افزایش تعداد تلفات زلزله ترکیه به 14 کشته و 270 زخمی


افزایش تعداد تلفات زلزله ترکیه به 14 کشته و 270 زخمی

اداره حوادث غیر مترقبه ترکیه بامداد شنبه از افزایش تعداد تلفات زلزله شرق این کشور به 14 کشته و 270 زخمی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، جمعه شب زلزله‌ای شدید و قوی به بزرگی 6.8 ریشتر شرق ترکیه را لرزاند که در نتیجه آن ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

دولت ترکیه در آمار اولیه این زلزله، آمار تلفات را چهار نفر اعلام کرده بود، اما این تعداد به تدریج افزایش پیدا کرده و در حال حاضر به 14 نفر افزایش یافته است.

حوالی ساعت 23:15 به وقت محلی (23:45) به وقت تهران، شهردار «الازیغ» اعلام کرد بر اساس آخرین گزارش‌های رسیده، دست‌کم 6 نفر در زمین‌لرزه اخیر کشته و حدود 225 نفر زخمی شده‌اند.

یک ساعت بعد از انتشار این آمارهای اولیه، اداره حوادث غیر مترقبه ترکیه بامداد شنبه، تعداد تلفات را 14 کشته و 270 زخمی اعلام کرد.

منابع خبری گزارش داده‌اند که شدت این زلزله به حدی بوده است که در استان‌های مجاور استان آناتولی شرقی -که شهر الازیغ در آنجا واقع شده است- نیز لرزش زمین احساس شده است.

از سوی دیگر، وزیر کشور ترکیه همچنین اعلام کرد که چندین ساختمان بر اثر این زلزله و پس‌لرزه‌های بعد از آن ریزش کرده و یا دچار خسارات جدی شده‌اند.

مرکز تحقیقات زلزله ترکیه ساعت وقوع این زلزله رخ داده در نزدیکی شهر «الازیغ» واقع در شرق این کشور را 20:55 به وقت محلی و عمق آن را 10 کیلومتری سطح زمین اعلام کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صد سند از آلمان هیتلری: انگیزه های جنگ جهانی دوم