آرتتا: نباید هیچ فشاری روی گابریل مارتینلی باشد؛ شجاعت او در تصمیم گیری، برای یک بازیکن 18 ساله غیرمعمول است


آرتتا: نباید هیچ فشاری روی گابریل مارتینلی باشد؛ شجاعت او در تصمیم گیری، برای یک بازیکن 18 ساله غیرمعمول است

میکل آرتتا می خواهد تا گابریل مارتینلی، پدیده جوان تیمش به رشد و پیشرفت ادامه دهد و هشدار داد که نباید فشار...

طرفداری- در جریان تساوی 2-2 آرسنال مقابل چلسی، این مهاجم 18 ساله موفق به گلزنی شد تا دهمین گل فصل خود در رقابت های لیگ برتر را به ثمر برساند و به اولین نوجوان آرسنالی ها پس از نیکولاس آنلکا تبدیل شد که تعداد گل هایش در یک فصل را دو رقمی می کند.

به گزارش FFT، آرتتا در مورد مارتینلی گفت:

دوست دارم در مورد پتانسیل او صحبت کنم، که بیشتر از آنچه در حال حاضر به نظر می رسد است چون او هنوز راهی طولانی در پیش دارد. با توجه به تاریخچه این باشگاه، انتظار اینکه او فوراً همه کار ها را انجام دهد، منصفانه نیست. باید او را پایین بیاوریم. می خواهم هر روز با سری پایین تمرین کند و اگر کاری که هر روز باید انجام دهد را درست پیش ببرد، تعریف و تمجید ها آرام آرام شروع خواهند شد اما مسئله یکی دو روز نیست.

قبل از اینکه هدایت آرسنال را به عهده بگیرم، خیلی چیز ها در مورد گابی شنیده بودم و لحظه ای که او را در تمرینات دیدم، همه چیز هایی که گفته شده بود را تأیید کردم. به نظرم نحوه رقابت او و شجاعتی که در تک تک تصمیماتش درون زمین دارد برای یک بازیکن 18 ساله غیرمعمول است. او مقابل یکی از بهترین مدافعان لیگ برتر به نام آزپلیکوئتا جنگید و هر بار که فرصتی پیش آمد از او رد شد. روحیه جنگندگی او باورنکردنی است و هر بار یک تهدید گلزنی دارد.

آرتتا نگران این است که هواداران و سایر اعضای باشگاه، توقع تکرار نمایش بازی مقابل چلسی در تمام بازی ها را از مهاجم تیم ملی زیر 23 ساله های برزیل داشته باشند:

این ریسک است و نه فقط او، بلکه همه ما از جمله من، باشگاه و سایر کسانی که اطرافش هستند را نیز شامل می شود. باید از او حمایت کنیم و مراقبش باشیم. نمی توانیم به راحتی این مجوز را به او بدهیم که فکر کند در هر بازی می تواند و باید چنین عملکردی داشته باشد، چرا که در این صورت او را تحت فشار قرار داده ایم و ممکن است سرخورده شود. باید کاملاً برعکس باشد. او باید آزاد بازی کند و اجازه دارد که درون زمین هر کاری خواست انجام دهد، اما واقعاً نباید همیشه فشاری روی او باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...