افت دما و یخبندان آذربایجان‌غربی را فرامی‌گیرد


افت دما و یخبندان آذربایجان‌غربی را فرامی‌گیرد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: روند کاهشی دمای هوای آذربایجان‌غربی از اواخر فردا آغاز شده و به طور میانگین بین پنج تا هشت درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد یافت.

اردلان محمدپور روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد که از اواخر وقت فردا شب به علت شمالی شدن جریانات جوی و ریزش هوای سرد میانگین دما به طور محسوسی در منطقه کاهش یافته به طوری‌که دمای بیشتر شهرهای استان به زیر صفر درجه خواهد رفت.

وی ادامه داد: برای امروز و فردا نیز فعالیت سامانه موجود در منطقه تداوم و در این مدت انتظار بارش برف به صورت پراکنده، کاهش دید و مه صبحگاهی دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: طی شبانه‌روز گذشته چالدران با منفی ۱۱ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان بود و پس از آن نیز ارومیه و سلماس به ترتیب با دمای منفی هشت و منفی هفت درجه سانتی‌گراد جزو دیگر شهرهای سردسیر استان بودند.

«محمدپور»، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته نیز هوای مهاباد بین منفی یک تا چهار درجه سانتی‌گراد و دمای ارومیه نیز بین منفی ۲ تا هشت درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد اظهار داشت: همچنین در شبانه روز گذشته شهرهای سردشت، پیرانشهر و چالدران به ترتیب با ۳، ۲ و ۲ میلی‌متر بیشترین بارندگی را داشته‌اند.

طی پاییز امسال در مجموع ۶۶.۲ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان‌غربی ثبت شد که این مقدار در مقایسه با بارش‌های سال قبل ۵۸ درصد و در مقایسه با ۹۲ میلی‌متر بارندگی میانگین بلند مدت نیز ۲۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

آب و هوای این آذربایجان‌غربی سرد و کوهستانی است و بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !