امام جمعه شاهرود: قدرت اقتصادی باید ملی و درون‌زا باشد


امام جمعه شاهرود: قدرت اقتصادی باید ملی و درون‌زا باشد

شاهرود-ایرنا- امام جمعه شاهرود گفت: قدرت اقتصادی زمانی ارزشمند است که مانند دیگر حوزه‌ها متکی به نیروی داخل، ملی و درون‌زا باشد.

حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود، با بیان اینکه مهم ترین نیاز امروز جامعه طبق تاکید مقام معظم رهبری اقتدار است، افزود: به اقتدار در برخی از زمینه ها دست یافته‌ایم اما زمینه های اقتدار همه جانبه باید فراهم شود.
وی ادامه داد: اقتدار معنوی زمینه ساز اقتدار فرهنگی است و پس از آن اقتدار در دیگر حوزه ها فراهم می شود.
خطیب جمعه شاهرود با بیان اینکه اگر کسی در برابر اقتدار ملت ایران کمترین مانعی ایجاد کند خائن است، اظهار داشت: بخش دولتی باید زمینه را برای سرعت بخشیدن به سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم کند.
امینی اضافه کرد: ۱۰ سال است که مقام معظم رهبری برای نام گذاری سال از شعارهای اقتصادی استفاده می کنند و در زمینه اقتصاد اگر تعلل و سستی شود حتی اگر قصد خیانت وجود نداشته باشد، خیانت به شمار می رود.
امام جمعه شاهرود همچنین با تاکید بر اینکه آیین تشییع سردار شهید سلیمانی نباید از یادها برود، تصریح کرد: این روزها به همراه روزی که ایران سیلی محکمی به آمریکا زد، یوم الله است.
امینی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیروی قدس سپاه را رزمندگان بدون مرز نامیدند، یادآور شد: این نکته را باید در ادبیات مقاومت دنبال کرد که هرکجا مظلومی در عالم باشد، این رزمندگان، نه برای نفت و مافیای قدرت و ثروت، بلکه برای نجات مردم و مبارزه با استعمار و استکبار وارد عمل می شوند.
وی، به موضوع بررسی صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان نیز اشاره کرد و گفت: همه کشورها برای برگزاری انتخابات قانون دارند و در برخی موارد قوانین سخت تری نسبت به ایران دارند و در قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز وسیله احراز صلاحیت در انتخابات شورای نگهبان است.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه صلاحیت افراد در چهار مرحله بررسی می شود، افزود: چهار نهاد باید مستندات را بررسی می کردند که مراحل قانونی این فرآیند انجام شد.
امینی، به موضوع شیطنت برخی کشورها در مساله میزبانی تیم های فوتبال ایران در بازی‌های لیگ قهرمانی آسیا نیز اشاره کرد و گفت: فوتبال با همه ارزشی که برای جوانان دارد نباید عزت ملت و حتی تیم های کشور را ضایع کند.

امام جمعه شاهرود گفت: نباید اسیر کسانی شد که عروسک خیمه شب بازی دشمنان هستند و از مسئولان می خواهیم محکم جلوی این تصمیم‌ها در حوزه ورزش بایستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل