تکنولوژی انقلابی دوکاتی برای فصل 2020


موتوجی‌پی ایران –قبل از انجام تست های پیش فصل موتوجی‌پی، شایعاتی مبنی بر طراحی یک سیستم جدید از سوی دوکاتی برای موتورهای خود منتشر شد. در تست های ماه نوامبر در والنسیا و خزر، دوکاتی نمونه ی اولیه ی موتور خود را تحت آزمایش قرار داد و بیان کرد که فعلا نمی‌خواهد در رابطه با نوآوری های انجام شده در این نسخه، توضیحی دهد تا رقبا از آن مطلع نشوند. این...

موتوجی‌پی ایران –قبل از انجام تست های پیش فصل موتوجی‌پی، شایعاتی مبنی بر طراحی یک سیستم جدید از سوی دوکاتی برای موتورهای خود منتشر شد.

در تست های ماه نوامبر در والنسیا و خزر، دوکاتی نمونه ی اولیه ی موتور خود را تحت آزمایش قرار داد و بیان کرد که فعلا نمی‌خواهد در رابطه با نوآوری های انجام شده در این نسخه، توضیحی دهد تا رقبا از آن مطلع نشوند. این سخن به شایعاتی مبنی بر اینکه مهندسین دوکاتی در حال آماده سازی نسخه ای انقلابی برای این کمپانی هستند، دامن زد.

موتورهای دوکاتی را می‌توان در عرصه ی نوآوری، بین رقبای خود پیشتاز دانست. به ویژه در سال های اخیر، طراحی باله های آیرودینامیکی یکی از تغییراتی بود که بر روی این موتور ها انجام گرفت.

سال گذشته کمپانی دوکاتی سیستم “holeshot” را معرفی کرد که به موتورسواران این اجازه را می‌دهد تا سیستم تعلیق موتور را رها کرده تا خود به حالت اولیه و ارتفاع طبیعی بازگردد. این تکنولوژی تا کنون توسط کمپانی دیگری مورد استفاده قرار نگرفته اما به نظر می‌رسد تا یاماها در فصل 2020 از آن استفاده کند.

تا الان نشان استفاده از این تکنولوژی بر روی بخش مرکزی داشبورد این موتور قرار داشت که موتورسوار در زمان سکون و قبل از شروع حرکت از آن استفاده می‌کرد و هنگامی که ترمز در اولین پیچ فعال می‌شد، عقب موتور به سمت بالا می‌آمد تا به وضعیت طبیعی خود بازگردد.

استفاده از یک سیستم الکترونیکی برای تنظیم ارتفاع موتور، کار دشواری نخواهد بود اما طبق قوانین، استفاده از سیستم الکترونیکی برای این منظور ممنوع می‌باشد ولی قانون در رابطه با استفاده از یک سیستم مکانیکی، ممنوعیتی را بیان نکرده است!

نماینده ی “FIM“، فدراسیون جهانی موتورسواری، هر موتور را قبل از برگزاری مسابقات بررسی کرده تا از رعایت قوانین در ساخت آن ها اطمینان حاصل کنند. یکی از تکنسین های این سازمان در مصاحبه با سایت موتوراسپورت بیان کرد:

به طور کلی، تیم ها بعد از آن که به دستاورد جدیدی می‌رسند به ما اطلاع می‌دهند تا آن را مورد بررسی قرار دهیم و این ما هستیم که حرف آخر را در رابطه با قانونی بودن این سیستم تعیین می‌کنیم.

تکنولوژی انقلابی دوکاتی برای فصل 2020تکنولوژی انقلابی دوکاتی برای فصل 2020 موتور GP20s دوکاتی موتوجی پی 2020

خوان مارتینز، یکی از دست اندرکاران سابق تیم دوکاتی، درباره ی این سیستم گفت:

سال ها پیش زمانی که من در دوکاتی بودم، آنها یک سیستم نیمه اتوماتیک برای سیستم تعلیق موتور طراحی کردند و آن را با لوریس کاپیروسی در سال های 2003 و 2004 مورد بررسی قرار دادند اما وزن زیاد این سیستم باعث شد آن را از موتورهای این کمپانی حذف کنند. این سیستم جدید می‌تواند بسیار مفید واقع شود و از مزایای آن می‌توان به حفظ تایر ها اشاره کرد. این سیستم باعث می‌شود تا فشار برروی تایر عقب در زمان عملکردش بهینه شود و از سایش بیش از حد آن جلوگیری می‌کند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موتورسواری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک