساسی در عکاسی است. در این قانون عکس‌ها به صورت مقاطع و در خط‌های مساوی تقسیم می‌شوند.

نقطه کانونی، جایی است، که شما می‌خواهید در عکس برداری خود بر آن تاکید کنید. یک نقطه قانونی می‌توان با رنگ متفاوت و یا تقابل و انزوا به وجود آید. این نقاط کمک زیادی به جذابیت عکس‌ها می‌کند. دقت داشته باشید که در اسمارت فون‌ها قابلیت گرید وجود دارد. این قابلیت همان استفاده از قانون یک سوم است. به محض این که این قابلیت را بر روی اسمارت فون خود فعال کنید، صفحه دوربین فعال شده و تصویر را به مربع‌های کوچک تقسیم بندی می‌کند. این کار برای کادر بندی و ترکیب بندی حرفه‌ای بسیار مفید است و می‌تواند به شما بسیار کمک کننده باشد.

۱۸- به تازگی و شادابی مواد غذایی دقت کنید

در زمان عکس گرفتن از غذا به این نکته دقت داشته باشید، که باید از مواد غذایی تازه استفاده کنید. تازه بودن مواد غذایی جذابیت تصویر را افزایش می‌دهد. برای نمونه از سبزیجاتی استفاده کنید که کاملا تازه هستند و کمترین پژمردگی در آنها دیده نمی‌شود.

عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!

در زمان عکس گرفتن از غذا به این نکته دقت داشته باشید، که باید از مواد غذایی تازه استفاده کنید.

به این صورت حس تازگی و نشاط را به همراه عکس خود به مخاطب منتقل می‌کنید و عکس‌های بی نظیری را به اشتراک می‌گذارید.

۱۹- به چاشنی‌ها دقت کنید

مسلما چاشنی‌ها بخش مهم و جدایی نشدنی از مواد غذایی هستند. بنابراین در عکس گرفتن از غذا هم همیشه چاشنی‌ها در کنار غذا وجود دارد. استفاده از چاشنی‌ها می‌تواند بر کیفیت عکس و مواد غذایی تاثیر بگذارد.

عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!

مسلما چاشنی‌ها بخش مهم و جدایی نشدنی از مواد غذایی هستند.

با این حال، در انتخاب چاشنی‌ها دقت کنید، تا همه چاشنی‌ها متناسب با زمینه و مفهوم کلی تصویر باشد. چاشنی‌های ناهماهنگ و غیرضروری را استفاده نکنید.

۲۰- ست کردن ظروف و غذا

نکته دیگری که در عکاسی از غذا باید مدنظر داشته باشید، انتخاب ظروفی است که بیشترین تناسب و هماهنگی را با فضا و غذای مورد نظر دارد. از انتخاب ظرف هایی که هیچ گونه سنخیتی با فضای عکاسی و یا تناسبی با مواد غذایی ندارد، خودداری کنید.

عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!

نکته دیگری که در عکاسی از غذا باید مدنظر داشته باشید، انتخاب ظروفی است که بیشترین تناسب و هماهنگی را با فضا و غذای مورد نظر دارد.

این گونه عکس‌ها زحمات شما را هدر می‌دهند. برای نمونه اگر از غذای سنتی عکس برداری می‌کنید، در این صورت باید از ظروف سنتی استفاده کنید. بنابراین در انتخاب ظرف برای عکاسی نهایت دقت را داشته باشید.

۲۱- استفاده از رنگ‌های اشتهاء آور

استفاده از رنگ‌ها در عکاسی از غذا بسیار مهم است. اگر دقت کرده باشید، از رنگ‌های گرم و تند استفاده می‌شود. برای این منظور کافی است به تبلیغات رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها و غیره … توجه کنید. در همه این‌ها از رنگ‌های اشتها آور استفاده می‌شود.

عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!عکاسی از غذا: 21 نکته مهم که نباید از قلم بیندازید!

استفاده از رنگ‌ها در عکاسی از غذا بسیار مهم است.

که برای جلب توجه مشتری بسیار کاربردی هستند. بنابراین در عکس گرفتن از غذا هم استفاده از این تکنیک می‌تواند بسیار مفید و مناسب باشد. بنابراین در عکاسی از غذا، رنگ هایی را به کار ببرید که گرم هستند و اشتهای مخاطب را تحریک می‌کنند. از جمله این رنگ‌ها می‌توان به رنگ قرمز و نارنجی اشاره نمود.

جمع بندی

یکی از ویژگی‌ها و خصوصیات اسمارت فون‌های امروزی برخورداری از دوربین عکاسی بسیار عالیست. این دوربین ها، به کاربران اجازه عکاسی از همه سوژه‌ها و موضوعات را می‌دهند. یکی از این سوژه‌ها برای عکاسی، استفاده از غذاست. بسیاری از مردم از غذاهای خوشمزه و به یادماندنی خود در مهمانی ها، رستوان‌ها و غیره عکس تهیه می‌کنند و با دوستانش به اشتراک می‌گذارند.

علاوه بر این بسیاری از خانم‌ها از پذیرانی و دست پخت‌های خود عکس گرفته و آنها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. بنابراین عکس برداری از غذا بسیار مهم و با اهمیت است. از این رو، باید با روش ها، ترفندها، و نکات مهم برای عکاسی از غذا آشنایی داشته باشید. در این مطلب سعی شد، برخی از روش ها، تکنیک‌ها و فوت و فن‌های ساده برای عکس گرفتن از غذا معرفی شد. با استفاده از این تکنیک‌ها و فوت و فن ها، دیگر نیازی نیست که یک عکاس حرفه‌ای برای عکس گرفتن از غذا داشته باشید، بلکه می‌توانید خودتان عکس‌های حرفه‌ای بگیرید.

منبع: + + + + +

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فوری / شمال استان صعده یمن بمباران شد