تیم ملی بدمینتون بانوان، امیدوار به کسب سهیمه المپیک


تیم ملی بدمینتون بانوان، امیدوار به کسب سهیمه المپیک

شیراز- ایرنا- اعضای تیم ملی بدمینتون بانوان که به مدت یک هفته در شیراز به‌منظور شرکت در مسابقات بین‌المللی بدمینتون فجر و کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کنند، امیدوارند بتوانند با وجود میزبانی خوش بدرخشند.

بیست‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی بدمینتون فجر ایران از ۱۵ بهمن‌ ۹۸ با حضور ۱۴ تیم در شیراز آغاز می‌شود و تا ۱۸ بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

تیم‌هایی از کشورهای کانادا، برزیل، آمریکا، افغانستان، اسلواکی، عراق، اتریش، هند، ایسلند، بلژیک، پاکستان، اوکراین و بلغارستان به همراه تیم ملی جمهوری اسلامی ایران به مدت ۴ روز و برای کسب جایزه جوایز ۲۵هزار دلاری رقابت می‌کنند.

مربی تیم ملی بدمینتون بانوان در گفت‌وگو با ایرنا عنوان کرد: اعضای تیم ملی بانوان ۲۰ نفر هستند که متاسفانه یک نفر آسیب‌دیده است.

سیمین مهدوی با بیان اینکه تیم ملی بدمینتون بانوان از آمادگی خوبی برای این مسابقات برخوردار است، گفت: دو نفر ار بازیکنان ثریا آقایی و ثمین عابد خجسته برای کسب سهمیه مسابقات المپیک ۲۰۲۰ تلاش می‌کنند و تاکنون تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌اند.

وی اظهار کرد: شرایط و امکانات برای تیم ملی ایران در مقایسه با حریفانشان بسیار کمتر است؛ اما می‌توان گفت با توجه به شرایط و امکاناتی که تیم ایران از آن بهره‌مند است، بسیار خوب عمل کرده‌اند و قطعاً اگر امکانات بهتری وجود داشته باشد، می‌توان امید بیشتری برای کسب مدال‌های بیشتر داشت.

کار تیم ایران دشوار است

مربی تیم ملی بدمینتون بانوان با بیان اینکه در اردوی تیم ملی در شیراز دستکم روزی ۵ تا ۶ ساعت تمرین در نظر گرفته شده است، افزود: با وجود حریفانی بسیار قوی و جایگاه عالی آن‌ها در مسابقات مختلف و نیز با توجه به اینکه آن‌ها از یک سال پیش در مسابقات بین‌المللی مختلف شرکت می‌کنند کار تیم ایران در مقابل آن‌ها کمی دشوار خواهد بود زیرا تیم ملی ایران تا به این حد امکانات ندارد و اعضای تیم امکان شرکت در مسابقات بین‌المللی را کمتر داشته‌اند.

مهدوی بیان داشت: در عین حال، بازیکنان از تمام توان و سعی خود برای گرفتن نتایجی شایان توجه استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون بدمینتون با وجود امکانات کم و فشارهای اقتصادی برای برگزاری مسابقات گام‌های خوبی برداشته‌اند، عنوان کرد: شهر شیراز در چند سالی که میزبان مسابقات مختلف ورزشی بوده است، نشان داده که از امکانات مناسبی برای میزبانی برخوردار است؛ همچنین در عرصه بدمینتون ظرفیت‌های خوبی دارد و از همین رو است که میزبانی چنین مسابقات مهمی را پذیرفته است.

برنامه‌ریزی دقیق فدراسیون به آمادگی بیشتر کمک می‌کند

سحر زمانیان،‌ دیگر مربی تیم ملی بدمینتون بانوان اردوی تیم ملی را در شیراز بسیار خوب ارزیابی کرد و عنوان کرد: در این اردو شرایط مناسبی داشتیم و ساعت‌های تمرین منظم بود؛ از همین رو برنامه مد نظر به‌خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه اردوی شیراز، اردوی چسبیده و مسابقات و آخرین مرحله اردوی آماده‌سازی مسابقات بین‌المللی فجر است، در مصاحبه با ایرنا بیان داشت: امسال برنامه‌ریزی فدراسیون بسیار منظم بود و همین موضوع به بازیکنان کمک کرد که در طول سال ورزیده و آماده باشند.

زمانیان ادامه داد: در سال جاری سه دوره رنکینگ برگزار شده است. بر اساس آن‌ها یک اردو در تهران، یک اردو در کرمان و مرحله آخر نیز در شیراز اجرا شده است.

مربی تیم ملی بدمینتون بانوان با بیان اینکه بازیکنان به آمادگی مد نظر رسیده‌اند، گفت:در مسابقه ورزشی پیش‌بینی نتیجه و مدال بسیار سخت است؛ چراکه همیشه روز مسابقه ممکن است بسیار متفاوت باشد، اما با وجود رقبای بسیار شاخص در سطح جهانی برای کسب بهترین نتیجه تلاش می‌کنیم.

رومینا تاجیک بازیکن تیم ملی بدمینتون بانوان که سابقه چهار سال عضویت در این تیم را دارد، در گفت‌وگو با ایرنا عنوان کرد: امسال با توجه به اینکه مسابقات زودتر برگزار شد، اردوهای آمادگی تیم ملی نیز زودتر آغاز شد و هم‌اکنون دو ماه است که در اردوی آمادگی به سر می‌بریم.

وی افزود: کیفیت برگزاری اردو بسیار خوب و سطح آن بالا بوده است و دستکم روی ۵ تا ۶ ساعت تمرین کرده‌ایم.

این بازیکن تیم ملی بدمینتون سطح مسابقات بین‌المللی فجر را بسیار بالا ارزیابی کرد و گفت: رقبایی بسیار قوی داریم؛ اما با تمریناتی که پشت سر گذاشته‌ایم امیدواریم بتوانیم بهترین نتیجه را کسب کنیم.

آرام سجادی دیگر بازیکن تیم ملی از شیراز که سابقه ۷ سال حضور در این تیم را دارد، نیز به ایرنا گفت: سطح اردو بسیار بالاست و با توجه به ساعات تمرینی زیاد پیش‌بینی می‌شود بازیکنان ایران بتوانند در مسابقات خوش بدرخشد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود مسابقات با توجه به بازیکنان خوبی که به ویژه از هندوستان آمده‌اند بسیار با کیفیت برگزار شود.

شیراز ظرفیت میزبانی مسابقات ورزشی را دارد

سجادی درباره میزبانی شهر شیراز از مسابقات نیز عنوان کرد: شیراز ظرفیت مطلوبی در زمینه جاذبه‌های گردشگری و توریستی دارد؛ از سوی دیگر در عرصه بدمینتون نیز امکانات مناسبی دارد که می‌تواند شرایط را برای میزبانی مطلوب فراهم کند.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس نیز به ایرنا گفت: این مسابقات برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ برگزار می‌شود.

فریبا خالدی بیان کرد: سالن شهید دستغیب شیراز که در سال ۱۳۹۵ برای میزبانی مسابقات جام جهانی کشتی تجهیز شده است، هم‌اکنون برای برگزاری این دوره از مسابقات نیز آماده است.

وی با اشاره به اینکه شیراز برای میزبانی از ورزشکاران از سراسر جهان آماده است، گفت: زیرساخت‌های خوبی تاکنون فراهم شده است و تا چند ماه آینده نیز سالن ۶هزار نفری حسینی الهاشمی افتتاح می‌شود و امیداوریم بتوانیم میزبانی‌هایی بهتر از این را تجربه کنیم.

مهوش خرمی نژاد مسوول اردوی تیم ملی بانوان در شیراز نیز درباره برگزاری مسابقات و اردویی تیم ملی بدمینتون در شیراز عنوان کرد: اردوی تیم ملی از ۹ بهمن‌ماه آغاز شده است و بانوان هر روز صبح از ساعت از ساعت ۸ تا ۱۰ و نیم و آقایان از ساعت ۱۰ و نیم تا ۱۲ و نیم در شیفت صبح و در شیفت عصر نیز بانوان از ساعت ۱۵ تا ۱۷ و آقایان از ساعت ۱۷ تا ۱۹ به تمرین پرداخته‌اند.

وی گفت: پیگیری‌ها و تلاش‌های مستمر اعضای هیات بدمینتون فارس میزبانی شایسته از تیم ملی و نیز تیم‌های دیگر کشورها بوده است.

خرمی‌نژاد بیان کرد: مسابقات از فردا ۱۵ بهمن‌ماه در سالن شهید دستغیب برگزار می‌شود، بخش بانوان صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۳ و بخش آقایان نیز عصرها از ساعت ۱۴ تا ۲۰ برگزار خواهد شد.

مسابقات بین المللی بدمینتون فجر ایران همه ساله و همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه برگزار می‌شود. این مسابقات در تقویم جهانی فدراسیون بدمینتون به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای ورزش بدمینتون است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟