قیام مردم عراق سیلی محکمی به صورت مستکبران است


قیام مردم عراق سیلی محکمی به صورت مستکبران است

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: قیام مردم عراق سیلی محکمی به صورت مستکبرانی است که نمی‌خواهند کشورهای اسلامی آزادی، عزت، آرامش، پیشرفت و استقلال داشته باشند.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می شود، اظهار کرد: اگر بخواهیم در مبارزه با بدی‌ها قوی شویم، باید همه با هم همراه بوده و برای ترویج خوبی‌ها نیز همین خواست همگانی لازم است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه بسیاری از مسئولان کشور خدوم و سالم هستند، تأکید کرد: اگر یک مسئول هم خلافی را مرتکب شود، اتفاق خوبی نیست و همه باید فریادشان را محکم بر سر کسانی که خلافی را مرتکب می‌شوند، بلند کنند تا دست از مفسده بردارند.

وی با تأکید بر اینکه قدر مدیران لایق و شایسته را می‌دانیم، افزود: بسیاری از مدیران دلسوز، مؤمن و امانت‌دار هستند و همه مردم قدر آن‌ها را می‌دانند.

حضرت فاطمه (س) شجره طیبه برای اسلام است

به گزارش ایسنا، این خطیب نمازجمعه با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه (س) بیان کرد: حضرت فاطمه (س) شجره طیبه بابرکتی برای اسلام و شیعیان است؛ امام حسن (ع) می‌فرمایند حضرت فاطمه (س) خیلی‌ها را در دعایشان نام می‌بردند اما برای خودشان دعا نکردند و وقتی از ایشان علت این کار را سؤال کردم، فرمودند اول همسایه بعد خودمان و این همان فرهنگ فاطمی است.

وی اضافه کرد: در مقابل فرهنگ فاطمی فرهنگی قرار دارد که از دورترین نقاط دنیا هواپیمای جنگی، بالگردها و سلاح‌های کشتار جمعی و ناوهای هواپیمابر برای جنگ، آشوب و فتنه را بسیج کرده‌ تا خون بریزد و ناامنی ایجاد کند در حالی که فرهنگ فاطمی می‌گوید اول باید دیگران به آسایش و راحتی برسند، سپس خودمان.

اراده خداوند از بین رفتن مشرکان است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند اراده کرده است تا زمین را از وجود مشرکان، کفار و ستمکاران و متعدیان به حقوق مردم، پاک کند و زمین در اختیار اهل تقوا باشد.

وی در ادامه به قیام مردم عراق علیه سیاست‌های آمریکایی اشاره کرد و گفت: قیام مردم عراق سیلی محکمی به صورت مستکبرانی است که نمی‌خواهند کشورهای اسلامی آزادی، عزت، آرامش، پیشرفت و استقلال داشته باشند و این حرکت، بسیار ارزشمند است و ان‌شاءالله خداوند به حرکت آن‌ها برکت و عزت بیشتر بدهد.

لزوم بسیج همگانی برای رفع مشکل محیط زیستی

امام جمعه قزوین با اشاره به وجود دغدغه‌های محیط زیستی در استان قزوین گفت: حوزه محیط زیست جز با مشارکت مردم و رسانه‌های استان و متدینین و همه دغدغه‌مندان حل نمی‌شود. باید هرکجا که شاهد ظلم به محیط زیست بودیم اطلاع‌رسانی کنیم و اجازه ندهیم به شرایطی برسیم که نفس کشیدن برای ما تنگ شود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: نباید اجازه دهیم آب ما آلوده شود و خاک ما تبدیل به ریزگرد شود و اجازه نفس کشیدن را به ما ندهد اگر همگان برای رفع این مشکلات محیط زیستی بسیج نشویم آب و خاک و نفسمان بند خواهد آمد لذا باید بحث محیط زیست را جدی بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان درباره کمک به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کمک به سیل‌زدگان از سوی مردم استان قزوین بسیار عالی بود، بخش اول این کمک‌ها هفته گذشته ارسال شد و نتایج خوبی به دنبال داشت. البته نباید همه تقصیرات را از وقوع سیل بدانیم بلکه خانه‌هایی که استحکام لازم را ندارد با کوچکترین حرکتی تخریب شده است، این فضا فرصتی برای همه ما ایجاد کرده است که بتوانیم کمک کنیم این مردم از فقر شدید نجات پیدا کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا