اهمیت غرفه سازی و حضور در نمایشگاه
به دلیل محلی بودن نمایشگاه ها، نمایشگاه محل مناسبی برای برگزاری جلسات کاری است و همین فرصت خوبی برای همکاری با دیگر شرکتها است. بنابراین شرکتت ها این فرصت طلایی را از دست ندهند.
این به این معنی نیست که اگر در نمایشگاه حضور پیدا کنید حتماً موجب پیشرفت میشود و شما به اهدافتان میرسید. بلکه حضور در نمایشگاه اولین قدم در این راه است. برای اینکه به اهداف خود برای حضور در نمایشگاه برسید باید مواردی را رعایت کنید و با دقت مراحل آمادهسازی آن را اجرا کنید تا به موفقیت برسید.
یکی از این مراحلی که باید با دقت انجام دهید غرفه سازی مناسب است. کار غرفه سازی را به گروه و شرکت معتبر بسپارید تا به بهترین شکل آن را اجرا کند.
عوامل موفقیت در نمایشگاه
زمانی شما میتوانید ادعا کنید که حضورتان در نمایشگاه موفقیتآمیز بوده است که به همه ی اهداف خود رسیده باشید. توجه داشته باشید که قبل از حضور در نمایشگاه باید اهداف خود را مشخص کنید و برای آن برنامهریزی کنید.
برخی از افراد تصور میکنند که موفقیت در نمایشگاه فقط در تعداد بازدیدکنندگان است؛ اگر این تعداد زیاد باشد آنها به موفقیت رسیدهاند. این افراد باید بدانند که برخی از بازدیدکنندگان هدف موردنظر نیستند و فقط بازدیدکننده هستند که موجب شلوغ شدن غرفه میشوند.
البته باید گفت که تراکم جمعیت و شلوغی موجب جلب توجه میشود و میتواند به رسیدن به اهداف کمک کند. البته این تنها موردی نیست که موجب موفقیت شود.
تقریبا همه ی غرفه سازی هایی که برای نمایشگاه انجام میشود هدف مشترک دارند آنهم این است که بایستی خدمات و محصولات موردنظر را به بازدیدکنندگان ارائه دهند. بنابراین معیار موقعیت این غرفهها را باید در تعداد مشتریانی که شماره تماس دادهاند یا کارت و بروشور شرکت را گرفتهاند دانست.
به همین جهت شرکتهایی که قصد دارند در نمایشگاه ها شرکت کنند باید بدانند که غرفه سازی خوبی انجام دهند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند و نظر آنها را جلب کنند.
غرفه سازی این شرکتت ها باید خاص و ویژه باشد و از رنگ آمیزی خاصی برخوردار باشد. علاوه بر این ویژگیها بازدید کننده باید با نگاه اولی که به غرفهی شما میاندازد متوجه شود که نوع خدمات یا محصول شما چیست. همینطور باید نام شرکت و برندتان نیز به چشم بازدید کننده بیاید تا برند سازی لازم نیز انجامشده باشد.
پس توجه داشته باشید که غرفه سازی را به شرکتهای معتبر بسپارید تا بابت آن نگران نباشید.
اهداف شرکتها برای حضور در نمایشگاه ها باهم متفاوت است و هر شرکتی برای هدف خاصی وارد عرصه نمایشگاه شده است. هدف برخی از شرکتها برای حضور در نمایشگاه این است مقدار محصولی که تعین کردند علاوه بر معرفی به بازدیدکنندگان آنها را به فروش برسانند.
این شرکتها زمانی به این هدف خود میرسند که تعداد محصولی که تعیین کرده بودند به فروش برسد. برخی شرکتهای دیگر هستند که هدف دیگری دارند. بنابراین نمیتوان گفت که همه ی شرکتها یک هدف خاص دارند.
به همین دلیل است که به شرکتها پیشنهاد میشود پیش از انجام هر کاری ابتدا اهداف حضور در نمایشگاه ها را مشخص کنید سپس برای شرکت در نمایشگاه اقدام کنید. وقتی شما هدف خود را از شرکت در نمایشگاه ها بدانید راحتتر میتوانید غرفه سازی انجام دهید.
غرفه سازی را حتماً به طراحان و شرکتهای معتبر واگذار کنید تا نگران چیزی نباشید و با خیال راحت تنها به اهداف خود فکر کنید.
در دنیای پیشرفته ی امروزی هر کسی بخواهد وارد بازار کار شود با به رقابت بپردازد تا بتواند محصولات و خدمات خود را به عموم مردم نشان دهد. بهترین مکان برای انجام این کار شرکت در یک نمایشگاه است. برای شرکت در نمایشگاه و داشتن یک غرفه ی خوب نیاز به تجهیزاتی دارید که میتوانید آن را از شرکتهای اجاره تجهیزات نمایشگاهی تهیه کنید. میخواهیم شما را با تأثیر اجاره تجهیزات نمایشگاهی و استفاده ی آنها در غرفه آشنا کنیم.
آیا اجاره تجهیزات نمایشگاهی کار درستی است؟
اصولاً غرفه های نمایشگاهی مکانی هستند که یک شرکت محصولات و خدمات خود را در آن غرفه عرضه میکند به همین دلیل تجهیزاتی که در غرفه وجود دارد تأثیر زیادی روی فروش میگذارد. اینکه شما بخواهید هر بار که در یک نمایشگاه شرکت میکنید از تجهیزات و نورپردازی و سایر چیزهایی که متناسب با محصول و نمایشگاه است استفاده کنید هزینه ی زیادی را برای شما خواهد داشت. حتی بعضی از شرکتها هستند که مجبور میشوند سالی دو تا سه بار در نمایشگاه ها شرکت کنند و هر بار هزینه ی زیادی را برای تجهیزات بپردازند. علت اینکه شما باید از شرکتهای اجاره تجهیزات نمایشگاهی استفاده کنید دقیقاً همین موضوع است. با تهیه کردن تجهیزات مورد نیازتان از شرکتهای اجاره تجهیزات نمایشگاهی علاوه بر اینکه میتوانید تمامی تجهیزات مناسب و مورد نیازتان را فراهم کنید، در هزینه هایتان نیز صرفهجویی میشود. با این کار شما میتوانید هر بار که در یک نمایشگاه شرکت میکنید از تجهیزات مختلفی استفاده کنید تا غرفه ی شما هر سری متفاوت از قبل باشد.
منظور از تجهیزات نمایشگاهی چه وسایلی است؟
در ابتدای کار برای اینکه دانید از چه تجهیزاتی باید در غرفه خود استفاده کنید بهتر است با کسی که در این کار ماهر است مشورت کنید. کمک گرفتن از چنین افرادی باعث میشود وسایل و تجهیزاتی که وجود آنها در غرفه شما اشتباه است را انتخاب نکنید و علاوه بر آن بتوانید با هزینه ی کمتر بهترین تجهیزات را تهیه کنید. نکته ی مهمی که در اینجا وجود دارد این است که هرچه شما تجهیزات بهتر و مناسب تری را از شرکت اجاره تجهیزات نمایشگاهی آرمان اجاره کنید نظر مشتری را بیشتر به غرفه خود جلب میکنید و درنتیجه میزان سود دهی شما نیز بیشتر میشود.
در بین این تجهیزات وسایلی وجود دارند که زیاد به چشم نمیآیند و ممکن است از نظر شما از اهمیت زیادی برخوردار نباشند اما وجود آنها ضروری است. این وسایل عبارت اند از قهوه جوش، چای کیسه ای، نسکافه و ... .
تعدادی از تجهیزاتی که در یک غرفه نیاز است عبارت است از: جای کاتالوگ، پرچم رو میزی، آب سرد کن، تابلو شرکت، لوازم پذیرایی، مبلمان راحت، کانتر، تلویزیون، کولر یا بخاری، و ... .
رابطهی اجاره تجهیزات نمایشگاهی و دکوراسیون داخلی
اجاره تجهیزات نمایشگاهی نقش پر رنگ و بسیار مهمی در دکوراسیون غرفه شما دارد. شما میتوانید با انتخاب درست تجهیزات نمایشگاهی یک غرفهی زیبا برای خود داشته باشید. مشتریان زمانی نظرشان به غرفهی شما جلب میشود که برای معرفی و عرضه ی محصول خود از تجهیزات درستی استفاده کرده باشید.
نکته ی مهم این است که همه چیز در یک غرفه ی نمایشگاهی روی نظر مشتری تأثیر میگذارد حتی رنگ دیوارهای غرفه. هماهنگی تجهیزات استفاده شده در غرفه تأثیر زیادی روی مشتری میگذارد چون در دکوراسیون داخلی اولین چیزی که مهم است به وجود آوردن جذابیت بصری در نگاه مشتری است. کار دکوراسیون غرفه یک کار تخصصی و حرفهای است به همین دلیل حتماً باید به افرادی سپرده شود که در این کار مهارت های لازم را داشته باشند.