پژوهشگران مکانیسم مهم در بیماری «سل» را کشف کردند

پژوهشگران چینی یک مکانیسم مهم بیماری زای عفونت مایکوباکتریوم توبرکلوزیس را کشف نموده اند.

به گزارش فارس به نقل از شینهوا، محققان چینی یک مکانیسم مهم بیماری زای عفونت مایکوباکتریوم توبرکلوزیس را کشف کرده اند.

مایکوباکتریوم توبرکلوزیس که به« باسیل کخ» هم معروف است گونه ای بیماری زا در جنس مایکوباکتریوم بوده و این باکتری، عامل بیماری سل است.

پژوهشگران چینی این کشف را با شناسایی مکانیسم ناشناخته ای که مایکوباکتریوم توبرکلوزیس برای سرکوب ایمنی میزبان استفاده می کند، انجام دادند؛ مقاله ای در خصوص این یافته در وب سایت ژورنال علمی Nature منتشر شده است.

مایکوباکتریوم توبرکلوزیس از نظر فیزیولوژی، میکروبی هوازی است که برای رشد خود به میزان متعددی اکسیژن احتیاج دارد.

این کشف با تلاش مشترک دو تیم تحقیقاتی انجام شد که به ترتیب به وسیله Ge Baoxue از دانشکده پزشکی دانشگاه Tongji و Rao Zihe از دانشگاه ShanghaiTech هدایت می شوند.

پژوهشگران متوجه شدند که یکی از پروتئین های ترشح شده به وسیله باکتری های سل بسیار« هوشمند» است؛ این می تواند از مولکول های پروتئین انسانی برای حمله به عملکرد سیستم ایمنی بدن خویش استفاده کند ، بدین ترتیب سبب ایجاد حدت و منجر به سل می شود.

کارشناسان بیماری سل گفتند:این کشف دید محققان را در خصوص نقش سیستم اصلاح پروتئین در تنظیم بیمار یهای عفونی گسترده تر کرده است.

محقق این پژوهش بیان کرد:ما امیدواریم که بطور فعال استفاده از این نتایج پژوهش های اساسی در تشخیص و درمان بالینی و همچنین تحقیق و توسعه و گسترش داروهای ضد سل و واکسن ها را ارتقاء دهیم.

پژوهشگران مکانیسم مهم در بیماری «سل» را کشف کردند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟