پرتاب ربات‌ انسان‌نمای هند در سال 2021


پرتاب ربات‌ انسان‌نمای هند در سال 2021
هند تصمیم دارد قبل از شروع اولین مأموریت فضایی دارای سرنشین خود، یک ربات انسان نما را برای شبیه سازی شرایط مأموریت به فضا پرتاب کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، هند تصمیم دارد قبل از شروع نخستین مأموریت دارای سرنشین خود در اواخر سال ۲۰۲۱، یک ربات انسان نما موسوم به" ویومیترا" (Vyommitra) را به فضا پرتاب کند. این ربات انسان نما، در اواخر امسال و یا ابتدای سال ۲۰۲۱ به فضا پرتاب خواهد شد.

اسم ویومیترا، ترکیبی از معادل سانسکریت واژه های فضا و دوست است که "سازمان پژوهش های فضایی هند" (ISRO)، آنرا از اسم یک زن الگوبرداری کرده است.

ویومیترا میتواند تغییر پنل ها را انجام دهد، با فضانوردان صحبت کند و به بررسی سیستم های فضاپیما بپردازد. هدف اصلی سازمان پژوهش های فضایی هند از ابداع ویومیترا این است تا ابتدا نحوه تأثیر پرواز فضایی را بر بدن انسان آزمایش کنند و سپس، فضانوردان خود را با فضاپیمای موسوم به" گاگانیان" (Gaganyaan) به فضا بفرستند.

" کیلاسوادیوو سیوان" (Kailasavadivoo Sivan)، مدیر سازمان پژوهش های فضایی هند خاطرنشان کرد: ویومیترا انسان نما میتواند عملکرد انسان در فضا را به دقت شبیه سازی کند. این ربات میتواند کارآیی بسیاری در شبیه سازی داشته باشد و شرایط را در صورت پرواز انسان به فضا را نشان دهد.

هرچند ویومیترا یقینا به خبر مهمی تبدیل شده ولی ارسال کردن ربات ها به فضا، موضوع جدیدی نیست. سازمان ناسا سال پیش، ربات موسوم به" آستروبی" (Astrobee) را به" ایستگاه فضایی بین المللی" (ISS) فرستاد. زمانی که موضوع چالش های مربوط به پرواز فضایی مطرح می شود، ربات ها میتوانند بهتر از عهده فشارهای ناشی از ترک جو زمین برآیند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


HPV در دوران بارداری: چه کاری می توان انجام داد؟