بیش‌از 4 هزار تله زنده‌گیری هوبره در ایرانشهر جمع‌آوری شد


بیش‌از 4 هزار تله زنده‌گیری هوبره در ایرانشهر جمع‌آوری شد

زاهدان- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از چهار هزار و 500 تله زنده‌گیری هوبره از آبان امسال تاکنون در این شهرستان جمع‌آوری شده است.

محمد انور هاشمزهی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تله‌های زنده‌گیری هوبره توسط افراد محلی با اغفال از سوی سودجویان با استفاده از سرشاخه‌های درختان و پارچه‌های مختلف در زیستگاه‌های این پرنده جاگذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه پرنده هوبره از اواخر مهر به ایرانشهر برای زمستان گذرانی مهاجرت می‌کنند، افزود: قاچاقچیان هوبره با تزریق پول به سرشاخه‌های اصلی خود در شهرستان از آنان می‌خواهند که هوبره را از افراد محلی خریداری کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر بیان کرد: هوبره از جمله پرندگان در معرض خطر انقراض کشور است و افرادی که نسبت به شکار و زنده‌گیری آن اقدام کنند بابت هر قطعه هوبره ٣٠٠ میلیون ریال جریمه می‌شوند.

وی گفت: هوبره از تیره درناسانان و یکی از گونه‌های حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست است که از لحاظ ظاهری تا حدودی به بوقلمون ماده شباهت دارد.

هاشمزهی با بیان اینکه پرنده رو به انقراض هوبره در زیستگاه‌های بیابانی و مناطق خشک زاد و ولد می‌کنند، اظهار داشت: این پرنده ارزشمند دارای گردن و دم خرمایی رنگ دراز و از حشرات، بی‌مهرگان، دانه و بذر گیاهان تغذیه می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درمان گیاهی ریزش مو