استاندار: اطلس معادن آذربایجان‌غربی تهیه شود


استاندار: اطلس معادن آذربایجان‌غربی تهیه شود

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه ظرفیت‌های معدنی استان برای سرمایه‌گذاری به درستی احصا و مشخص نشده است، گفت: برای ورود بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در معادن استان باید اطلس معادن که دربرگیرنده ظرفیت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری است تهیه شود.

محمدمهدی شهریاری روز پنج‌شنبه در جلسه شورای معادن استان با بیان اینکه اشتغال و سودآوری در بخش معدن نیازمند تامین زیرساخت‌های لازم جهت مشارکت بخش خصوصی است، افزود: متاسفانه تا به امروز به درستی از ظرفیت معادن در توسعه استان بهره‌گیری نشده است.

وی همچنین به موضوع تخریب کوه «زنبیل» ارومیه به عنوان یکی از نمادهای طبیعی شاخص استان اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه شاهد آن هستیم که برخی افراد و دستگاه‌ها با اخذ پروانه بهره‌برداری به بهانه برداشت مصالح، این کوه را به تاراج برده و چهره این نماد شاخص را تخریب کرده‌اند.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: دستگاه‌های مسوول با پیگیری این موضوع نسبت به فسخ پروانه‌های بهره‌برداری از آن در اسرع وقت اقدام کنند تا بیش از این به این نماد طبیعی لطمه وارد نشود.
بخش معدن و صنایع پایین‌دستی آن با وجود آنکه محور توسعه آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود ولی با مشکلات عدیدهای چون خام‌فروشی و نبود بازار مواجه است.

اعطای تسهیلات با بهره بانکی پایین جهت سرمایه در گردش و همچنین نوسازی ماشین‌آلات معدنی برای بهبود عملکرد معادن این استان ضروری است.

محدوده آذربایجان‌غربی زیرپوشش سه زون از زون‌های بیست گانه اکتشاف سیستماتیک کشور شامل اشنویه – خوی، مریوان – مهاباد و شاهین‌دژ – ماهنشان قرار گرفته است.

در حال حاضر ۴۶۷ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در آذربایجان‌غربی با ایجاد اشتغال برای بیش از پنج هزار نفر فعال است؛ آذربایجان‌غربی از لحاظ تنوع مواد معدنی در رتبه اول و از لحاظ معادن فعال در رتبه هفتم کشوری قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر