ژان اریک ورن از سختی های رانندگی کردن برای ردبول می گوید


فرمول یک ایران – با اینکه ژان اریک ورن در رقابتهای فرمول ای عملکرد فوق العاده ای از خودش نشان داده است اما درهای تیم فرمول یک ردبول بر روی او بسته شده است. ورن از سالهای 2012 تا 2014 برای تیم تورو روسو رانندگی می کرد و از سال 2015 تا 2016 نیز به عنوان راننده توسعه و تست تیم فرمول یک فراری در فرمول یک حضور داشت. پس از آنکه یک فصل کامل در 2015 در...

فرمول یک ایران – با اینکه ژان اریک ورن در رقابتهای فرمول ای عملکرد فوق العاده ای از خودش نشان داده است اما درهای تیم فرمول یک ردبول بر روی او بسته شده است.

ورن از سالهای 2012 تا 2014 برای تیم تورو روسو رانندگی می کرد و از سال 2015 تا 2016 نیز به عنوان راننده توسعه و تست تیم فرمول یک فراری در فرمول یک حضور داشت. پس از آنکه یک فصل کامل در 2015 در فرمول یک رانندگی نکرد تصمیم گرفت که به فرمول ای بپیوندد و در آنجا رانندگی کند. او حال اولین راننده ای شده است که در فرمول ای توانسته است برای دو بار به مقام قهرمانی جهان برسد، این راننده فرانسوی به تازگی صحبت هایی داشته است و گفته است که برای رانندگی کردن در تیم فرمول یک ردبول باید به مانند یک ربات باشید:

آنها همیشه به من می گفتند که این غذاها را بخور، در این زمان ها بخواب، این ورزشها را به این میزان زمان انجام بده، این حرف را بزن، آنجا بخند و شوخی و جوکی نساز. این رفتارها را مرا به یاد ربات انداخته بود. برای همین به محض اینکه سوار خودرو می شدید دیگر خوشحال نبودید. شما دیگر خودتان را حس و درک نمی کنید. من فکر می کردم که پادشاهم و می توانم همه کس را کنترل کنم. اما مردم فکر می کردند که من پر از احساسات منفی هستم به این خاطر که اصلا لبخند نمی زنم. که البته حقیقت هم داشت. چند وقت زمان گذشت تا این را درک کنم که لازم است لبخند بزنم. من دوست دارم که خوش بگذرانم و عاشق کاری هستم که انجام می دهم. چرا باید برخلاف میل شخصی خودم رفتار متفاوتی را انجام دهم؟ اما به هرحال، من خیلی به خودم افتخار می کنم که به فرمول یک رسیدم.

او همچنین در ادامه بیان کرد که هلموت مارکو مشاور تیم فرمول یک ردبول پس از فصل 2014 به او گفت که تیم ردبول دیگر به او نیازی ندارد و این خبر به او حین تعطیلات تابستانی داده شد:

من وقتیکه با خانواده خودم در تعطیلات تابستانی بودم این خبر به من داده شد. این خبر برایم به مانند یک بمب بود. تمام رویاهایم نابود شد. وقتیکه از فرمول یک رفتم، دیگر پولی نداشتم. من احمق بودم و در ردبول پول زیادی نساختم. مردم فکر می کنند که در فرمول یک خیلی پول وجود دارد و من نیز خودم را یک میلیونر فرض می کردم و هرچه که دستم می رسید را خرج می کردم. دوسال طول کشید تا از این شرایط(بی پولی) رها شوم.

ژان اریک ورن از سختی های رانندگی کردن برای ردبول می گویدژان اریک ورن از سختی های رانندگی کردن برای ردبول می گوید هلموت مارکو و دیتریش ماتشیتز

هلموت مارکو نیز در مورد بازگشت احتمالی ورن به فرمول یک گفته است:

این پرونده کاملا بسته شده است. آنها وارد دسته های دیگر رقابتهای موتور اسپورت شدند. ورن الان در فرمول ای به پیروزی می رسد اما پیش نیازهایی که ما در فرمول یک (برای یک راننده) نیاز داریم قابل مقایسه (با فرمول ای) نیست. او اگر باز گردد کاملا به عنوان یک تازه کار تلقی می شود و فقط یک فصل کامل طول می کشد رانندگی کند تا بتواند درک درستی از تایرهای پیرلی به دست بیاورد. برای همین یک دلیل هم که شده باید بدانید که این پرونده بسته شده است.(یعنی ورن به فرمول یک به عنوان راننده تیم ردبول باز نخواهد گشت).

زاک براون مدیر مکلارن نیز در مورد کارلوس ساینز راننده پیشین تیم ردبول بیان کرده است که:

کارلوس فوق العاده است. فکر می کنم که او تحت یک قرارداد یک ساله در محیط تورو روسو – ردبول زندگی می کرده است. مطمئنا ردبول تیم فوق العاده ای است ولی آنها کمی روی راننده های خودشان سخت گیر هستند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی