بلغارستان برای تجارت با پاکستان مسیر ایران را ترجیح می دهد


بلغارستان برای تجارت با پاکستان مسیر ایران را ترجیح می دهد

اسلام آباد - ایرنا - بلغارستان کشور اروپای شرقی که به دنبال تحکیم روابط تجاری و فعالیت های سرمایه گذاری با پاکستان همسایه شرقی ایران است، بهره مندی مزایا کریدور ترانزیتی و مسیرجاده ای ایران را برای دستیابی به اهداف مشترک تجاری مهم دانست.

تجارت دوجانبه آسان با استفاده از کریدور جاده ای ایران، پیشنهادی است که از سوی سفیر بلغارستان در پاکستان به بازرگانان و جامعه سرمایه گذاری این کشور مطرح شد.

رسانه های پاکستان گزارش دادند: «الکساندر بوریسوف پاراشکوف» روزهای اخیر طی دیدار با مسئولان "اتاق بازرگانی و تجارت لاهور" در ایالت پنجاب پاکستان از آمادگی صوفیه جهت تحکیم مناسبات اقتصادی با پاکستان و فراهم کردن موقعیت سرمایه گذاری شرکت های پاکستانی در مناطق ویژه اقتصاد بلغارستان خبر داد.

وی خطاب به بازرگانان پاکستانی گفت: ما اکنون از طریق مسیر جاده ای جمهوری اسلامی ایران به یکدیگر متصل هستم، حجم تجارت دوجانبه طی چند سال گذشته حدود ۳۳ میلیون دلار بوده است که البته ظرفیت واقعی دو کشور را منعکس نمی کند.

سفیر بلغارستان به مسئولان اتاق بازرگانی لاهور و همچنین شرکت های بزرگ سرمایه گذاری پاکستان پیشنهاد داد تا با استفاده از کریدور جاده ای ایران، می توانیم فرآیند تجارت دوجانبه را آسان کنیم.

وی افزود: بلغارستان یک کشور عضو اتحادیه اروپا است و از این نظر از مزایای زیادی برخوردار می باشد. بازرگانان پاکستانی نیز در این نشست از آمادگی برای صادرات مرکبات، برنج، محصولات نساجی، مبلمان و سنگ ساختمانی به بلغارستان خبر دادند.

اهمیت توسعه تجارت منطقه ای

«زاهد جاوید» نائب رئیس اتاق بازرگانی و تجارت لاهور پاکستان روز دوشنبه طی گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت ما همواره به دنبال تقویت تجارت دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران و همچنین فعالیت ها اقتصادی در منطقه با استفاده از کریدور جاده ای ایران هستیم.

وی با اعلام حمایت از توسعه روابط تجاری پاکستان با بلغارستان و ضمن اشاره به پیشنهاد سفیر این کشور اروپایی برای بهره مندی از مسیر جاده ای ایران، افزود: ما این طرح را با مسئولان ذی ربط درمیان خواهیم گذاشت زیرا چنین طرح هایی به افزایش تجارت منطقه کمک می کند.

زاهد جاوید اظهار داشت: ایران کشور همسایه و برادر پاکستان است و معقتدیم که استفاده از ظرفیت های ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران علاوه بر کسب منافع دوجانبه، مسیر اتصالات منطقه ای را نیز هموار می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر