130 میلیارد توان برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی همدان اختصاص یافت


130 میلیارد توان برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی همدان اختصاص یافت

همدان - ایرنا - نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: 130 میلیارد تومان برای نوسازی حمل و نقل عمومی همدان اختصاص یافت که از این میزان 50 میلیارد تومان برای نوسازی اتوبوس‌ها و 80 میلیارد تومان دیگر متعلق به طرح نوسازی تاکسی‌های این شهر است.

حمیدرضا حاجی بابایی روز پنجشنبه در نشست اعضای اقتصاد مقاومتی همدان افزود: ۶۵ طرح ملی در این استان تصویب شده که ۴۱ طرح آن هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه الگوی کشت محصولات کشاورزی در فامنین و کبودراهنگ باید اصلاح شود، اظهار داشت: این ۲ شهرستان با مشکل کمبود شدید آب مواجه هستند و باید کشاورزی آن با جایگزین کردن محصولات کم آب‌بر نجات پیدا کند.

حاجی بابایی بیان کرد: شبکه فاضلاب شهر همدان ۲۰ سال پیش از طریق دریافت تسهیلات از بانک جهانی اصلاح شد و حالا در برابر سیلاب های درون شهری مقاوم است.

مدیرکل دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا نیز در این جلسه گفت: مجوز پذیرش دانشجوی رشته پزشکی برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان صادر شده است و این دانشگاه می‌تواند در این رشته دانشجو پذیرش کند.

رشید حیدری‌مقدم افزود: به دنبال صدور این مجوز، یک بیمارستان ویژه دانشجویان خروجی این دانشگاه ساخته می‌شود.

وی اظهار داشت: در فاز نخست ساخت این بیمارستان، ۳۱۰ تخت بهره‌برداری و ۷۰۰ تخت نیز برای فازهای بعدی ساخته می‌شود.

حیدری مقدم با اشاره به اینکه کارهای مطالعاتی ساخت این بیمارستان انجام شده است، عنوان کرد: این بیمارستان در محدوده دانشگاه آزاد اسلامی همدان ساخته می‌شود و فقط مقداری کمبود زمین دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز