دریافت 6 هزار میلیارد ریال جریمه نقدی از متخلفان


دریافت 6 هزار میلیارد ریال جریمه نقدی از متخلفان

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: متخلفان به پرداخت 49 هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده‌اند و مأموران اجرای احکام موفق به اخذ 6 هزار میلیارد ریال جریمه نقدی از آنها و بازگشت مبالغ به صندوق دولت شده‌اند.

سید یاسر رایگانی روز شنبه در نشست خبری درباره عملکرد سازمان تعزیرات از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه افزود: از ابتدای سال تا پایان دی ماه، ۴۹۴ هزار و ۷۶ فقره پرونده به این سازمان وارد شده که ۳۸۴ هزار و ۳۴۶ پرونده در حوزه کالا و خدمات، ۷۱ هزار و دو پرونده در زمینه قاچاق کالا و ارز و ۳۸ هزار و ۷۲۸ پرونده بهداشت، دارو و درمان بوده است.
وی ادامه داد: ۳۵۱ هزار و ۳۲ فقره پرونده شامل ۲۷۹ هزار و ۶۱۵ پرونده کالا و خدمات، ۴۳ هزار و ۴۳ پرونده قاچاق کالا و ارز و ۲۸ هزار و ۳۷۴ پرونده بهداشت، دارو و درمان برای اجرا به واحد اجرای حکم ارجاع شده و در مجموع ۱۶۵ هزار میلیارد ریال جزای نقدی برای وصول به این واحد ارسال‌شده و ۹۹۶ میلیارد ریال اعاده حق شاکی به واحد اجرای احکام ارسال‌شده است.
رایگانی اظهار داشت: بیشترین احکام صادره در یک‌ ماهه اخیر مربوط به یک شرکت به دلیل احتکار پلی‌اتیلن در یزد است که به پرداخت ۲۱ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.
وی اضافه کرد: همچنین دو نفر در استان تهران به دلیل قاچاق و واردات کالا با استفاده از تسهیلات در نظر گرفته‌شده در قانون برای کالاهای مصرف شخصی به پرداخت ۱۱۲ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.
رایگانی درباره بیشترین احکام اجراشده در یک ماه گذشته گفت: مبلغ ۸۴۱ میلیون ریال از فردی به دلیل خریدوفروش پلی‌اتیلن ایمین اخذ شد که جمع محکومیت این فرد در این پرونده یک میلیارد و ۴۰۱ میلیون ریال بود همچنین جریمه یک میلیارد و ۹۰۸ میلیون ریالی از قاچاقچی نفت سفید دریافت شد.

آخرین وضعیت پرونده‌های احتکار کاغذ
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره آخرین وضعیت پرونده های احتکار کاغذ افزود: از ابتدای سال، ۲۱ پرونده با ارزش ۳۸ میلیارد ریال تشکیل و ۱۹ پرونده مختومه شده است.
وی ادامه داد: برای هفت پرونده حکم قطعی صادر و متخلفان پنج میلیارد و ۶۱۸ میلیون ریال محکوم شده اند، همچنین سه پرونده با ارائه مدارک لازم حکم برائت، دو پرونده عدم صلاحیت و برای هفت پرونده نیز قرار صادر شده است.

برگزاری حدود ١٣٠ هزار گشت تعزیرات
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره فعالیت گشت های تعزیرات گفت: ۲۶ هزار و ۸۲۷ تیم گشت مشترک اقدام به برگزاری ۱۲۹ هزار و ۶۳۰ بازرسی کردند.
وی ادامه داد: در این بازرسی ها ۴۵ هزار و ۷۶۴ واحد دارای تخلف، ۵۰ هزار و ۸۴۸ واحد بدون تخلف و ۳۳ هزار و ۱۸ واحد با دریافت تذکر با توجه به نداشتن سابقه تخلف، اقدام به اصلاح تخلف کردند.
رایگانی اظهار داشت: همچنین ۴۶ هزار و ۲۶۹ پرونده برای واحدهای متخلف تشکیل شده و متخلفان به پرداخت ۹۲۸ هزار میلیارد ریال جرای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

پرتکرار ترین تخلفات
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره پرتکرارترین تخلفات گفت: عدم درج قیمت، گرانفروشی، عدم ارائه فاکتور خرید و عدم صدور فاکتور و تقلب بوده است.

تهران بیشترین و کردستان کمترین تخلف
وی افزود: بیشترین پرونده ها در گشت های مشترک مربوط به استان تهران با تعداد هشت هزار و ۳۹۰ پرونده و استان کردستان با ٧۵٢ پرونده کمترین میزان تشکیل پرونده تخلف را داشته است.
‌ادامه دارد...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید