اقامتگاه موقت متهمان در سیرجان راه اندازی شد


اقامتگاه موقت متهمان در سیرجان راه اندازی شد

کرمان - ایرنا - به گفته دادستان عمومی و انقلاب سیرجان راه اندازی اقامتگاه موقت متهمان این شهرستان برای نخستین بار در کشور در راستای سیاست محوری و کلان قوه قضائیه و بمنظور کاهش جمعیت کیفری زندان ها انجام گرفته است .

محسن نیک ورز روز شنبه در تشریح جزئیات این موضوع اظهار داشت: در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان ها و دستور العمل حفظ کرامت و ارزش های انسانی، ابلاغی از سوی ریاست قوه قضائیه و آئین نامه حفظ حقوق شهروندی این اقامتگاه ها برای اولین بار در در استان کرمان و شهر سیرجان راه اندازی شده اند.

این مقام قضائی اعلام کرد: در این طرح متهمان تحت قرار کفالت و یا وثیقه در جرائم خرد و سبک که به دلیل عجز از تودیع وثیقه باید به زندان وارد شوند دیگر در ابتدای امر وارد زندان نمی شوند و به این اقامتگاه ها معرفی می شوند.وی ادامه داد: متهمان در یک مهلت ۱۴روزه فرصت خواهند داشت نسبت به تامین و تودیع وثیقه اقدام نمایند و از ورود خود به زندان جلوگیری کنند .

دادستان سیرجان بیان داشت: یکی از مهمترین مزایای اجرای این طرح در کنار کاهش جمعیت زندان ها این است که افراد معرفی شده به این اقامتگاه ها انگشت نگاری نمی شوند و برچسپ زندانی روی این افراد نمی خورد و از لحاظ اجتماعی در آینده دچار مشکل نخواهند شد.

نیک ورز گفت: محیط این اقامتگاه ها متفاوت از زندان است و خانواده متهمان می توانند با این افراد به راحتی ملاقات کنند و مقدمات آزادی آنان را فراهم نمایند.

دادستان سیرجان گفت: پس از دستور ریاست کل دادگستری استان کرمان ،تلاش در جهت راه اندازی این اقامتگاه آغاز شد و ظرف کمتر از یک ماه با تخصیص یک مکان مناسب و تجهیز آن ،از اول بهمن این اقامتگاه راه اندازی و متهمان در آن پذیرش می شوند.

سیرجان در 175کیلومتری جنوب غربی کرمان قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر