تقویم فرهنگی محلات با محوریت مساجد تنظیم شود/ لزوم تشکیل شورای کارگزاران و نمازگزاران مساجد


تقویم فرهنگی محلات با محوریت مساجد تنظیم شود/ لزوم تشکیل شورای کارگزاران و نمازگزاران مساجد

حجت‌الاسلام هاتفی تاکید کرد: تنظیم تقویم فرهنگی، هنری و علمی هر محله و روستا با محوریت برگزاری ویژه برنامه‌ها به صورت سیار در مساجد، می‌تواند مسجد را تبدیل به کانون فرماندهی فرهنگی محله کند.

حجت ‌الاسلام والمسلمین «نصرت الله هاتفی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره ایده «مسجد؛ کانون فرماندهی فرهنگی محله»، اظهار کرد: تبدیل مساجد به مرکز مدیریت محلات بدون تامین منابع مالی، بسیار دشوار است زیرا امروزه باید مشوق های مالی و بسته های فرهنگی متنوع در اختیار افراد قرار بگیرد.

امام جماعت مسجد سید سجاد (ع) افزود: امام جماعت قاعدتا باید در راس کانون فرماندهی فرهنگی محله باشد و جمعی از افراد معتمد، فرهیختگان و فعالان فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی عضو آن باشند که شامل پیر و جوان، زن و مرد، حوزوی و دانشگاهی باشند. ترکیب این مجموعه باید به گونه ای باشد که از همه گروه ها افرادی عضو آن باشند.

وی اضافه کرد: تنظیم تقویم فرهنگی، هنری و علمی هر محله با محوریت برگزاری ویژه برنامه ها به صورت سیار در مساجد و محدود نشدن به یک یا دو مسجد، باید جزو الویت های این تقویم باشد. همین رویکرد را باید در سطح روستاها نیز دنبال کرد.

هاتفی تاکید کرد: اگر می خواهیم مسجدی در تراز انقلاب اسلامی، پویا، فعال و اثرگذار در سطح محلات شهری و روستاها داشته باشیم باید از ظرفیت نخبگان فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و علمی در تدوین و اجرای برنامه ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اجرای این طرح ها در محلات کوچک تر و روستاها راحت تر است و به این طریق می تواند مساجد را در عمل به کانون محوری تبدیل کرد که همه اتفاقات کوچک و بزرگ جامعه از معبر آن می گذرد. بنابراین اجرای این طرح در محلات بزرگ تر نیازمند تدوین دستورالعمل های اجرایی است.

امام جماعت مسجد سید سجاد (ع) در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که مدارس، شورای اولیاء و مربیان دارند و پیوند مستمر میان نمازگزاران و کارگزاران مدارس در آنها وجود دارد به همین صورت بهتر است شورای کارگزاران و نمازگزاران مساجد تشکیل شود.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی