رقابت کشوری هنرجویان کاردانش درهرمزگان آغازشد


رقابت کشوری هنرجویان کاردانش درهرمزگان آغازشد

بندرعباس- ایرنا- هفدهمین دوره رقابت‌های علمی- کاربردی هنرجویان هنرستان‌های شاخه کار دانش کشور روز یکشنبه در استان هرمزگان آغازشد.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: دراین مسابقه ۲۰۳ هنرجوی رشته کاردانش از ۲۹ استان کشور به مدت ۲ روز در ۶ هنرستان شهرستان‌های بندرعباس و رودان باهم به رقابت می‌پردازند.

موسی دادی زاده سرخایی افزود: از این تعداد هنرجو ۱۰۶ نفر پسر و ۹۷ نفر دختر هستند.

وی بیان داشت: این مسابقه در چهار زمینه کشاورزی، صنعت، خدمات و هنر در هنرستان‌های کشاورزی رودان، آینده سازان، شهید رجایی، شهید تندگویان، شهید اسدالله رییسی و در فنی وحرفه ای شماره یک بندرعباس برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: هنرجویان در ۳۴ عنوان رشته باهم رقابت می کنند که ۱۱ عنوان رشته از این تعداد در استان هرمزگان وجود ندارد که داوری آن با کمک داوران وناظران سایر استان‌های کشور انجام می‌شود.

دادی زاده سرخایی ادامه داد: ۱۰۲ نفر کار داوری ونظارت هفدهمین مسابقه علمی کاربردی هنرجویان شاخه کار دانش کشور را برعهده دارند که ۲۸ نفر از داوران هرمزگانی هستند.

وی یادآورشد: آیین پایانی این دوره از مسابقه علمی – کاربردی هنرجویان هنرستان های کار دانش کشور نیز روز سه شنبه پانزدهم بهمن ماه با حضور وزیر آموزش وپرورش دربندرعباس برگزارمی شود.

گفتنی است: مسابقه‌ هنرجویان کاردانش درپنج مرحله درحال اجرایی شد که ابتدا حدود ۱۰۰ هزار نفر در مرحله نخست درسطح مناطق کشور باهم رقابت کردند که ۱۴ هزار و ۵۰۸ نفر از این تعداد به مرحله (دوم) تئوری استانی راه یافتند.

از این تعداد چهارهزار و ۵۵۰ نفر نیز به مرحله سوم (عملی استانی) راه یافتند که در بین آن‌ها ۲ هزار و ۶۷۵ نفر به مرحله تئوری کشوری راه یافتند.

در نهایت ۲۰۳ نفر از هنرجویان کاردانش سراسر کشور به مرحله نهایی راه یافتند که از این تعداد ۱۰۶ نفر دانش آموز پسر و ۹۷ نفر دانش آموز دختر هستند.

استان هرمزگان دارای ۱۶۳ هنرستان کاردانش با ۵۷ عنوان رشته است که ۱۷ هزار و ۷۷۵ هنرجو در این رشته‌ها مشغول به تدریس هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ممنوعیت تردد از آزادراه تهران _ شمال به سمت چالوس