گازدارشدن تمام روستاهای کردستان تا دو سال دیگر


مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: تا پایان سال 99 تمام روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت در استان کردستان گاز دار می شوند.

فعله گری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: استان کردستان در حالی که در تعدادی از شاخص ها در کل کشور دارای ضریب پایین تری است ولی در بخش شاخص گازرسانی جزء ۱۰ استان برتر کشور است و این نشان از تلاش بی وقفه کارکنان تلاشگر این بخش دارد.

وی هزینه نصب و راه اندازی هر انشعاب در مناطق مرزی را ۲۰۰ میلیون ریال ذکر کرد و افزود: به ازای نصب هر انشعاب ۲۰۰ میلیون ریال توسط شرکت گاز استان کردستان هزینه می شود.

گازکشی به مناطق روستایی کردستان با دیگر نقاط کشور، به دلیل توپوگرافی و صعب العبور بودن این منطقه متفاوت و هزینه بردارتر است و قطعا نیاز به اعتبارات بیشتری هم دارد .

مدیرعامل شرکت گاز کردستان بیان کرد: رشد تقاضا برای انرژی در هر کشور تابعی از سطح زندگی عمومی مردم و امکانات برای بهره مندی و استفاده از منابع دارد، اما در مجموع رشد جمعیت، آلودگی محیط زیست، پیشرفت تکنولوژی در زمینه تولید، پیشرفت علوم مرتبط با انرژی باعث افزایش گاز مصرفی است .

وی ادامه داد: مزایای استفاده از گاز طبیعی به عنوان سوخت برتر برکسی پوشیده نیست و وجود منابع عظیم گاز کشور و افزایش روزافزون نیاز کشور و استان به منبع انرژی ارزان قیمت اهمیت این منبع مفید را دو چندان می کند .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی