آماده باش ایران برای مهار ویروس کرونا در فرودگاه امام


بنابر آمار آکادمی گردشگری چین، سالانه 120 میلیون گردشگر چینی به جهان سفر می‌کنند و سهم ایران از این رقم، چیزی حدود هزار و 700 نفر است که این موضوع خطر ایجاد و شیوع این بیماری را در ایران به‌دلیل مراودات تجاری و گردشگری را بالا می‌برد

بنابر آمار آکادمی گردشگری چین، سالانه 120 میلیون گردشگر چینی به جهان سفر می‌کنند و سهم ایران از این رقم، چیزی حدود هزار و 700 نفر است که این موضوع خطر ایجاد و شیوع این بیماری را در ایران به‌دلیل مراودات تجاری و گردشگری را بالا می‌برد.

به گزارش ایران، دانشمندان نشان داده‌اند که هر فرد آلوده می‌تواند ویروس را بین 1.4 تا 2.5 نفر انتقال دهد چرا که تولید مثل ویروس کرونا بالاست.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره اقدامات کشور برای مقابله با این ویروس گفت:

روزانه یک پرواز مستقیم از چین به ایران وجود دارد. وزارت بهداشت در فرودگاه امام خمینی پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی را مستقر کرده است.

متخصصان حوزه بهداشت و پیشگیری از بیماری‌های واگیر در این پایگاه به حالت آماده باش در آمده‌اند و همه مسافران پروازهای ورودی چین را بررسی می‌کنند.

چنانچه فردی علائم سرماخوردگی داشته باشد، تیم عملیات نمونه‌گیری را از وی انجام می‌دهند و سپس بیمار در مراکز درمان ایران تحت مراقبت قرار می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید