حضور مسوولان کشوری در سیل سیستان و بلوچستان موجب دلگرمی مردم شد


حضور مسوولان کشوری در سیل سیستان و بلوچستان موجب دلگرمی مردم شد

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حضور مسوولان کشوری در مناطق سیلزده جنوب این استان و پیام رهبری معظم انقلاب در این رابطه موجب دلگرمی مردم و دل سردی دشمنان نظام شد.

احمدعلی موهبتی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان که با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد اظهار داشت: با توجه به حجم آب زیاد آب در مناطق سیلزده تلفات جانی نداشتیم که این امر بسیار خوشحال کننده است.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم بودجه سیستان و بلوچستان به نسبت سال‌های گذشته ارتقا یابد و شاهد رشد و توسعه در این منطقه باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: دولت همواره به این استان نگاه ویژه‌ای داشته و سند توسعه شرق در سالجاری عدد ملی گرفت که در حوزه رونق این استان بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: با توجه به حجم آب شدن برف در مناطق افغانستان و به تبع آن ورود آب به سیستان مشکل لایروبی انهار در این منطقه باید به قید فوریت مورد توجه قرار گیرد.

موهبتی گفت: یک یادگار به یاد ماندنی از این دولت خواستاریم و آن هم حل مشکل آب آشامیدنی برخی مناطق سیستان و بلوچستان است که پیشنهاد اختصاص ۲۰۰ میلیون یورو به این بخش را خواستاریم.

وی اظهار داشت: در حوزه شاخص راه‌ها سیستان و بلوچستان مشکلات بسیاری وجود دارد که نیاز است به آن توجه ویژه‌ای شود و در بخش بزرگراهی این استان نیز پیشنهاد ۲۰۰ میلیون یورو شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اگر تخصیص ۱۰۰درصدی بودجه به این استان تعلق گیرد انقلابی بزرگی در این منطقه اتفاق خواهد افتاد.

نماینده مردم شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: سیستان و بلوچستان را باید به منزله پنج استان دید و در حوزه بودجه‌ای توجه ویژه‌ای به این منطقه انجام شود.

حبیب الله دهمرده ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان از مشکلات بسیاری رنج می‌برند که باید هر چه سریع تر برطرف شود.

وی بیان کرد: در حوزه لایروبی انهار، ترمیم پل‌ها و تقویت ماشین‌های سنگین مشکلات بسیاری در حوزه سیستان وجود دارد که نیاز است یک بودجه مشخص به این بخش تخصیص یابد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر