یک‌هزار و 200 کنتور فهام در همدان نصب شد


یک‌هزار و 200 کنتور فهام در همدان نصب شد

همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون یک‌هزار و 200 کنتور فهام (فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی) برای مشترکان برق پُر مصرف استان نصب شد.

محمد مهدی شهیدی روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران مجموع کنتورهای هوشمند فهام نصب شده در همدان را ۱۰ هزار و ۲۰۰ عدد اعلام و اضافه کرد: این کنتورها از راه دور میزان برق مصرفی در هر دوره را محاسبه و در مدیریت پیک بار شرکت توزیع نیروی برق را یاری می‌کند.

وی اظهار داشت: هفته گذشته سیزدهمین برنامه پویش «هر هفته؛ الف_ب_ایران» با حضور وزیر نیرو به میزبانی همدان برگزار شد و این استان با بهره‌برداری از طرح‌هایی به اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان یکی از استان‌های برجسته این پویش بود.

وی عنوان کرد: در این پویش ۲ طرح نیروگاهی همدان به عنوان طرح شاخص انتخاب و همزمان با چهار هزار و ۲۹۷ طرح عمرانی شرکت توزیع نیروی برق کشور بهره‌برداری شد.

شهیدی ادامه داد: همزمان با این پویش نیروگاه خورشیدی بشیک‌تپه با ظرفیت ۶ مگاوات به شبکه توزیع برق اضافه شد تا همدان به عنوان قطب تولید نیروی برق از انرژی خورشیدی انتخاب شود.

وی اضافه کرد: یک نیروگاه CHP (تولید هم‌زمان گرما و برق) هم با ظرفیت ۶ مگاوات در شهرداری کبودراهنگ بهره برداری و به شبکه توزیع نیروی برق اضافه شد؛ با بهره‌برداری از این نیروگاه ظرفیت نیروگاه‌های CHP این استان به ۱۷ مگاوات افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق همدان گفت: نخستین پست برق جی.آی.اس استان در حال ساخت است و تا یکسال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی میانگین تلفات برق این استان را ۱۰.۸ درصد دانست و افزود: شهرستان ملایر با ۱۷ درصد تلفات، بیشترین میزان تلفات نیروی برق را در همدان دارد.

شهیدی خاطرنشان کرد: شبکه توزیع نیروی برق همدان ۱۷ خط بحرانی ۲۰ کیلو ولت دارد که نخستین خط آن، با اعتبار هشت میلیارد تومان نوسازی و مشکلات خطوط برق این شهرستان برطرف شد.

وی با اشاره به اینکه تامین برق گلخانه‌ها به میزان ۹.۷ مگا وات در دست اقدام است، بیان کرد: برای تامین برق شهرک‌های صنعتی،۴۳ مگاوات خط انتقال در دست اجرا داریم که ۲۰ مگا وات آن اجرا شده و ۲۳ مگا وات باقی مانده تا پایان سال ۹۹ به اجرا در می‌آید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان گفت: تامین روشنایی معابر ۲ مجموعه گردشگری گیان و گاماسیاب نهاوند در دست اجرا است و تا سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

وی تاکید کرد: ۲۶ میلیارد تومان سال گذشته برای اصلاح شبکه برق روستایی هزینه شد و امسال نیز ۳۴ میلیارد تومان اعتبار برای آن تعریف شده است.

شهیدی اظهار داشت: نزدیک به ۱۱۵ میلیارد تومان مطالبات برق از مشترکان داریم که ۳۲ میلیارد تومان آن متعلق مشترکان روستایی، ۲۹ میلیارد تومان مشترکان شهری و ۵۲ میلیارد تومان نیز متعلق به دستگاه های اجرایی است.

وی عنوان کرد: ۹۸.۵ درصد از مطالبات سال گذشته دریافت و امسال نیز ۹۳.۵ درصد از طلب‌ها وصول شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان افزود: اگر میزان مصرف گاز توسط مشترکان شهری و روستایی کاهش یابد، تامین برق صنایع و نیروگاه‌ها آسان می‌شود.

وی بیان کرد: افزایش قیمت پنل‌های خورشیدی مشکلاتی را برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی خانگی ایجاد کرده است.

شهیدی گفت: تا پایان سال گذشته در سطح استان همدان نزدیک به ۷۳۸ هزار مشترک برق داشتیم که امسال نیز ۱۳ هزار و ۵۰۰ مشترک شهری و روستایی جدید به آن اضافه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


60 درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند